LucW

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dubbele sim voor tablet

Natuurlijk kan ik een hotspot maken om huidige tablet op internet, buiten wifi bereik te laten functioneren.
Het Tablet wordt al wat ouder en mijn gedachte was om een tablet met sim optie aan te schaffen en een tweede (zelfde) sim gebruik van uit dezelfde bundel van de telefoon. Heb de Red van Ziggo/Vodafoon met genoeg data.
Ben alleen en gebruik steeds meer mijn tablet voor navigatie onderweg. Maar huidige tablet is niet krachtig meer genoeg en wordt traag.
Is dat mogelijk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
LucW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

het werd toch niet de duo-sim, maar de Multi Data Sim voor gelijktijdig gebruik met zelfde data bundel.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @LucW 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Het is zeker mogelijk om een duo simkaart aan te vragen. Deze tweede simkaart kan je dan in je tablet doen en gebruiken met je huidige abonnement. Maar let op, er zitten voordelen en nadelen aan. Nadeel: je kan maar op 1 apparaat tegelijk je abonnement gebruiken. Wil je telefoon gebruiken, dan moet je de Sim in je tablet uitzetten. Wil je de andere Simkaart gebruiken in je tablet, dan moet die in je toestel uit zijn. Dat geeft als nadeel dat je, als je op je tablet zit, niet bereikbaar bent met je telefoon (dus ook niet gebeld kan worden). Als dat geen probleem is, dan is het natuurlijk geen nadeel ?. En dan voordeel is dat je met één abonnement de twee apparaten kan gebruiken op internet (maar niet tegelijk!!)

Zoek je dat niet en wil je hoe dan ook op te telefoon bereikbaar blijven, als je op je tablet bezig bent, dan kan je ook een prepaid kaartje kopen met een databundel?! 

Kijk maar even wat je zelf graag zou willen en heb je nog vragen, stel ze gerust. 

LucW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het tablet wat ik voor ogen heb, kan je ook mee bellen, whatsappen, eigenlijk  een smartphone in 11 inch formaat, dus daarmee tackle ik het nadeel. Inmiddels begrepen dat de extra sim, 5 euro per maand kost. Jammer dat dit zo moet, 60 euro per jaar voor waar je feitelijk niets voor hoeft te doen, dan éénmalig 30 euro incasseren, dat is dan het ontmoediging nadeel. Dat dat éénmalig 30 euro wel genoeg de extra kosten dekt, voor Vodafoon om daar eens een keer over na te denken, want klantvriendelijk is het niet.
Dus plaats ik de sim gewoon over in het tablet, dan kost het mij gewoon niets extra’s, als het zo moet, moet het maar zo. Ben geen gekke Henkie.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik denk dat je het niet goed hebt gelezen op internet. Want je hebt geen maandelijkste kosten, alleen eenmalige aanschafkosten. 

Een andere simkaart kosten extra per maand maar deze duo simkaart niet. Wel de eenmalige aanschafkosten voor Duo Sim zijn € 30 en kan aangevraagd worden voor alle abonnementen. Duo Sim is helaas niet geschikt voor Prepaid.

Zie: https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/duo-sim

LucW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dank je voor je uitleg, ga nu zeker gebruik van maken,
Prepaid is bij mij totaal niet aan orde.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
LucW wrote:

Dank je voor je uitleg, ga nu zeker gebruik van maken,
Prepaid is bij mij totaal niet aan orde.

Graag gedaan en veel plezier!

LucW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

het werd toch niet de duo-sim, maar de Multi Data Sim voor gelijktijdig gebruik met zelfde data bundel.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
LucW wrote:

het werd toch niet de duo-sim, maar de Multi Data Sim voor gelijktijdig gebruik met zelfde data bundel.

Hoe krijg je dat voor elkaar nu?
Want die Mult Data Simkaarten worden niet meer uitgegeven?
Daarnaast weet je ook dat je dan 5,- euro per maand moet betalen voor deze kaart?

Maar zo ie zo vreemd dat je deze kaart nu kan krijgen bij Vodafone.

LucW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Energieboy wrote:
LucW wrote:

het werd toch niet de duo-sim, maar de Multi Data Sim voor gelijktijdig gebruik met zelfde data bundel.

Hoe krijg je dat voor elkaar nu?
Want die Mult Data Simkaarten worden niet meer uitgegeven?
Daarnaast weet je ook dat je dan 5,- euro per maand moet betalen voor deze kaart?

Maar zo ie zo vreemd dat je deze kaart nu kan krijgen bij Vodafone.


Blijk toch zo te zijn, via de chat werd mij deze optie aangeboden, toen was het even afwegen welke voordelen ik had in het gebruik, dat ik niet afzonderlijk de apparaten hoef uit te zetten, maar beiden gewoon aan kan laten, voor die optie is mij de 5 euro per maand waard, volledig beide te kunnen gebruiken uit één bundel. Het was alleen mogelijk bij bepaalde Red abonnement, die ik al had, misschien speelde ook mee dat ik nog moest verlengen, maar dat weet ik niet.

Qua marktontwikkeling is het juist een pre dat Vodafoon deze optie heeft, er komen steeds meer tablets op de markt met 1 of 2 sim sloten. De Chinese tablet die ik besteld heb heeft dat ook. Dan kan ik gewoon navigeren online op mijn tablet met gebruik van whatsapp, en heb ik de telefoon vrij voor bellen en andere sociale media en voor mijn (DJI Fly app) drone gebruik. Hoef ik geen extra abonnement af te sluiten, ben alleen en alleen ik gebruik het.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik heb zojuist vernomen dat mensen, die nog een oud contract hebben, deze kaart wel kunnen aanvragen. Alleen nieuwe klanten kunnen deze kaart niet meer aanvragen. Dat wist ik niet, daarom dacht ik dat het niet meer kon, bij iedereen. 

Dan kan ik alleen maar zeggen, veel plezier!!

LucW
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

vergeet je niet terug te ‘liken’ als je zelf ontvangt

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Sure, sorry!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic