StefanC

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dode pixels S6 Edge

Afgelopen vrijdag heb ik mijn S6 Edge ontvangen. Helaas kwam ik er snel achter dat er 2 'groepen' dode pixels waren aan de bovenkant van het scherm.
Ik wil uiteraard graag een nieuw toestel als vervanging.

Het probleem is dat ik het toestel via de website heb besteld. Voor zover ik heb gelezen zou mijn enige optie dan zijn om het toestel op eigen kosten retour te sturen en te wachten tot ik een nieuw toestel geleverd krijg. Helaas heb ik hier totaal geen vertrouwen in, aangezien ik genoeg klachten heb gelezen waarbij zo'n zelfde geval enorm mis is gegaan! Mensen zaten weken, vaak zelfs meer dan een maand te wachten totdat ze naar een hoop gedoe een nieuw toestel ontvingen. Mijn recente slechte ervaringen met de klantenservice geven mij al helemaal geen vertrouwen hierin!

De beste, en meest klantvriendelijke oplossing zou zijn dat ik gewoon naar een Vodafone winkel ga en het toestel meteen omgeruild zou worden! Maar voor zover ik hierover gelezen heb, is dat niet mogelijk omdat de winkels en de website niet samenwerken.
Ik ga morgen naar een Vodafone winkel om te kijken of zij het meteen kunnen oplossen, maar ik zou graag van te voren weten wat mijn rechten zijn in zo'n geval van DOA. Ik wil het voorkomen dat ik een 'oplossing' krijg aangeboden en achteraf blijkt dat het veel beter opgelost had kunnen worden.
14 Reacties 14
Anonymous
Niet van toepassing
Hey StefanC

Zover ik weet moet je het toestel gaan opsturen omdat je hem online hebt besteld. Wel balen voor je maar er zit helaas niks anders op.

Groetjes stevied86
Moogie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
wel benieuwd hoe ze dit hebben opgelost, de winkel zegt tegen mij dat Vodafone online en de winkels echt totaal andere werelden zijn en omruilen in de winkel echt niet gaat.


Anonymous
Niet van toepassing
Hey Moogie,

Dat klopt inderdaad. Als de telefoon in de winkel is besteld moet je bij de winkel zijn. Is hij ergens anders besteld dan moet je bij dat bedrijf ziin. Is hij online bij Vodafone besteld dan moet je idd de telefoon opsturen.

Groetjes Stevied86
Moogie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hey Stevie, bedankt voor je reactie,

Is niet in de winkel gekocht maar online bij Vodafone via de winkel retour sturen leek mij veiliger.

De manier waarop Vodafone de klant geen duidelijkheid wat de status is en geen oplossing biedt is mij zwaar tegengevallen.
Zit er al over te denken om naar een andere provider te gaan dit na 15 jaar al trouwe klant.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej Moogie,

Het is inderdaad zo dan de winkels en online webshop van elkaar verschillen. Zo is dat ook met promoties soms gelden deze alleen bij de winkel en soms alleen online.

Online is ook echt online dan is de winkel daarvoor niet beschikbaar maar wel de klantenservice dat is eigenlijk de winkel van de online webshop. Natuurlijk kan je langsgaan als je en vraag hebt over hoe dit of dat werkt of en nieuwe simkaart nodig hebt, maar opsturen voor reparatie is en ander geval.
Moogie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
ok dat is duidelijk maar wat nu

medewerker 1 zegt rustig afwachten kan een paar dagen duren
medewerker 2 geeft aan order is geannuleerd en weet het niet
medewerker 3 zegt kan wel tot 4 weken duren
chat medewerker geeft aan bestelling is verzonden
winkel zegt dat het nooit langer dan paar dagen mag duren dat het gewoon kwestie is van nieuwe telefoon opsturen is

ik snap er niks meer van wat er allemaal aan de hand is. hoe los ik het op?
StefanC
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Na 4 weken heb ik nog steeds geen nieuw toestel. Vodafone blijft er maar één grote zooi van maken.
Het verloop van alles is een lang verhaal, maar het komt neer op dit:
herlevering was ingevoerd, is fout gegaan, vandaag weer opnieuw herlevering ingevoerd, maar toestel niet op voorraad
Dus wacht nu al 4 weken en kan waarschijnlijk nog 3 of meer weken wachten. Een beetje service wordt niet aangeboden.

Ik heb het volledige verhaal beschreven in een klachtbrief die ik vandaag naar het hoofdkantoor zal sturen. Deze brief heb ik op een andere post in dit forum gezet;
http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Absurd-slechte-service-Vodafone-geen-herlevering-na-4-weken/td-p/243543
Moogie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een verhaal zeg! Exact hetzelfde heb ik, de meeste Vodafone medewerkers doen echt hun best, sommige donderen gewoon de haak erop na een half uur in de wacht gestaan te hebben, anderen hebben echt een negatief verhaal dat zij zich schamen om voor een bedrijf als Vodafone te werken en dat het een grote puinhoop is en dat zij de hele dag gal over zich heen krijgen van ontevreden klanten.

Zo ken ik Vodafone ook niet (al klant sinds Libertel, 15jr) echt slecht dit, ook ik wacht al ruime tijd op mijn S6 edge die DOA is gegaan, verhaal over de backoffice en nieuw systeem heb ik weinig boodschap aan, er komt ook geen duidelijk verhaal of oplossing dat is het erge.

Annuleren duurt ook nog eens 3 weken zeggen ze dan, nog even en dan is dat nog de enige oplossing om van alle frustratie af te zijn,

Suc6 voor diegene die dit ook hebben!
StefanC
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Het is echt gewoon erg dat klanten zo gedupeerd worden. Sommige medewerkers willen inderdaad hun best doen, maar worden tegengehouden door hun managers etc.
De mensen aan de 'top' moeten er echt voor zorgen dat het hele bedrijf meer klantgericht en gestructureerd gaat werken, want zo schiet het echt niet op.
Als ze mijn contract opheffen ga ik naar T-Mobile, aangezien ik veel goede dingen hoor over hun klantenservice.

En over die 3 weken met het annuleren; dat zou zeker dan ook 8 weken duren met hun 'nieuwe systeem' dat een enorme achteruitgang blijkt te zijn. En ondertussen natuurlijk maar lekker blijven betalen!
StefanC
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ondertussen zijn ze weer op voorraad, maar is er nog steeds geen verstuurd naar mij.
Hoe zit het ondertussen bij jou Moogie ?
StefanC
topicstarter
Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb nog eens gebeld; niks terug te vinden van de 2 opdrachten van herlevering + 1 "case" die eerder zijn ingevoerd -> WEER een "case" aangemaakt; zou 5 werkdagen kunnen duren
fantastisch, dan wacht ik al 6 weken!
Moogie

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Drama is het, inmiddels heb ik mijn toestel, na 3 weken ellende zeuren en bellen, weten met wie je gesproken hebt is wel belangrijk, klachtenbrief sturen helpt ook.

Het erge is dat de lol van het mooie toestel ook gelijk een beetje eraf is en ik eigenlijk klaar ben met de manier hoe het gegaan is.

Sterkte StefanC!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey StefanC en Moogie,

Ik vind het rot om te lezen dat het mis gaat en kan me ook heel goed de frustratie begrijpen en dat de lol er van is. Echter vanuit hier kunnen we niks betekenen voor jullie omdat dit via de klantenservice gaat en hier geen privacy gevoelige gegevens worden gedeeld.

Ik hoop voor jullie beiden dat jullie snel een nieuw toestel ontvangen. Tevens ook dat er een reactie voor je komt via het feedback formulier.

Groetjes stevied86
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic