JohannesAJ

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dongle en Android tablet

Wie heeft er ervaring met de Vodafone dongle en een Android tablet.
In de Vodafone-winkel zei een medewerker, dat de dongle alleen werkt met Windows of Mac.
Is dat zo?
:@
11 Reacties 11
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Volgens mij is dit niet meer nodig, toch? 😄

Maar om toch antwoord te geven. Het werkt inderdaad alleen op Windows /OSX. Je tablet kan niet overweg met een externe modem.

Groeten
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Klopt, op dit moment vinden android en externe usb-modems elkaar niet leuk. Ik verwacht ook eigenlijk niet dat fabrikanten daar iets aan gaan veranderen. Tenslotte verkopen ze liever ook nog een variant van hun tablets met 3g/4g optie en een losse wifi-only variant.

Een oplossing die ik hier zelf gebruik is een mobile wifi-routertje (MiFi). Zie deze link.
Als ik onderweg ben hangen daar soms tegelijkertijd een laptop, tablet en de mobiel van mijn vriendin aan (klein databundeltje bij die mobiel). Daarnaast biedt het bv de optie om lokaal via wifi bestanden uit te wisselen tussen meerdere devices, je kunt er een SD-kaart in stoppen als semi-netwerkschijf en hij heeft een eigen accu dus scheelt ook weer in de batterij van de laptop.

Hoe dan ook, als je een wifi-only tablet/laptop/etc mobiel wilt gebruiken is het een handig ding en als je eruit haalt wat erin zit kun je er érg veel mee.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@JohannesAJ ,

Samsung GT-N8000
Daar past toch gewoon de simkaart zelf in?:D
wat moet je dna nog met een dongle
JohannesAJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
:DJa, ja, ik heb een Samsung Note 10.1 3G!!!! 'k Weet het, daar zit een simkaart in, maar....
dat ding past niet in mijn voortas van mijn fiets. Dus heb ik het idee om een goedkoop 7" tablet te kopen waarvan men zegt dat je er via usb een modem aan kan hangen. Er staat zelfs op het tablet aangegeven welke modems worden ondersteund. Maar ik zie ook dat je moet uitkijken, want er zijn er zonder gps en dat is voor het fietsen een noodzaak: MyTracks of FietsNode hebben een gpsverbinding nodig om goed te kunnen functioneren. Vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft.
De oplossing van BasT is een interessante. Zal er eens naar kijken. Ik kan ook mijn Samsung Galaxy S3 als hotspot instellen en meenemen. Maar da's wéér een apparaat mee op de fiets. En als je dan ff een café in duikt voor de nodige opwekkende koffie, moet dat allemaal mee naar binnen. Hups in de rugzak?? Hmm....
OK, ik hoop dus nog op een paar leuke, interessante reacties

jlmww

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik hen een sony tablet alleen wifi, omdat met 3g veel te duur werd.
Toch wil ik graag met mijn extra sim kunnen internetten.
Daarom was ook ik op zoek naar een dongel. De link heb ik aangeklikt, maar is dat apparaat dan ook los verkrijgbaar? Een abonnement met extra sim voor een tablet heb ik nl al, dus ik heb geen zin in een extra abonnement.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Jlmww,

Een USB stick om te kunnen internetten kun je aanschaffen in onze Vodafone winkels.
JohannesAJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een simvrije dongle besteld in Verweggiestan. Die aangesloten op de usb-poort van het tablet. In de handleiding van het tablet staat dat een dongle via usb wordt ondertsteund met een lijst van alle ondersteunde dongels. Maar... je raadt het al, het tablet en de dongle herkenden elkaar niet. Jammer van de € 15.
JohannesAJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En die usb-sticks van Vodafone en andere providers ondersteunen bij mijn weten geen Android!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
JohannesAJ schreef:
En die usb-sticks van Vodafone en andere providers ondersteunen bij mijn weten geen Android!
BasT schreef een paar reacties terug al het volgende: Klopt, op dit moment vinden android en externe usb-modems elkaar niet leuk. Ik verwacht ook eigenlijk niet dat fabrikanten daar iets aan gaan veranderen. Tenslotte verkopen ze liever ook nog een variant van hun tablets met 3g/4g optie en een losse wifi-only variant.

JohannesAJ
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Yep, al gelezen. Ik begrijp dat ook wel, maar ik blijf het jammer vinden. Fabrikanten denken eerst aan hun omzet en ik eerst aan mijn portemonnee 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
ouder topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic