bobvanbuul

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dongel voor telefoon in buitenland?

Goedemorgen,

Is het mogelijk om een dongel te gebruiken voor internet in het buitenaldn voor je telefoon? Ik ga een reis maken waarbij ik uit ervaring weet niet altijd te beschikken over wifi of internet, maar het is wel belangrijk dat ik continu verbinding heb. Het gaat om landen buiten europa en zal ook het e.e.a. qua bestanden moeten versturen.

Welke mogelijkheden zijn er hiervoor en is er iets te vinden over de kosten die dit + het gebruik met zich meebrengt?

Dank!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik zat even hardop te denken en vroeg me af waarom je niet gewoon je toestel gebruikt als dongel (hotspot)? Want ik ga er vanuit dat je vanaf je laptop of tablet dingen wil doen en daar heb je 4G data (internet) voor nodig? Je kan op een android telefoon en/of een iphone je wifi-hotspot aan zetten en dan kan je, als het goed is, met je laptop of tablet verbinding maken met 4G internet via je Telefoon. Je zou het in Nederland eens kunnen proberen.

Wil je meer weten over de tarieven in het buitenland dan kan je het beste even op deze pagina kijken van Vodafone. En anders op deze pagina voor prijzen. Misschien is dit wat je zou kunnen helpen? Mocht je dit niets vinden, laat het weten, misschien zijn er andere klanten die je dan verder kunnen helpen. (ik doe het namelijk altijd zoals ik hier boven aangeef en werkt prima (wel via een andere provider, maar het werkt wel))

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi ,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Ik zat even hardop te denken en vroeg me af waarom je niet gewoon je toestel gebruikt als dongel (hotspot)? Want ik ga er vanuit dat je vanaf je laptop of tablet dingen wil doen en daar heb je 4G data (internet) voor nodig? Je kan op een android telefoon en/of een iphone je wifi-hotspot aan zetten en dan kan je, als het goed is, met je laptop of tablet verbinding maken met 4G internet via je Telefoon. Je zou het in Nederland eens kunnen proberen.

Wil je meer weten over de tarieven in het buitenland dan kan je het beste even op deze pagina kijken van Vodafone. En anders op deze pagina voor prijzen. Misschien is dit wat je zou kunnen helpen? Mocht je dit niets vinden, laat het weten, misschien zijn er andere klanten die je dan verder kunnen helpen. (ik doe het namelijk altijd zoals ik hier boven aangeef en werkt prima (wel via een andere provider, maar het werkt wel))
bobvanbuul
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor het antwoord, maar nee het gaat echt om internet krijgen op een telefoon. Vorig jaar op zelfde locaties was er vaak geen / slecht bereik en slechte wifi.
Ik weet niet zeker of een Dongel in die situatie zou helpen (als er eigenlijk ook geen 3/4g verbinding is), maar ik probeer een oplossing te vinden. Het versturen moet dus vanaf de telefoon.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Eigenlijk doet een Dongel hetzelfde als je Wifi-hotspot van je telefoon. Als je telefoon al geen internet ontvangt, dan ontvangt de Dongel deze ook niet. Of je moet een SIM-kaart aanschaffen in het land waar je op dat moment bent? Misschien heb je daar dan wel beter bereik mee dan met een Vodafone kaartje.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bobvanbuul, wat zijn de symptomen om het moment dat je geen verbinding hebt? Merk je dat het netwerk ontbreekt? Gaat het in dat geval om afgelegen gebieden? Niet overal ter wereld staan namelijk antennes. In Nederland is het heel goed geregeld en de Nederlandse providers scoren qua netwerk enorm hoog. Dat komt natuurlijk ook doordat Nederland relatief erg klein is qua oppervlakte.

Mocht je wel gewoon goed bereik zien dan kan het ook iets anders zijn, bijvoorbeeld verkeerde internetinstellingen (APN).
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
bobvanbuul, ervaar je nog problemen? Of heb je nog geen tijd gehad om te reageren?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie meer, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic