Brouwerr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E/GPRS i.p.v.3G/4G

Goedemorgen,

Sind een tijd (en het word steeds erger) heb ik op de meest willekeurige plaatsen (Woerden centrum, binnenstad Utrecht, Zoetermeer etc..) géén 3G of 4G maar GPRS of E.

Ik heb Vodafone Red met 2GB internet en hier zit ik zeker niet boven.
De genoemde locaties zijn zowel binnen als buiten.

Kan het zijn dat dit aan mijn telefoon ligt (iPhone 5) of aan Vodafone?

Vliegtuigmodus aan/uit al geprobeerd.
Netwerk resetten al geprobeerd.
Telefoon opnieuw opstarten al geprobeerd.

Ben benieuwd naar de reacties.

Gr. Jeroen
2 Reacties 2
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

De iPhone 5 gebruikt andere frequenties dan de andere Iphones. Ik raad u aan om eens de dekking, storingen en werkzaamheden te controleren via https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
Vergeet dan niet om de optie IPhone 5 aan te vinken.

Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij gesprekken onder mobiele data 4G mag staan.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via instellingen - aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een vodafone winkel.

Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Er heeft niemand meer gereageerd. Topic wordt gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic