Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Doneer jouw MB’s aan een goed doel!

Wil jij doneren aan een goed doel? Bij Vodafone kan dit met MB’s uit je databundel die je over hebt. Er niets mee doen is zonde, dus waarom geef je ze niet aan het goede doel?
Met behulp van onze superflexibele My Vodafone App kun jij nu jouw MB's aan het Leger des Heils óf de Stichting Kind en Ziekenhuis doneren. Zo help je iemand die wel iets extra's kan gebruiken.


1 MB = 1 lot voor jou
Voor elke gedoneerde MB krijg je 1 lot cadeau en speel je automatisch mee in de loterij van de Vodafone actie. Het Leger des Heils of Stichting Kind en Ziekenhuis ontvangt dan een bedrag door jouw donatie. Wie weet win jij 2 overnachtingen in het 50/50 Belmond Hotel van het Leger des Heils die we één keer per kwartaal verloten!

Hoe kan ik doneren?
Je kunt maximaal 100 MB per sessie doneren. Dit doe je heel eenvoudig in de My Vodafone app.

  1. Installeer de My Vodafone app en/of controleer of je de laatste update hebt van de app.
  2. Zorg dat je het 4G of 5G netwerk van Vodafone gebruikt.
  3. Open de app.
  4. Klik in het hoofdmenu op Tegoed en daarna op Doneer MB’s aan het goede doel!
  5. Kies jouw goede doel en doneer die MB’s!

Informatie over de goede doelen
Nieuwsgierig naar deze stichtingen? Lees meer informatie: 

< Leger des Heils >    < Stichting Kind en Ziekenhuis >

Bekendmaking winnaars
Een onafhankelijke notaris kiest aan het eind van elk kwartaal de winnaar. Deze wordt telefonisch op de hoogte gesteld. De volledige actievoorwaarden zijn als PDF-bijlage toegevoegd.

Vragen?
Heb je vragen over deze actie, het doneren van de MB’s, of de goede doelen? Stel ze in de reacties of open je eigen topic. De Community helpt je graag!

175 Reacties 175
vluggejapie

Liefhebber
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zijn er meer mensen bij wie het doneren (weer) niet werkt? Als ik op start druk dan zie ik 0MB en daar blijft hij dan op. Vervolgens word ik bedankt voor het doneren van 0MB :sleepy:
D-2010

Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes
RuudAnja01 wrote:
Waarom niet automatisch mb doneren eind vd maand. Je mag ze toch niet meenemen naar de volgende maand. Dan doet iedereen automatisch mee en komt t goed terecht bij de goede doelen. Of je moet t mee kunnen nemen naar de volgende maand. Je bent t nu toch kwijt :(:(:(

Terechte vraag. Is hier al een antwoord van iemand van Vodafone op gekomen? Als het automatisch geregeld kan worden aan het einde van de maand hoef je ook niet zo te 'emmeren' met elke keer 50mb uploaden/downloaden per keer.. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas wilt niet iedereen zijn data aan een goed doel geven. Hiervoor is toestemming voor nodig. Ook niet iedereen houdt data over. Daarnaast is het mogelijk om verschillende doelen te selecteren @D-2010.
 

D-2010

Stamgast
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Bedankt voor je reactie. Wellicht is het een idee om in de toekomst een mogelijkheid in te bouwen voor een eenmalige toestemming om over gebleven MB's automatisch over te maken naar een 'vast' goed doel. Kan me haast niet voorstellen dat veel mensen hier bezwaar tegen hebben.

Wanneer en waar wordt de maandelijkse winnaar nou precies bekend gemaakt? Is dat in dit topic/forum-gedeelte? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

In dit topic worden de winnaars bekend gemaakt. We zijn op dit moment nog aan het wachten op de lijst met winnaars @D-2010 

Mijn excuses voor de vertraging.

Steven Bouquet

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

inmiddels weer een maand verder, niets meer gehoord maar het werkt nog steeds niet 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Staat het onderzoek nog open@Steven Bouquet? En welk abonnement heb je? Bij sommige abonnementen is het namelijk niet mogelijk om hieraan mee te doen.

Steven Bouquet

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Afgesloten (en melding dat het was opgelost) en weer heropend…
Ik heb gewoon een red together
En voorheen red super
Gewoon particulier

?


 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik zie dat het onderzoek nog loopt hiervoor @Steven Bouquet. Helaas is er nog geen oplossing. 😞

Wdh

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Je bent niet de enige bij mij werkt het ook niet en zou al drie keer naar de technische dienst zijn door gegeven maar krijg ook geen antwoord heb ook gebeld maar maakt allemaal niets uit we geven het door aan de technische dienst???????.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Het vreemde is dat het bij mij wel werkt. Dus ik denk dat Vodafone erg druk bezig is om dit uit te zoeken. Dit is wel een lastig probleem, verwacht ik. 

Steven Bouquet

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat deze “storing” vooral mensen treft met een grote databundel. Tot zover Vodafone’s echte betrokkenheid bij “goede doelen “ want het mag natuurlijk niet al te veel geld kosten. Stop gewoon met die halfzachte actie zou ik zeggen...

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Steven Bouquet ik begrijp je reactie. Ikzelf ben het gelukkig ook nog niet bij andere abonnementen tegen gekomen. Mocht ik meer weten over het issue, dan laat ik het weten.

Consument

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Vodafone,

 

Is het ook mogelijk om een toepassing te creëren, waarbij overgebleven MB's automatisch aan het eind van iedere maand gedoneerd kunnen worden, dus zonder impact op je bundel, maar maximaal gebruik van 'overgebleven' MB's?

En dat je zo'n toepassing bijvoorbeeld 'aan' of 'uit' kan zetten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Een consument

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3023Posts
  • 875Oplossingen
  • 1030Likes

Een warm welkom hier op de Vodafone community @Consument

Een leuke suggestie, want eventuele overgebleven data kun je niet meenemen en op deze manier steun je ook nog eens een goed doel. De suggestie is al eens eerder gedaan en mijn voormalige collega @Louis heeft toen aangegeven dat jammer genoeg niet iedereen zijn data aan een goed doel wil geven. Hiervoor is toestemming nodig. Nu zou je dit met jouw suggestie wel kort kunnen sluiten, omdat je zelf dan kiest of je de toepassing in- of uitschakelt. Verder houdt niet iedereen data over en is het mogelijk om verschillende doelen te selecteren. Dit maakt het lastig om er een automatisch proces van te maken. 
 

Consument

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen @Cecilia,

 

Bedankt voor jouw reactie. Ik zou hier nog wel even op in willen gaan, aangezien het hier uitsluitend om zogenaamde booleans gaat in een digitale wereld, lijkt het in ieder geval mogelijk. 

Bijvoorbeeld:

Wil je overgebleven dat aan een goed doel geven?

1. Ja, volgende vraag

2. Nee, stop1

Heb je data over (dit kan automatisch plaatsvinden)?

1. Ja, je hebt data over, volgende vraag

2. Nee, je hebt geen data over (hier kan je eventueel nog vragen of je buiten je bundel wilt doneren) of stop

Wil je de overgebleven data rechtevenredig over de doelen spreiden?

1. Ja, verdeel data en doneer

2. Nee, volgende vraag

Kies het doel voor de overgebleven data:

1. Doel 1 en doneer

2. Doel 2 en doneer.

 

Met een beetje inspanning zou zoiets, mijn inziens, mogelijk moeten zijn om breed maximaal te profiteren van data, zeker gelet op de huidige spanningen, waarbij energie kunstmatig schaars gehouden wordt. Ik zou dan ook willen verzoeken om hier nogmaals naar te kijken. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Een consument 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic