erikd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Doorschakelen prepaid

Hallo,
 
ik heb even een vraagje: ik heb een vodafone prepaid en een zakelijke telefoon. Nu loop ik constant met 2 telefoons op zak. Nu had ik gelezen in forumbericht "Prive telefoon én werk telefoon combineren" dat het mogelijk is om inkomende gesprekken van een prepaid door te schakelen  naar een ander nummer (aangegeven door een moderator).
Echter na een chat met de helpdesk schijnt dit echter voor prepaid niet mogelijk te zijn. 
Kan iemand mij aangeven of het nu wel of niet mogelijk is om een Vodafone prepaid door te schakelen naar een ander nummer.
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
14 Reacties 14
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
-
jcs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waardeloos! ik heb een zakelijk abonnement en wilde mijn privé Vodafone nummer doorschakelen. Omdat ik dit nummer zelden gebruik heb ik notabene op advies van het Vodafone team op de zaak besloten over te stappen op prepaid. Naar de Vodafone winkel getogen en ook daar vond men dat een prima idee. Nu is twee maanden later eindelijk mijn  nummer geporteerd en blijkt het helemaal niet te kunnen!  Argumentatie hierboven is uiteraard onzinnig. Bellen kost ook geld en hoeveel is ook afhankelijk van waar je je bevind, dus, beste Poita, volgens jou redenatie zou het heel redelijk zijn als ik met prepaid niet kan bellen. Ik laat hert hier niet bij zitten.
RoeltjeM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste heer/mevrouw,

Ik heb momenteel een prepaid nummer bij jullie. Nu wil ik, indien ik afwezig ben, dit nummer doorschakelen naar een ander nummer. Echte,r ik krijg de hele tijd de melding -niet uitgevoerd-. Hoe kan dit?

Groet!
Anonymous
Niet van toepassing
Dag RoeltjeM,

Het volgende staat op de Vodafone Website
Stel je doorschakeling in via My Vodafone > 'Toestel en Instellingen'. Je kunt ook de onderstaande code gebruiken om een doorschakeling in te stellen als je niet bereikbaar bent. Als je wil weten of deze doorschakeling actief is, dan kun je de status opvragen via *#62#.

  • Doorschakelen als je niet bereikbaar bent:
    **62*gewenst nummer#
  • Deze doorschakeling opheffen: ##62#
Als je prepaid hebt, dan kun je alleen (via je telefoon) doorschakelen naar je voicemailnummer.

Blijkbaar kan het dus niet.

Groetjes,
GizmoNL

Link: http://help.vodafone.nl/app/answers/detail/a_id/464
RoeltjeM

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is echt zwaar bagger... Moet ik helaas opzoek naar andere mogelijkheden.
ferryutrecht

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,

waarom kun je met Vodafone prepaid niet je nummer doorschakelen naar een ander nummer? Dit is voor mij wel een belangrijke factor waar ik na mijn overstap naar Vodafone tegenaan liep.

Heel jammer, ook via de klantenservice was het niet mogelijk een doorschakeling in te stellen. Verder ben ik heel tevreden met Vodafone, maar dit is wel een situatie die mij echt laat overwegen om over te stappen naar een andere provider.

Wordt dit binnenkort misschien nog mogelijk?
dmulder1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik vraag mij af of het mogelijk is om online een pre-paid simkaart te kopen, deze vervolgens online te activeren (ik zit in het buitenland momenteel) en deze online (bvb via myvodafone) door te laten schakelen naar een ander mobiel nummer?

Mvg Daniel
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Hallo Daniel,

Helaas gaat dit niet werken, omdat je simpelweg niet kunt doorschakelen met prepaid (behalve naar je Voicemailbox).

Groeten,
Flow
jeroen4855

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Uitleg gewenst: (1) hoe kan ik inkomende oproepen doorschakelen naar een ander nummer? En wat kost het / hoe worden de kosten berekend? (2) hoe kan ik inkomende SMS-berichten doorsturen naar een ander nummer? En wat kost het / hoe worden de kosten berekend? Bij voorbaat dank.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@jeroen4855

Een doorschakeling bij prepaid is niet mogelijk. Zie ook bovenstaande berichten.
Habibe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Onzin antwoord
Habibe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Graag duidelijke antwoord waarom niet
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Habibe ,

Nee het antwoordt is niet onzin ;). Lees even dit:

Doorschakelen kost geld. Doorschakelen valt niet binnen je minuten bij een abonnement en bij prepaid zou dit van je tegoed af gaan. Aangezien je tegoed een keer op raakt is deze optie er simpelweg niet. Ook een tegoed van €100 bijvoorbeeld zou hier geen verandering in brengen omdat de duur van het gesprek en waar jij je bevind (binnen of buitenland) teveel invloed hebben en het doorschakelen onbetrouwbaar maken.

Met dank aan @Poita !
Habibe

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi dank u voor antwoorden
Ik reis veel naar Marokko ( buiten EU landen),ik wou buitenland bloX neem voor 5,95 euro is 60 minuten bellen ,dat betekent 0.10 cent per minut , en dan kan ik mijn Vodafone prepaid nummer doorschakelen naar Marokkaans gsm nummer Is dat niet de goedkoopste !!!!! een als de buitenland bloX verlopen is , kan ik hem weer aan zitten . Ik heb pas Vodafone prepaid gekocht , omdat Vodafone leuke bloX heeft in aanbieding , maar de groot min puntje van Vodafone perpaid en dat is echt heel belangrijk is voor mensen die veel reizen buitelen EU landen is doorschakelen.
Gr
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic