Norbert_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Duo SIM - Fysieke SIM als primaire SIM en eSIM als extra SIM, kan dat?

Na de trotse aanschaf van een nieuwe Apple iPad 2024 bleek niet meer voorzien te zijn van een SIM slot. Niet getreurd dacht ik, ik kan tenslotte een eSIM aanmaken en deze gebruiken in de iPad. Dit bleek dan ook prima te werken en heb de extra SIM overgezet in mijn telefoon. Deze protesteert ook niet echt en kwam direct online.

 

Echter, het bleek dat de extra Duo SIM geen telefoon faciliteiten heeft zoals spraak en SMS. Na overleg met de klantenservice bleek dat alleen de hoofd-SIM overzet kan worden naar de eSIM en daarmee ook de spraak en SMS faciliteiten die daaraan gekoppeld zijn. Helaas heeft mijn iPad daar niet heel veel aan. Dit bleek dus bij het overzetten van een fysieke SIM neer de eSIM gebeurt te zijn zonder waarschuwing of zoiets tijdens het overzetten.

 

Het is wel mogelijk om de eSIM terug te zetten naar een fysieke SIM, maar dat werkt alleen met SMS verificatie. Deze is, zoals hierboven reeds aangegeven, niet meer beschikbaar. De enige optie is om naar een Vodafone winkel te gaan om dit te (laten) herstellen. Zoals helaas blijkt is Vodafone nog niet up-to-speed met de laatste ontwikkeling in de mobiele mainstream markt. Jammer.

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 12061Posts
  • 3521Oplossingen
  • 3140Likes

Op dat laatste wil ik graag antwoord geven: "Zoals helaas blijkt is Vodafone nog niet up-to-speed met de laatste ontwikkeling in de mobiele mainstream markt. Jammer."

Dit ligt niet aan Vodafone maar aan de makers van een tablet. Deze is gewoon niet gemaakt om telefoontjes mee te plegen en/of te sms'en. Bij een iPad kan je, als je ook een iPhone hebt, deze zo instellen wanneer de telefoon over gaat, deze ook op je andere apple devices af gaat. Volgens mij is het dan wel mogelijk om op je iPad te bellen, of FaceTime te gebruiken. Het lijkt me dat dit het probleem is van de duo SIMkaart (of eSIM). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic