Astrid_Th

Ontdekker
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Eén persoon kan ik niet bellen

Hallo allemaal,

 

Ik heb de andere topics gelezen en de tips gevolgd, maar helaas nog geen oplossing. Vodafone klantenservice weet het ook niet. Ik sta in de wacht bij Samsung Whatsapp, maar wil hier graag kijken of er nog extra tips zijn.
Probleem: Sinds 6 augustus kan ik mijn vriend niet meer bellen. Ik krijg meteen de voicemail en hij ziet in zijn oproepen mijn naam staan en "geblokkeerde oproep". Echter, mijn nummer is niet geblokkeerd in zijn telefoon en hij kan mij wel gewoon bellen en ik hem ook vanaf een andere telefoon (ander nummer). Hij kan ook gewoon door andere mensen gebeld worden.

Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S20+ 5G

Wat heb ik al geprobeerd:
Beide telefoons helemaal uitgezet.
Netwerk reset vanaf mijn telefoon gedaan.
Contacten op beide telefoons verwijderd, herstart, handmatig ingetoetst.
Wifi uitgeschakeld.
Bluetooth uitgeschakeld.
5G naar 4G gezet.
Van netwerkprovider gewisseld, herstart, Vodafone weer gekozen.
Diagnostische test gedaan.
Alle standaard tips via Whatsapp van Samsung gevolgd (die niets met dit probleem te maken hebben).
Samsung Whatsapp bot gaf nog als tip om de safe mode in te schakelen, maar dat lukt niet.

En nu... heb ik werkelijk geen flauw idee meer wat ik nog kan doen.
Heb ik nog iets gemist? 

Alvast dank voor eventuele reacties.

M.vr.gr.
Astrid

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Astrid_Th
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Opgelost! We hebben in de telefoon van mijn vriend gekeken bij de lijst van geblokkeerde nummers, daar stond mijn nummer niet bij. In zijn contactenlijst konden we mijn nummer blokkeren, dus daar stond het ook niet geblokkeerd.
Nu belt mijn vriend mij net dat iemand op zijn werk heeft laten zien dat er nóg een manier is om iemand te blokkeren en dat is kennelijk gebeurd. Vraag me niet hoe, laat hij me straks zien, maar ik wilde het hier even melden om niemand onnodig aan het werk te zetten 🙂
Dank @Energieboy en @Cecilia

Bekijk in context

Astrid_Th
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Energieboy wij hebben gekeken via de oproepen, daar mijn naam aangetikt, vervolgens op het "i-tje" en daar stond ik niet geblokkeerd. Verder niet nagedacht, maar als je dus naar je contacten gaat, daar iemand opzoekt, vervolgens op "meer" tikt... heb je dus nog een optie om te blokkeren en daar stond ik wel geblokkeerd. Heel vreemd dus dat ik in de oproepenlijst niet geblokkeerd was, maar in de contactenlijst wel, én dat hij mij wel gewoon kon bellen. Rara pindakaas, maar goed, het werkt weer en we hebben al weer volop moeten bellen 🙂 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoi @Astrid_Th 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Even ter extra informatie voor iemand die je wil helpen. Heb je problemen met je whatsapp? Of is het echt je telefoonnummer (06 nummer) bij Vodafone, dat het probleem is? 

Astrid_Th
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Energieboy , dank voor het welkom.
Zojuist getest. Whatsappje komt meteen aan. Het lijkt dus echt aan het telefoonnummer te liggen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Nee oke, dan ligt het dus aan je nummer. Omdat je best vaak whatsapp schreef in je bericht vroeg ik me af waar je nu last van hebt. 

Vervelend dat je nummer niet correct op het netwerk van Vodafone aangemeld is. Morgen zal iemand je helpen van Vodafone. Waarschijnlijk zal dit @Cecilia zijn en ze heeft dan wat meer informatie nodig. Als je bij je instellingen op deze Community je privé gegevens invult dan kan ze gelijk aan de slag. Laten we hopen dat ze je snel kan helpen. 

Astrid_Th
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ah ik snap je. Ik heb een Whatsapp chat gestart met Samsung, maar daar hang ik al 4 uur in de wacht, dus dat zal morgen worden.
Mijn eigen netwerkreset die ik zelf op mijn telefoon kon uitvoeren is dan niet voldoende geweest, begrijp ik.
Heel erg bedankt voor je reactie. Ik ga mijn gegevens invullen!

Astrid_Th
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Opgelost! We hebben in de telefoon van mijn vriend gekeken bij de lijst van geblokkeerde nummers, daar stond mijn nummer niet bij. In zijn contactenlijst konden we mijn nummer blokkeren, dus daar stond het ook niet geblokkeerd.
Nu belt mijn vriend mij net dat iemand op zijn werk heeft laten zien dat er nóg een manier is om iemand te blokkeren en dat is kennelijk gebeurd. Vraag me niet hoe, laat hij me straks zien, maar ik wilde het hier even melden om niemand onnodig aan het werk te zetten 🙂
Dank @Energieboy en @Cecilia

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Nou geweldig @Astrid_Th 
Als je dan straks ook nog zou willen vertellen wat die 3e poging dan is, dan weten wij ook weer wat meer 🙂
Bedankt voor het melden in ieder geval en natuurlijk weer veel bel plezier.

Astrid_Th
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

@Energieboy wij hebben gekeken via de oproepen, daar mijn naam aangetikt, vervolgens op het "i-tje" en daar stond ik niet geblokkeerd. Verder niet nagedacht, maar als je dus naar je contacten gaat, daar iemand opzoekt, vervolgens op "meer" tikt... heb je dus nog een optie om te blokkeren en daar stond ik wel geblokkeerd. Heel vreemd dus dat ik in de oproepenlijst niet geblokkeerd was, maar in de contactenlijst wel, én dat hij mij wel gewoon kon bellen. Rara pindakaas, maar goed, het werkt weer en we hebben al weer volop moeten bellen 🙂 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Bedankt voor de uitleg en veel plezier!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic