hobiiee

Stamgast
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dongel met meer GB

Beste,
Ik ben opzoek naar een Dongel met zo veel mogelijk GB.
Deze Dongel moet in een 4G router worden geplaatst en dienen als hoofd internet aansluiting.

Ik (en mijn vriendin) krijg(en) een woning in het buiten gebied en wil(len) hier graag met 2 laptops en 2 telefoons op internet. Wij zijn allebei nog jong en kijken veel filmpjes op youtube enzo.

Bij T-Mobile kan ik een 10GB abonnement met dongel krijgen voor € 31,00 (4G tot 50MB/S)
Op dit moment zit ik al bij Vodafone en ben hier zeer tevreden over. Helaas heeft Vodafone een maximale bundel van 8GB (4G tot 50MB/S).

Nou zit ik te twijfelen wat ik moet doen.
Of zijn er nog scherpere aanbiedingen?

Met vriendelijke groet,
Hobie Gommers

2 Reacties 2
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Hobie Gommers,

Weblink: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel-internet/abonnement/met-tablet.shtml

Volgens de informatie op bovenstaande web-pagina is 8 GigaByte per maand inderdaad het maximale wat Vodafone thans in de aanbieding heeft. Dit pakket kost dan €50,00 per maand, volgens die web-pagina.
Bij 8 GigaByte per maand aan data-tegoed mag je per etmaal gemiddeld 273,0666666667 MegaByte aan data verbruiken. Want: 273,0666666667 MegaByte * 30 dagen = 8192 MegaByte = 8 GigaByte per maand.

De maximale data-snelheid is : 50 Mega bits per seconde ( = 50 Mbps = 6,2 MegaByte per seconde = 4G-snelheid)

De snelheid in de dagelijkse praktijk is : 25 Mega bits per seconde ( = 25 Mbps = 3,1 MegaByte per seconde )

Let ook heel goed op de tarieven als jij buiten-de-maandelijkse-databundel heen gaat.
Bij Vodafone is dat volgens mij : €0,10 per MegaByte buiten-je-maandelijkse-data-tegoed.
Bij een data-verbruik van bijvoorbeeld 500 MegaByte buiten-je-maandelijkse-data-tegoed, gaat het dan al snel om€50,00 aan extra data-kosten. Iets om wel degelijk rekening mee te houden.

Bij T-Mobile wordt je data-snelheid bij het verbruiken van je data-bundel van 10 GigaByte automatisch teruggebracht naar 64 kilo bits per seconde. Dit beschermt je wel tegen torenhoge facturen. Maar je kunt in de praktijk niet meer internetten. Hooguit een e-mail verzenden. En dan nog een e-mail zonder bijlagen.

Mijns inziens is het pakket van T-Mobile gunstiger voor jou en je vriendin.
Hoe het met het 4G-Netwerk-bereik en Netwerk-dekking zit in jouw woonplaats, dat weet ik natuurlijk niet.
Maar dat is wel een doorslaggevende factor om rekening mee te houden !

Alvast bedankt voor de kudo' s.

Succes !

Netwerker
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Met een nieuwe topic, krijg je helaas nog gewoon het zelfde antwoord.
De vraag die je stelde was namelijk reeds beantwoord.

Wat ik mij overigens wel afvraag is of er ook geen vaste telefonie lijn aanwezig is? Wanneer dit wel het geval is, is xDSL wellicht een goede oplossing.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic