Tureluurs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-Sim wissel van defecte telefoon

Hallo,
Mijn telefoon is helaas kapot gegaan, deze is uitgerust met mijn E-Sim. 
Nieuwe telefoon wil ik graag voorzien van deze E-sim. 

Helaas is het alleen mogelijk via MyVodafone om te kiezen voor de controle stap via SMS. 

Is dit mogelijk om via E-mail te doen? 
Zonde om daadwerkelijk naar een vodafone winkel heen te rijden. 

Mvg, Steven.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 104Posts
  • 13Oplossingen
  • 18Likes

Mee eens @Energieboy Dit hoort ook te kunnen, mits het oude toestel werkt. Dit zijn namelijk de stappen om het in de app over te zetten:
Zo zet je een eSIM over via de Vodafone & Ziggo app

  • Wacht nog even met het verwijderen van de eSIM op je oude toestel.
  • Installeer de Vodafone & Ziggo app op je nieuwe toestel en log in.
  • Zorg ervoor dat je oude toestel verbonden is met internet. Verwijder de eSIM via de instellingen van je toestel.
  • Open de app op je nieuwe toestel. Ga naar Producten - Toestel & Sim.
    Je ziet dan dat de eSIM klaar staat om te activeren.

Omdat het oude toestel kapot is, kan stap 3 niet correct uitgevoerd worden. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 29Posts
  • 13Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Tureluurs en welkom op de Vodafone Community!

 

Lastig wanneer je bij een kapotte telefoon de E-sim over wilt zetten! Helaas is het niet mogelijk dit te doen via e-mail.

 

Breng een bezoek aan één van onze winkels! Dan maken we het direct voor je in orde! Let op dat je een geldig legitimatiebewijs meeneemt. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12345Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3223Likes

Het is eigenlijk vreemd dat je niet via My Vodafone een nieuwe kan aanvragen. Want dat lees ik wel op de site van Vodafone

Hier staat duidelijk, wanneer je een nieuw toestel hebt: 

De eSIM installeert automatisch als het nieuwe toestel de eerste keer opstart. Heb je verlengd? Activeer je eSIM daarna in de Vodafone & Ziggo app.

Er staat ook:

Je vindt de QR-code en ePIN in My Vodafone of op de voucher die je per post of e-mail hebt ontvangen.

Als je geen toegang hebt tot My Vodafone, of je bent je voucher kwijtgeraakt, dan helpen we je graag verder in één van onze winkels.

En als laatst staat er:
Heb je per ongeluk je eSIM verwijderd? Dan kun je via de Vodafone & Ziggo app de eSIM opnieuw installeren. 

Die laatste is denk ik wat je toch zou moeten kunnen gebruiken. Probeer de app van Vodafone of inloggen via My Vodafone via je internet browser.  



Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 104Posts
  • 13Oplossingen
  • 18Likes

Mee eens @Energieboy Dit hoort ook te kunnen, mits het oude toestel werkt. Dit zijn namelijk de stappen om het in de app over te zetten:
Zo zet je een eSIM over via de Vodafone & Ziggo app

  • Wacht nog even met het verwijderen van de eSIM op je oude toestel.
  • Installeer de Vodafone & Ziggo app op je nieuwe toestel en log in.
  • Zorg ervoor dat je oude toestel verbonden is met internet. Verwijder de eSIM via de instellingen van je toestel.
  • Open de app op je nieuwe toestel. Ga naar Producten - Toestel & Sim.
    Je ziet dan dat de eSIM klaar staat om te activeren.

Omdat het oude toestel kapot is, kan stap 3 niet correct uitgevoerd worden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic