arthurk_18

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

EU-grens

Als ik aan de grens van de EU verblijf schakelt mijn telefoon regelmatig automatisch over naar een niet-EU netwerk en betaal ik een niet-EU tarief voor data. Hoe kan ik instellen dat ik een melding krijg met een waarschuwing, of de vraag of ik wil overschakelen op een netwerk buiten de Europese Unie?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @arthurk_18 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat is altijd lastig, bij een grens pakt hij altijd het beste netwerk. Dit kan je voorkomen door in je toestel je mobiele netwerk op handmatig te zetten en niet op automatisch kiezen van netwerk. Even opzoeken via google hoe je dit bij jou toestel kan doen en dan is het opgelost. Hij zal dan, omdat je het handmatig doet, blijven op het netwerk waarop je deze zet. 

Maar natuurlijk wel weer terug zetten als je verder van de grens bent en denkt dat het weer kan om het automatisch te doen. Veel plezier!

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Hoi @arthurk_18 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Dat is altijd lastig, bij een grens pakt hij altijd het beste netwerk. Dit kan je voorkomen door in je toestel je mobiele netwerk op handmatig te zetten en niet op automatisch kiezen van netwerk. Even opzoeken via google hoe je dit bij jou toestel kan doen en dan is het opgelost. Hij zal dan, omdat je het handmatig doet, blijven op het netwerk waarop je deze zet. 

Maar natuurlijk wel weer terug zetten als je verder van de grens bent en denkt dat het weer kan om het automatisch te doen. Veel plezier!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 227Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @arthurk_18, welkom hier!

Altijd goed om dit in de gaten te houden, voordat je onnodige kosten maakt. Ik zie dat @Energieboy je al een mooi en uitgebreid antwoord heeft gegeven, is het je uiteindelijk gelukt?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic