&Buurman

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De vodafone snelheid is op mijn locatie al jaren dramatisch.

De vodafone snelheid is op mijn locatie binnenshuis al jaren dramatisch. 1mbps up en 3 mbps down op 4g.

In goede tijden haalde ik maximaal 8mbps. Maar dat is al jaren niet meer.

5g is al helemaal uitgesloten. Andere aanbieders heb ik wel 5g en goede snelheid binnen. Waarom lukt het vodafone dan niet?

Door dit “grapje” kan ik geen gebruik maken van Ziggo voordelen en mag ik bij andere providers meer betalen per maand.

Ik wil graag bij Ziggo blijven, dus Vodafone kunnen jullie aub de snelheid hier omhoog brengen zodat ik kan overstappen naar jullie.

8 Reacties 8
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Wachten tot ze dit jaar echt 5G gaan aanbieden. Let er wel op, 5G is nog dramatischer binnen. Tenminste, dat heb ik me laten vertellen. Of dat ook zo is, dat zien we pas als 5G echt werkt. Binnen in huis kan je 4G over wifi gebruiken en buiten je huis ligt het altijd weer aan bepaalde dingen zoals het weer, hoeveelheid mensen op 2 mast enz enz. 

Andere provider beter, dan voorlopig niet overstappen. Hoe vervelend het ook is en je dan geen VodafoneZiggo combinatie voordeel hebt. 

&Buurman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is een appartementencomplex met vele gangen en algemene ruimtes. Hier door ben je hele stukken binnen en is er geen wifi mogelijkheid van je eigen modem en ben je aangewezen op het internet van je mobiel.

Wordt er bijvoorbeeld bij je aangebeld, krijg je hier een beeldoproep binnen via de app op je telefoon. Maar een gesprek voeren en goed beeld is niet mogelijk via vodafone omdat de snelheid van te laag is. Bij kpn is er wel snelheid en bereik en dit dus mogelijk.

De 4g vodafone zendmasten staan hier op het dak en bereik is er ook. Alleen de data snelheid is dus knudde. Als vodafone dit nu is verhoogd is het probleem opgelost. Maar ja, hoe bereik je de juiste persoon 🤔

&Buurman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan een moderator reageren op mijn vraag. Bedankt.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Het is natuurlijk een ramp als je niet de snelheid weet te behalen wat je denkt te kunnen halen. Als je alles al hebt gecontroleerd en je eigen simkaart in een ander toestel hebt gedaan om te zien of het daar net zo slecht is, dan zou je nog een controle kunnen doen op Netwerk en dekking pagina bij Vodafone.  Werkt het netwerk langer dan 45 dagen niet zoals het moet? Doe de Vodafone Network check en ze helpen je verder. Bij een storing van meer dan 12 uur op je woon- of vestigingsadres kun je recht hebben op een compensatie voor de overlast. Vraag dan een vergoeding aan.

Voorlopig denk ik dat een medewerker van Vodafone hetzelfde zal reageren. Heb nog even geduld, zodra ze je topic hebben gelezen dan zullen ze je antwoord geven. Vervelend is het zeker en ik hoop dat er snel een oplossing komt. 

&Buurman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De dekking geeft hier nu 5g aan en 4g aan en dan een klein gedeelte hier in de straat is geen dekking.  Misschien is dit door vodafone al ingetekend aan de hand van de eerdere meldingen bij de netwerk crew. Nu was dit met 4g. 5g vodafone was hier al helemaal niet op de kaart te zien. 

Ik zit bij een andere provider dan vodafone op dit moment. Maar zoals vermeld zou ik graag terug keren voor de voordelen en goedkoper abonnement, maar dan moeten de data diensten wel een goede snelheid hier hebben. 

Als ik mijn adres dus in vul zou de dekking volgens de kaart goed zijn. Maar pak ik twee huisnummers verder is er geen dekking. En is er een klein rond gedeelte doorzichtig op de kaart.

 

Een test simkaart/abonnement zou handig zijn om de dekking te checken 😉

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Oh, je zit nog niet bij Vodafone? 
Vraag dan een gratis prepaid simkaartje aan en ga testen 🙂 

&Buurman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een 2gb data e-sim kaartje besteld.. Ik zal mijn bevindingen hier posten.

&Buurman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, snelheid is nog om te janken zo slecht. 1.5 mbps down en russen 2 a 4 mbps upload.

Ook alleen 4g bereik op locatie en niet 5g zoals op de dekkingskaart vermeld staat.

Dit gaat hem niet worden bij Vodafone.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic