Declutter

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dubbele SIM kaart

Ik heb mijn bestaande mobiel met sim kaart via abonnement van mijn werkgever.

Ik heb nummer meenemen aangevraagd om het nummer uiteindelijk op eigen mobiel te gaan gebruiken. De nieuwe SIM kaart met nieuw abo per 1/5 ontvangen maar nog niet geactiveerd.

 

Wat gebeurt er nu als ik de 2e SIM kaar in eigen mobiel activeer ? Ben ik dan bereikbaar via beide, onder zelfde telefoonnummer? Of vervalt de eerste SIM kaart waardoor ik geen gebruik meer kan maken van de eerste mobiel?

 

De bedoeling is deze eind van de maand "uit te zetten" na alles overgezet te hebben (contacten, foto's whatsapp) en in te leveren.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Declutter
Een warm welkom op de Vodafone Community!

Allereerst wat leuk dat je hebt besloten om te kiezen voor Vodafone. Ik zie dat @Energieboy je al te hulp is geschoten. Super fijn. 

Als ik het goed begrijp heb je nu een mobiel abonnement via je werkgever en wil je deze particulier gaan gebruiken. Zodoende heb je een abonnement bij Vodafone besteld en gekozen om je nummer mee te nemen. Dat klopt?
 

Zo ja, dan klopt hetgeen wat @Energieboy hier aangeeft: ''De nieuwe simkaart van Vodafone is geldig vanaf het moment dat je abonnement ingaat. Dus dan komt die oude simkaart te vervallen en kan je niets meer mee. Je nieuwe simkaart treed dan in werking en je oude simkaart kan je dan, als je zeker bent dat je nieuwe het doet, weggooien. Je kan dus niet 2 simkaarten blijven gebruiken! ''

Bij nummerbehoud krijg je van ons bericht wanneer we je nummer overnemen. Op de datum van nummerbehoud start je Vodafone abonnement en zal de nieuwe simkaart gaan werken. Naar aanleiding van nummerbehoud wordt het abonnement bij de oude provider opgezegd. 

Mocht de situatie toch iets anders in de steel steken, laat het ons dan vooral weten. 


 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Declutter 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Even hardop denken....
Ik lees uit je verhaal dat je een abonnement had van je werkgever en deze had je ergens anders, maar nu ben je klant geworden bij Vodafone. Je hebt van Vodafone een nieuwe simkaart ontvangen en nu heb je nog, tot het moment dat je abonnement loopt, bij je oude provider nog je oude simkaart in gebruik?

De nieuwe simkaart van Vodafone is geldig vanaf het moment dat je abonnement ingaat. Dus dan komt die oude simkaart te vervallen en kan je niets meer mee. Je nieuwe simkaart treed dan in werking en je oude simkaart kan je dan, als je zeker bent dat je nieuwe het doet, weggooien. Je kan dus niet 2 simkaarten blijven gebruiken! 

Is dit wat je wilde weten of heb je er nog meer vragen over?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Declutter
Een warm welkom op de Vodafone Community!

Allereerst wat leuk dat je hebt besloten om te kiezen voor Vodafone. Ik zie dat @Energieboy je al te hulp is geschoten. Super fijn. 

Als ik het goed begrijp heb je nu een mobiel abonnement via je werkgever en wil je deze particulier gaan gebruiken. Zodoende heb je een abonnement bij Vodafone besteld en gekozen om je nummer mee te nemen. Dat klopt?
 

Zo ja, dan klopt hetgeen wat @Energieboy hier aangeeft: ''De nieuwe simkaart van Vodafone is geldig vanaf het moment dat je abonnement ingaat. Dus dan komt die oude simkaart te vervallen en kan je niets meer mee. Je nieuwe simkaart treed dan in werking en je oude simkaart kan je dan, als je zeker bent dat je nieuwe het doet, weggooien. Je kan dus niet 2 simkaarten blijven gebruiken! ''

Bij nummerbehoud krijg je van ons bericht wanneer we je nummer overnemen. Op de datum van nummerbehoud start je Vodafone abonnement en zal de nieuwe simkaart gaan werken. Naar aanleiding van nummerbehoud wordt het abonnement bij de oude provider opgezegd. 

Mocht de situatie toch iets anders in de steel steken, laat het ons dan vooral weten. 


 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic