AnjaNB10

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dekking 4G /5G zeer slecht Den Haag Leidschenveen

Ik woon in Leidschenveen en ook ik kan zeer slecht of geen normaal telefoongesprek voeren. Heb een Samsung S20+ met 5 G, netwerkwijziging geprobeerd, update nagekeken , ander toestel geprobeerd, alles even slecht. KPN zakelijk werkt wel perfect, dus wat is er aan de hand???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @AnjaNB10 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Heb je al gekeken of er misschien een storing is of dat er werkzaamheden zijn?
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

AnjaNB10
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker  staat niet dat er storing is . Ik ben nu op andere locatie en daar prima 5G

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @AnjaNB10 
Op de ene postcode is de 5G dekking dus niet optimaal, terwijl het op een andere locatie probleemloos werkt. Hierdoor zijn de instellingen, toestel en simkaart al uitgesloten. We zijn druk bezig met de uitrol van ons 5G netwerk. Als jouw regio volgens de dekkingskaart wel volledig 5G ready is, dan raad ik je aan om via deze pagina (network check) een onderzoek aan te maken. 

Leon moerland

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

beste cecilia,

 

Graag wil ik de nodige info toevoegen aan dit topic.

Het betreft niet de dekking in het gebied van den haag het betreft het gehele land. Ik woon toevallig ook in leidscheveen en heb sinds 2 weken geen tot nauwelijks een vervinding.

 

Ik heb alle instellingen in de telefoon laten contorleren zonder een gewenst resultaat. 3g 4g 5g het maakt werkelijk waar geen verschil. Dit weekend ben ik op vakantie geweest in tilburg daar heb ik precies hetzelfde. Ook ben ik dit weelend in Roermond geweest en je kunt het vast al raden geen internet. Bellen gaat ook zeer moeizaam.

Ook heb ik in tilburg een vodafone filiaal bezocht daar werd geconstateerd dat het aan mijn simkaart zou liggen. 10 euro verder probleem nog altijd aanwezig.

Zojuist ben ik thuis aangekomen en heb ik mijn simkaart in mijn oude toestel geplaats en wonder boven wonder geen probleem.

 

Mijn neefje die ook in leidscheveen woont heeft precies hetzelfde probleem en ook precies hetzelfde toestel s20 ultra.

Als ik een snelheidstest uitvoer haal ik een internetsnelheid van 1 mb/s "s20 ultra" als ik diezelfde test met mijn oude toestel uitvoer haal ik 135 mb/s "s8".

Conclusie het ligt aan de telefoon zou je denken. Echter is dit niet het geval als ik er een simkaart van kpn in stop haal ik 120 mb/s "s20 ultra".

 

Ik verwacht spoedig een reactie met een gepaste oplossing.

Betaal namelijk erg veel geld voor dit pakket en heb mijn toestel hard nodig voor mijn werk. Terug naam mijn oude toestel is geen optie aangezien de batterij daarvan zijn beste tijd gehad heeft.

 

In afwachting,

Leon Moerland

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hey @Leon moerland 
Apart dat je het op meerdere locaties hebt zeg! Het testen van een ander toestel en een andere simkaart is altijd een goede stap om een aantal factoren uit te sluiten. Toevallig was mijn collega afgelopen weekend in Roermond en had hij zelf geen problemen met het bereik daar met zijn Samsung S10. Dit moet dus dieper onderzocht worden. Ik raad je aan om hiervoor een network check te doorlopen. Aan het einde kan er een onderzoek aangemeld worden voor onze network crew. Zij gaan dieper op het netwerk in en kunnen controleren of er iets aan de hand is met een bepaalde mast etc.

Leon moerland

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia,

 

Deze test is al meerdere malen uitgevoerd echter kom je aan het eind van het verhaal op de conclusie dat je toestel gerepareerd moet worden.

Echter is dat geen oplossing aangezien een andere provider wel geheel probleemloos functioneert. 

Tevens betreft het niet 1 specifiek toestel zoals ik eerder al heb aangegeven.

 

Leon Moerland

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

Hi @Leon moerland 
Het netwerk van KPN staat hier verder los van. Het gaat namelijk om het netwerk van Vodafone i.c.m jouw toestel. In een ouder toestel speelt het probleem niet, maar jouw nichtje die ook de S20 Ultra heeft ervaart het probleem ook. Dit terwijl je het zelf niet ervaart in je oude toestel. Ik vermoed dat je het probleem ook zal ervaren als je een andere simkaart van Vodafone test in je toestel. Heb je dit toevallig ook geprobeerd? Zo ja, dan wil ik je toch aanraden om je telefoon op te sturen ter reparatie. Mogelijk dat er iets in de S20 ultra niet lekker werkt i.c.m het Vodafone netwerk. 

Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic