Robert Kousbroe

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Duitse Vodafone simkaart werkt alleen op 3G i.p.v. 4G/LTE in Nederlande Vodafone Netwerk. Waar ligt dit aan?

Beste Vodafone,

 

We proberen een Duitse simkaart in een IR829G LTE router te gebruiken, tijdelijk hier in Nederland, maar hij pakt alleen 3G ipv. 4G/LTE

Maar het signaal naar de Vodafone NL is gewoon goed.

Network = vodafone NL

Mobile Country Code (MCC) = 204

Mobile Network Code (MNC) = 4

CCID = 89492024186034680977

IR829GW-LTE-GA-*K9

* Wi-Fi regulatory domain

Compact Cisco IR829 ruggedized secure multimode 4G LTE industrial ISR for Europe, Australia, Malaysia, and Singapore;, LTE 800/900/1800/2100/2600 MHz, 850/900/1900/2100 MHz UMTS/HSPA+ bands and dual Wi-Fi radio with ETSI compliance

IR829GW-LTE-GA-EK9 – Europe

 

Waar zou dit aan kunnen liggen?

 

Met vriendelijke groeten,

Robert Kousbroek

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Robert Kousbroek,

Welkom op de Community van Vodafone NL.
Staat LTE ook aan in de router? Staat roaming aan? Eventueel de router eens opnieuw opstarten. Mocht dit niet werken, raad ik je aan om contact op te nemen met Vodafone DE. Ik durf niet te vermelden welke instellingen (APN) zij gebruiken en of de simkaart ook voor 4G geschikt is. Dit zul je met hun moeten checken. Een andere optie is een simkaart in een van onze winkels halen. Hierdoor kun je gebruik maken van onze settings.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Robert Kousbroek,

Welkom op de Community van Vodafone NL.
Staat LTE ook aan in de router? Staat roaming aan? Eventueel de router eens opnieuw opstarten. Mocht dit niet werken, raad ik je aan om contact op te nemen met Vodafone DE. Ik durf niet te vermelden welke instellingen (APN) zij gebruiken en of de simkaart ook voor 4G geschikt is. Dit zul je met hun moeten checken. Een andere optie is een simkaart in een van onze winkels halen. Hierdoor kun je gebruik maken van onze settings.

Robert Kousbroe
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Steven,

Bedankt voor de tips. Ja, LTE en roaming staan aan en de router is al een keer opnieuw opgestart. Ik ga contact opnemen met Vodafone Germany. Het kan zijn dat het nog een oud contract is dan vernieuwd moet worden. Maar als de simkaart voor 4G geschikt is, dan zijn er verder geen limieten in het netwerk opgesteld waardoor 4G niet zou werken hier in Nederland met Vodafone? 

Groeten,

Robert

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Nee, niet naar mijn weten @Robert Kousbroek. Je bent vrij om gebruik te maken van het 3G, 4G of 2G netwerk
Laat je weten wat het probleem was en of het opgelost is?

Groet,

Steven

Robert Kousbroe
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, we hebben contact gehad met Vodafone Duitsland en het blijkt dat het contract geen LTE support. 

Dus het contract moet veranderd worden inderdaad.

 

Groeten,

Robert

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic