ksc

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Defecte pixels Xperia Z garantie

Heb vorige week mijn abbo verlengd met de Xperia Z helaas heeft het scherm 4 defecte pixels waarvan 2 redelijk opvallend. Nu ben ik vandaag langs de winkel gegaan om hem te ruilen (DOA). Helaas bleek het toestel niet op voorraad te zijn bij het betreffende filiaal en bij het filiaal verderop was het niet mogelijk ivm een nieuw systeem. Wel was het mogelijk om het toestel ter reparatie aan te bieden, maar dan zou ik het toestel wel twee weken kwijt zijn. Nu las ik op het internet dat er wel voorwaarde aan het aantal defecte pixels zijn verbonden en dat dit per fabrikant verschillend zou zijn. Echter kan ik de exacte voorwaarde hiervan niet vinden. Om misverstanden te voorkomen vroeg ik mij daarom af of jullie schriftelijk kunnen bevestigen dat ik mijn toestel ook na de periode voor een DOA het toestel kosteloos binnen de garantietermijn ter reparatie kan aanbieden.
4 Reacties 4
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi ksc, dat is een hele goede vraag. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik al heel wat vragen over de garantie heb zien langskomen maar je bent de eerste met dode pixels.
Vervelend, maar ook wel weer interessant 😉

Ik heb enige moeite om uit te zoeken hoe het zit met dode pixels bij een telefoon. Wat TV's betreft is er info zat, maar voor een sony telefoon heb ik het nog niet kunnen vinden.

Zou je via twitter of facebook contact met ons op willen nemen en daarbij willen verwijzen naar dit forumtopic? We kunnen dan je gegevens opvragen en dit voor je uit gaan zoeken. Ik zie ook in je bericht wat betreft het contact met de winkel nog een paar opvallende zaken dus ik wil ook even contact opnemen met de winkel voor je.
ksc
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Bas, dank voor de genomen moeite. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat 2 defecte pixels acceptabel wordt geacht, dus wat dat betreft zit ik "goed" met 4 defecte pixels. Verder heb ik gelezen dat het waarschijnlijk vanzelf weggaat wanneer deze pixels niet dood (zwart) zijn. Ik heb 2 witte en 2 gekleurde, dus ik wacht het nog even af. 

Uit de garantievoorwaarde van Sony Mobile:

Er kunnen zich minieme verschillen voordoen in de helderheid
en kleur van de display van verschillende telefoons. Er kunnen
kleine heldere of donkere puntjes worden weergegeven op de
display. Dit treedt op wanneer individuele stippen niet goed
werken en niet kunnen worden aangepast. Als er twee defecte
pixels zijn, wordt dit acceptabel geacht.

http://www-support-downloads.sonymobile.com/common/warranty_phones_NL_24.pdf
belphegor

Gedreven Liefhebber
  • 69Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
@ KSC

Meestal doet sony niet zo heel moeilijk als het om hun eigen producten gaat.
(oké ik heb dan wel ervaringen met de game afdeling toen mijn Playstation PSP een dode pixel had)
Dat is alweer heel wat jaren geleden maar hij had maar 1 dode pixel en wel mooi in het midden van het scherm.

De winkel waar ik hem toen der tijd had gekocht wilde hem niet omruilen.
Ik heb toen zelf contact met sony opgenomen.
Ik heb ze het aankoopbewijs moeten opsturen en ze zouden mij een nieuwe PSP toesturen.
Ik geloof dat heeft ongeveer een week geduurd en ik had een nieuwe PSP zonde dode pixel inclusief een kortings code voor enkele games.
Dit allemaal onder het noemer: "sorry voor het ongemak"

Dus om een lang verhaal toch kort te maken:
Mocht de winkel / vodafone zelf er niks mee doen kan je altijd proberen contact op te nemen met sony zelf.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
ksc, goed speurwerk! Vodafone voert de fabrieksgarantie uit, dus je kunt daarvoor uitgaan van de bepalingen van de fabrikant. Voor reparatie kun je dus altijd terecht bij ons.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic