sparkly

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dekking Vodafone in huis

Beste Vodafone,

Ik ben al jaren klant. Maar het laatste jaar is de dekking bij mij thuis erg slecht. Zowel mijn vriendin (ook Vodafone) en ik hebben amper belbereik thuis. Schommelt tusssen 1 streepje en "geen netwerk". Bellen gaat dan ook gepaard met haperen en is eigenlijk niet te doen. Mobiel internet is "g" maar is eigenlijk ook niet te gebruiken.

We hebben allebei sinds een week een nieuwe telefoon (S6 edge) en hiermee bestaat het probleem nog steeds. Over ongeveer 4 maanden verloopt mijn abonnement, en ik heb niet de intentie om te verlengen als de dekking zo slecht blijft. Een belletje naar KPN en Tele-2 leerde mij dat ze allebei volledig 4g dekking claimen op mijn thuisadres. (Ook IN huis).

Dus, mijn vraag is of er nog plannen zijn om de dekking op mijn thuisadres (3255XM) te verbeteren? Of dat dit niet in de planning zit. De basis van een telefoon is dat je er mee kunt bellen (I know, ouderwets), en dat gaat dus niet echt lekker als ik thuis ben.

Met vriendelijke groet,

Danny
9 Reacties 9
Anonymous
Niet van toepassing
Hey sparkly

Als de dekking alleen in huis slecht is raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice. Vodafone heeft een netwerkapparaat genaamd signaalplus. signaalplus koppel je aan het Wi-Fi netwerk waardoor de antenne in een straal van 30 meter het 3g netwerk uitzend.
hiervoor dien je wel in huis het 4g netwerk uit te schakelen.
of het netwerk daar binnenkort verbeterd wordt durf ik niet te zeggen. Ik raad je aan dit wel aan te kaarten bij de klantenservice.

Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb.

Groetjes stevied86
Getonupbigbird

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mja, ik heb dus hetzelfde probleem. Volgens mij ben ik al onderhand 20 jaar klant, maar het bereik in mijn huis, laat zeer te wensen over. 4G is er wel (postcos 4051), maar het bereik voor telefoon is vaak maar 1 streepje. Bij mijn ouders is het nog veel erger. Als ik daar ben, heb ik gewoonweg 0 netwerk. Geen internet, geen telefonie, nog niet eens iets wat ook maar op G lijkt, zeg maar. in de postcodes 4053 - 4054 en 4051 is het echt om te janken. Ten eerste is dat in deze tijd toch een behoorlijk domper, danwel schande en zo'n leuk reclamesportje op de radio over hoe fantastisch het 4G netwerk nu op elk hoekje van Nederland te vinden is, is gewoonweg by far niet waar. En ja, er zal best een versterkapparaat zijn, maar wat heb ik daaraan? Ik zoek dan denk ik voor mijn volgende abbonement maar naar een andere oplossing.

Om eerlijk te zijn, schaam ik me dan een beetje dat ik al zo lang bij Vodafone ben en vrienden en bekenden me laten zien, dat hun netwerk wel werkt in ons mooie betuwe.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Na een blik in het Antenneregister blijkt dat je precies tussen 2 antennes van Vodafone in lijkt te zitten. De KPN-antenne vlakbij de postcode heeft trouwens ook nog geen 4G, dus de vraag is hoeveel beter dat zal zijn.

Waarschijnlijk zullen de antennes van Vodafone waar je precies tussenin woont binnenkort (ergens komende maanden) wel worden omgebouwd zodat daar ook 4G vanaf komt, maar hoe lang dat duurt kan waarschijnlijk niemand je vertellen.

Mocht je inderdaad gaan overstappen, kijk dan of je een vriend/kennis kunt porren om te testen bij jou thuis zodat je zeker weet dat de provider waarnaar je overstapt het wel goed doet. En hou de opties nog even open: over een paar maanden kan het weer totaal anders zijn allemaal.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Wel 4G maar geen gewoon GPRS / belbereik? Da's spannend en klinkt eerlijk gezegd als een storing. Heb je dit al doorgegeven aan de klantenservice?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ter info:

Hadden jullie dit topic al doorgelezen op het Hot Topic board?
http://forum.vodafone.nl/t5/Mobiel-Ons-Netwerk/Hoe-werkt-dekking-binnenshuis/td-p/233515

Hier vind je achtergrond informatie over binnendekking:).
Getonupbigbird

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Prachtige verwijzing Annabelle 😞 vooral "In de URL is een ongeldige set parameters opgegeven", is dè zin, die me heeft geholpen 😉

RuudNL Dank voor het nakijken. Maar dan word ik eigenlijk nog teleurgestelder van. Ik zit in een gebied tussen antennes in, wat al jaren is. Mja, kan natuurlijk dat het ooit veranderd, wat ik niet zo zie zitten, want dat had dan allang gebeurd moeten zijn. Maar wat me eigenlijk nog boos maakt, is de reclames... met zo'n bijdehante goser, die met een concurent belt en ze voor lul zet, omdat die niet de service bieden, die Vodafone wel zou hebben, zoals 4G op elk hoekje van de straat. Het is gewoon by far niet waar. En dat er dan ook in een niet afgelegen dorp ook nog eens niet een heel pietepeuterig beetje bereik is om te bellen, schieten mij de tranen in de ogen...
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Wat raar, dit topic staat gewoon in het Hot Topic Board. Klik nog eens hier? Zie je het topic dan wel?
Getonupbigbird

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja Annabelle deze is wel toegankelijk, dank! Ik denk dat het verhaal voor mij niet op gaat. Bereik in een heel gebied wat uitermate beroerd is, gaat in dit verhaal niet op. Ik moet ermee leren leven, tot einde contract, vrees ik...
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Annabelle Bij de eerste URL staat nog wat vreemde code waardoor deze niet werkt. Je ziet het doordat het lijkt of er een spatie achter staat. De 2e URL heeft dat niet en werkt daarom wel. Waarschijnlijk gekopieerd met een spatie teveel erachter.

Getonupbigbird Als je een Red abonnement hebt ben je Very Important Customer (VIC) en kun je gratis een SignaalPlus krijgen. Deze sluit je thuis aan op je internet router en dan heb je wel (3G) signaal 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic