fortissimo

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dekking tijdens de vakantie is slecht

Drie weken op vakantie geweest op een camping in Duitsland (Südsee-Camp, 29649, Wietzendorf, Niedersachsen, DEU)

Omdat ik weet dat de WiFi op campings vaak slecht is, controleer ik ook altijd even hoe de dekking van Vodafone is.

Deze is volgens de dekkingskaart gewoon goed op zowel 5G als op 4G.

Helaas was de praktijk anders.

Regelmatig (lees vaak) was er gewoon geen werkend internet te krijgen. Zelfs een site laden lukte niet.
Toen ik hier contact over opnam met Vodafone (zowel WiFi als mobiel internet deden het af en toe wel hoor), kreeg ik te horen dat dit kon gebeuren als je in een bos zat. Alleen stond ik zelf met de caravan niet in een bos maar in een groter open veld. Ook op de dekkingskaart zie ik dat het een open gebied is, zeker richting de dichtsbijzijnde plaats.

 

Ik vind het best wel jammer dat je eigenlijk niet veel waarde kan hechten aan de dekkingskaart van Vodafone zelf. Want soms moet je ook tijdens je vakantie een goede verbinding hebben.

 

2 Reacties 2
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@fortissimo goed dat je dit aankaart hoor. Ik snap je punt.

Helaas is dit wel de realiteit. De omgeving kan echt van invloed zijn op je verbinding. De aanwegheid van zendmasten is hierin van belang en ook natuurlijk of je ook echt in ''the middle of nowhere'' zit. 

Natuurlijk doen we altijd ons best om een zo goed mogelijke verbinding te garanderen. In sommige gebieden is dit meer een uitdaging dan elders. 

 

fortissimo
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik snap en weet dat de omgeving van invloed kan zijn.

Maar...de omgeving verandert niet snel.

Als zelfs op de kaart duidelijk is dat er ergens een bos zit, zeg dan niet dat er in dat bos 5G met 500 Mbps mogelijk is.

Op dit moment is de kaart geen representatie van de werkelijkheid maar een weergave van wat er in theorie mogelijk is vanuit de betreffende masten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic