Wabbak

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

E-sim wil niet activeren

Goedemorgen,

Ik heb net mijn simkaart omgezet naar een E-sim. Iederen keer als ik op e-sim activeren klikt, gaat ie dat proberen en vervolgens zegt ie: activatie mislukt. Kan dus nu helemaal niets meer!!!! en helaas reageert vodafone pas na 3 dagen op een messenger bericht. Wat moet ik doen? Kan uiteraard niet zonder de telefoon.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is het me gelukt toen ik mijn franse kaart erin stopte. Toen lukte het aanmelden wel en kon ik schakelen tussen de twee. Maar het is dus niet gelopen zoals de gebruiksaanwijzing suggereerde. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Hallo @Wabbak 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Uiteraard, niemand kan zonder telefoon en goed dat je hier even komt vragen wat je nu moet doen. Je wilt deze waarschijnlijk digitaal aanvragen zodat je direct aan de slag kan met een eSIM. Als dit niet lukt, neem dan contact op met de klantenservice van Vodafone. Je kan ze bellen, of een chat starten via de website (dit duurt gelukkig geen 3 dagen). 

Bel naar 0800-0094, start een chat via de klantenservice paginaof kom langs bij een van de Vodafone winkels.

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

En hoe moet ik bellen zonder telefoon?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Daarom zet ik er ook bij dat je chatten kan, of langs een winkel. 
Bellen kan altijd via iemand anders z'n telefoon (niemand in de buurt?)

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Screenshot 2023-09-06 at 11.58.45.png

goed advies!!!

 

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik moet echt iemand spreken. Kan niet bellen.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Heel goed advies, ik krijg gewoon een chat venter in beeld. Geen enkel probleem, zie foto. Het kan zijn dat het op dat moment net even druk was en dat je daarom dat scherm kreeg. Dan even iets later proberen, dat kan ook. Op dit moment is de wachttijd 15 minuten, kreeg ik zojuist in beeld. Via deze pagina kan je chatten. 


Scherm­afbeelding 2023-09-06 om 12.01.13.png

Scherm­afbeelding 2023-09-06 om 12.04.12.png




Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Ik begrijp dat je iemand moet spreken, bovenstaande leg ik je uit hoe je iemand kan spreken zonder dat je hoeft te bellen. En anders toch even iemand zien te vinden waar je de telefoon van kan lenen. Op dit moment zie ik geen andere oplossing om snel geholpen te willen worden. 

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Er is op dit moment geen medewerker beschikbaar. De klantenservice is telefonisch bereikbaar op 0800-0094. Wat wil je doen?

dit was de tekst, die blijkbaar in de screenshot niet zat. 

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De e-sim is geactiveerd, zegt de app, maar ik kan niet bellen.

 

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik ga wel naar een winkel...

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik kom er nu achter, dat hoewel ik heb ingesteld dat de primaire lijn mijn standaard lijn is, ik alleen kan bellen met de zakelijke lijn. Terwijl bij de instellingen achter primair mijn 06 nummer staat en ook wat betreft mobiele data ook op deze primaire lijn staat. Hoe kan ik dat omgedraaid krijgen? Ik begrijp het niet, ik heb het allemaal op primair ingesteld?

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

En als ik dan naar zakelijk schakel voor mobiele data, dan werkt het niet. Geen verbinding...

Energieboy
Expert
Expert
  • 11842Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3102Likes

Ik begrijp dat het hier gaat om twee nummers die je wilt gaan gebruiken en dat loopt nu niet helemaal lekker. Raadpleeg handleiding van je toestel om dit juist in te stellen. Er zijn zoveel toestellen in omloop, ik weet niet van alles hoe dit in te stellen. 

Maar het alle beste is om dan maar even langs een winkel te gaan. Het is er nu zo ingewikkeld op geworden dat er beter iemand naar kan kijken en direct ziet wat er aan de hand is. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 99Posts
  • 32Oplossingen
  • 38Likes

@Wabbak Welkom op de Community! Wat gek dat je deze problemen ondervindt. Hoe staat het er nu voor? Heb je het aan de praat kunnen krijgen met hulp van bijvoorbeeld een winkelmedewerker? 

Wabbak
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk is het me gelukt toen ik mijn franse kaart erin stopte. Toen lukte het aanmelden wel en kon ik schakelen tussen de twee. Maar het is dus niet gelopen zoals de gebruiksaanwijzing suggereerde. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic