Jeffrey87

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Downgraden van abonnement

Goedemorgen,

Ik heb met Black Friday een 2-jarig SIM only Red Together abonnement afgesloten via Friends & Family, waardoor ik voor dit abonnement slechts €25,00 per maand betaal (inclusief €5,00 Ziggo korting).

Nu was de intentie om een vriend van mij te laten aansluiten bij mijn Red Together abonnement met een Extra abonnement, echter lukt het om één of andere technische reden niet om zijn nummer naar Vodafone te porteren.

Nu hebben wij besloten om dat Extra abonnement te annuleren, alleen zit ik nu met een abonnement met een enorme databundel waar ik eigenlijk niet zoveel mee doe.

Nu wil ik mijn abonnement daarom downgraden naar een SIM only Red abonnement, alleen was ik dan wel benieuwd of dat ik dan mijn korting behoud die ik via Friends & Family en Black Friday heb gekregen. Dus ga ik dan €20,00 per maand betalen, of vervalt de korting gewoon in zijn geheel, en betaal ik dan hetzelfde bedrag alsof ik het abonnement nu ‘nieuw’ zou afsluiten?

Ik hoop graag iets van jullie te horen.

Alvast bedankt!

Groet,

Jeffrey

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens! Ik heb eenmalig een uitzondering gemaakt voor je.  Het abonnement is omgezet naar het Red abonnement. Hierdoor heb je 15GB voor €25,00 per maand.Door Ziggo wordt de data verdubbeld zolang je aan de voorwaarden voldoet. Daarnaast krijg je €5,00 korting door de combinatie met Ziggo zolang je aan de voorwaarden voldoet.
https://www.vodafone.nl/ziggo/gratis-extras/?icmp=meer-info-gratis-extras  @Jeffrey87 
Je gaat een factuur krijgen tot aan vandaag met het oude abonnement. De volgende factuur loopt vanaf vandaag tot en met het einde van de volgende maand. Daarna zul je weer een factuur krijgen over 1 maand. In My Vodafone zul je binnen een aantal uur ook het nieuwe abonnement zien. 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Jeffrey87 
Als eerst vervelend dat het nummer niet omgezet kan worden naar Vodafone. Zou het ook niet lukken met behulp van een Vodafone Community medewerker? Of wil je echt gewoon helemaal stoppen met dit alles? Het overzetten is natuurlijk wel lastig want je moet namelijk zijn nummer op je klantnummer zetten. Beetje jammer dat het niet lukt nu.

Als je over gaat van abonnement dan vervallen alle kortingen die je hebt. Behalve dan de VodafoneZiggo combi korting! Maar de BlackFriday en F&F korting komen te vervallen zodra je overstapt naar een ander abonnement. En vergeet niet dat als je lager gaat, je 25,- euro eenmalige kosten hebt. Misschien dat iemand je nog wel kan helpen met een F&F code om vervolgens bij je nieuwe abonnement weer een korting te krijgen, maar daar kan ik je niet mee helpen. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met 0800-2266789. Deze mensen kunnen met je mee kijken en je abonnement aanpassen en je adviseren wat te doen. Misschien ook nog wel korting aanbieden (je weet het maar nooit). 

Zou je het toch niet nog eens willen proberen dan om te zien of het nummer wel over te zetten is. Het is toch beetje vreemd dat het technische gezien niet overgezet kan worden. Je zou zeggen: technische moet het gewoon kunnen :). Maar goed, ik kan me ook goed voorstellen dat als je er al een tijdje mee bezig bent dat je dan aan andere dingen gaan denken. Je zou nog eens kunnen bellen met 0800-0200976 om na te vragen of het toch nog mogelijk is. Of anders wachten op een Vodafone Community medewerker. 

Dit is mijn advies en hoop dat je er iets aan hebt. Succes en laat nog even weten wat je hebt gedaan. 

Jeffrey87
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Energieboy,

Het abonnement was al aangesloten op mijn klantnummer, echter zijn we al ruim 1 maand aan het wachten om het nummer geporteerd te krijgen van Ben naar Vodafone.

Het nummerbehoud verzoek was allang goedgekeurd door Ben, echter krijgt Vodafone het maar niet voor elkaar om een porteerdatum in het systeem te krijgen. We zijn hier al weken mee bezig, en vele cases/tickets verder, en er is nog steeds niets gebeurd.

Vandaag maar met Vodafone gebeld om het Red Together Extra abonnement te annuleren, omdat het een beetje kans- en zinloos was om nog verder af te wachten.

Omdat ik dus nu een abonnement met 80GB data heb, wil ik dit downgraden, omdat 80GB voor mij alleen wel erg veel is.

Vandaar mijn vraag.

Omdat ik nu eigenlijk een abonnement heb afgesloten waar ik niet volledig gebruik van kan maken (lees: het nummer van een vriend toevoegen), wens ik toch in contact te komen met een moderator, omdat Vodafone al weken aan het aanrommelen is om een nummer geporteerd te krijgen, wat dus niet lukt. Ik heb al meerdere malen telefonisch contact gehad met Vodafone, iedere keer worden er beloftes gedaan dat het nummer geporteerd zou worden, maar er gebeurt gewoon helemaal niets.

Als ik dan mijn kortingen zou verliezen omdat ik een lager abonnement wil, omdat het huidige abonnement niet meer voldoet door de laksheid van het porting team van Vodafone, zou ik dat zeer kwalijk vinden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ik begrijp het probleem en ook dat je wilt overstappen.
Dan zal je moeten wachten op een Vodafone Community medewerker of het nummer bellen (0800-2266789) dat ik je heb gegeven. Misschien dat je daar iets verder mee komt en kunnen die kijken of ze je ook kunnen helpen met een nieuw abonnement met kortingen of een code voor een nieuwe F&F. Je kan natuurlijk hier wachten en in de tussentijd bellen om te zien of je daar wijzer kan worden  . Lukt het niet met bellen dan heb je hier in ieder geval nog een lijntje open liggen 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zodra je gaat migreren kun je helaas niet opnieuw gebruik maken van een F&F code @Jeffrey87 @Energieboy 

Bij het migreren van een abonnement wordt er gekeken naar het tarief van het abonnement op moment van afsluiten. Heb je al contact gehad met mijn collega's van de afdeling migratie om het abonnement om te zetten?

Jeffrey87
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:

Zodra je gaat migreren kun je helaas niet opnieuw gebruik maken van een F&F code @Jeffrey87 @Energieboy 

Bij het migreren van een abonnement wordt er gekeken naar het tarief van het abonnement op moment van afsluiten. Heb je al contact gehad met mijn collega's van de afdeling migratie om het abonnement om te zetten?

De collega’s bij de afdeling migratie praten elkaar tegen. Gisteren bel ik hun op, en krijg ik te horen dat ik de korting kan behouden, maar omdat ik nog 1 dag te vroeg was, ik vandaag nog even terug moest bellen.

Vandaag bel ik weer, en krijg ik vervolgens te horen dat ik de korting niet kan houden.

Beetje vreemd dat Vodafone medewerkers elkaar allemaal tegen spreken. Zo ging het ook met het probleem van nummerbehoud wat ik hierboven eerder heb beschreven: de ene medewerker zegt A en de andere zegt B, maar niemand zit met elkaar op 1 lijn. Resultaat? Geen voortgang, een ontevreden klant (ik) en een ontevreden potentiele klant (een vriend van mij).

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Officieel vervalt de korting @Jeffrey87. Het kan zijn dat mijn collega een uitzondering wilde maken voor je waardoor je de korting behoudt.

 

Kun je mij eens de volgende gegevens sturen via een privebericht: naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en je mobiele nummer. Zet daar ook bij naar welk abonnement je wilt migreren. Dan kijk ik morgenvroeg of ik er voor kan zorgen dat je de korting behoud bij het omzetten van het abonnement.

 

 

Jeffrey87
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven wrote:

Officieel vervalt de korting @Jeffrey87. Het kan zijn dat mijn collega een uitzondering wilde maken voor je waardoor je de korting behoudt.

 

Kun je mij eens de volgende gegevens sturen via een privebericht: naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en je mobiele nummer. Zet daar ook bij naar welk abonnement je wilt migreren. Dan kijk ik morgenvroeg of ik er voor kan zorgen dat je de korting behoud bij het omzetten van het abonnement.

 

 

 

Bedankt, ik heb je zojuist een DM gestuurd.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens! Ik heb eenmalig een uitzondering gemaakt voor je.  Het abonnement is omgezet naar het Red abonnement. Hierdoor heb je 15GB voor €25,00 per maand.Door Ziggo wordt de data verdubbeld zolang je aan de voorwaarden voldoet. Daarnaast krijg je €5,00 korting door de combinatie met Ziggo zolang je aan de voorwaarden voldoet.
https://www.vodafone.nl/ziggo/gratis-extras/?icmp=meer-info-gratis-extras  @Jeffrey87 
Je gaat een factuur krijgen tot aan vandaag met het oude abonnement. De volgende factuur loopt vanaf vandaag tot en met het einde van de volgende maand. Daarna zul je weer een factuur krijgen over 1 maand. In My Vodafone zul je binnen een aantal uur ook het nieuwe abonnement zien. 

Jeffrey87
topicstarter
Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor de service @Steven!

Ben blij tot een oplossing te zijn gekomen met jullie.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heel graag gedaan @Jeffrey87 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic