Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

De vernieuwde Vodafone Wallet



We hebben PayPal
  • Visa kaart of MasterCard

    2. Klantenkaarten
    Nooit meer op pad met een dikke portemonnee of je klantenkaarten vergeten als je in de winkel staat. Open Vodafone Wallet en klik op de klantenkaart om deze direct vanaf je scherm te laten scannen. Zo heb je altijd al je klantenkaarten bij de hand en toch je korting of punten gespaard!

    3. Reizen
    Vanaf nu kun je in heel Nederland overal in het openbaar vervoer in- en uitchecken met je smartphone. Nooit meer vergeten of je ingecheckt bent met de in- of uitcheck notificatie! Ook kan je de actuele status en je saldo terugzien in de Vodafone Wallet app.


    • Overal in het openbaar vervoer in- en uit te checken met je smartphone
    • Om gebruik te maken van deze functie moet je gebruikmaken van een NFC+ (PLUS) simkaart, aan te vragen via onze klantenservice
    • OV-Chip mobiel werkt vooralsnog enkel voor reizen op saldo, je kan nog geen gebruik maken van abonnementen of andere producten. Let wel: Het is toegestaan om een aantal niet-persoonsgebonden reisproducten van NS op OV-chip mobiel te laden (samenreiskorting, dagkaart hond, dagkaart fiets, klassewissel, toeslag voor Intercity Direct en ICE).
    Let op: niet alle toestellen zijn geschikt voor OV-chip mobiel. Wil je weten of jouw toestel wel of niet geschikt is? Bekijk dan de bijlage (onder de 'Meer Weergeven'-button) 'Geschikte toestellen voor OV-chip mobiel' en/of 'NIET geschikte toestellen voor OV-chip mobiel'.

    4. Aanbiedingen
    In de categorie Aanbiedingen vind je elke dag nieuwe, interessante aanbiedingen / kortingen op geselecteerde (A-merk) producten. Geen gedoe meer met coupons uitknippen of opsturen. Via wallet claim je je korting, je upload een foto van je kassa bonnetje en het geld wordt overgemaakt naar je rekening.

    Voordelen Vodafone Wallet

    • Als eerste in Nederland contactloos betalen met je telefoon
    • Altijd al je pasjes bij de hand, Easy!
    • Volledige controle en inzicht via de Wallet app
    • Je kunt zelf je Wallet aan en uitzetten en beveiligen met een pincode, wel zo veilig
    • Ook betalen met je Wallet wanneer je batterij leeg is
    • Exclusief voor Vodafone klanten!

    Waar kan ik de app downloaden?
    Dat kan via Google Play

    Hoe werkt betalen met je Wallet?
    Betalen met je Wallet gaat gemakkelijk, veilig en snel. Je tikt met je telefoon of sticker tegen de contactloze betaalterminal en klaar! Zo eenvoudig is het. Onder de €25 is geen pincode nodig, voor hogere bedragen vul je je pincode in op de betaalautomaat.
    Je kunt ook je klantenkaarten digitaal opslaan in Vodafone Wallet. Zo heb je altijd al je pasjes bij de hand en loop je nooit meer een korting mis.

    Wat krijg je?
    Met de Wallet krijg je een veilige mobiele portemonnee waarin je diverse betaalkaarten zoals klanten- en kortingskaarten kunt opslaan. Je hebt dan altijd al je pasjes bij de hand. In winkels kun je je klantenkaarten laten zien en direct contactloos betalen met je telefoon. Daarnaast kun je ook tickets en kortingsvouchers toevoegen aan je Wallet of (binnenkort) reizen met het openbaar vervoer.

    Hoe kom ik aan een NFC-simkaart?
    Heb je nog geen NFC SIM kaart maar wel een telefoon die ‘betalen via de NFC-simkaart’ ondersteunt, dan kun je voor een NFC-simkaart terecht bij een Vodafone winkel of bestellen via de klantenservice.

    Kan ik gebruik maken van Vodafone Wallet?
    Vodafone Wallet is beschikbaar voor bijna alle Android telefoons (Android 2.3 en hoger). Tijdens de installatie wordt gekeken of jouw telefoon gecertificeerd is om te ‘betalen via de NFC-simkaart’. Is je telefoon (nog) niet geschikt, geen probleem, dan kun je betalen vanuit je Wallet via een sticker met NFC-chip. Download de Wallet app uit de Google Play store en ontdek de mogelijkheden.

    Kan ik betalen via de NFC-simkaart?
    Vanwege veiligheidsredenen kun je alleen betalen via de NFC-simkaart met telefoons die hiervoor gecertificeerd zijn. Op dit moment zijn alleen bepaalde softwareversies ondersteund. Kijk dus goed op de lijst op onze website (of in de bijlage onder de 'Meer Weergeven' button) of jouw versie ondersteund wordt en vraag in de winkel altijd om de Vodafone versie.
    Als jouw telefoon ondersteund wordt kun je een NFC-simkaart aanvragen via de klantenservice of hiervoor terecht in de Vodafone winkel en vervolgens de Wallet installeren.
    Staat jouw telefoon er nog niet tussen, of heb jij een variant zonder de vereiste Vodafone software? Dan is het nog steeds mogelijk om de Wallet te installeren. Je kunt er in dat geval voor kiezen om contactloos te betalen via een sticker met NFC-chip.

    Hoe is te zien of mijn telefoon een Vodafone versie is?
    Als je bij het aanzetten of het uitzetten van je telefoon het Vodafone logo ziet dan heb je vrijwel zeker een Vodafone versie. Dit is echter niet altijd het geval.
    In de Vodafone winkel kunnen ze de doos van je telefoon scannen en in het systeem zien of het een Vodafone (VF) versie is of een open market (Vanilla) versie.
    Per merk kun je op de onderstaande manier vaststellen of jouw telefoon de Vodafone versie is:
    HTC: Ga naar Instellingen -> Info -> Software-informatie -> Softwarenummer. Deze code ziet eruit als A.B.C.D, indien C = 161 of 16x dan betreft het een Vodafone versie. Soms staat er ook VF op de doos.
    LG: Ga naar Opties -> over de telefoon -> Software informatie -> Softwareversie. In het geval van een Vodafone versie staat er “VDF” of “204-04”.
    Sony: Op telefoons met Vodafone versie zijn al diverse Vodafone Apps vooraf geïnstalleerd op de telefoon. Dit is echter geen 100% garantie dat het een VF-branded software is, de apps kunnen namelijk ook later geïnstalleerd zijn.
    Samsung: Ga naar het belscherm, en toets de combinatie *#1234# in. Vervolgens krijg je de CSC-code te zien. Als in deze code VF staat dan is het een Vodafone versie.

    In de bijlage (onder de 'Meer Weergeven' knop) zijn lijsten te vinden met alle toestellen die Vodafone Wallet ondersteunen (zowel voor het doen van betalingen als OV-chip mobiel).
    Heb jij de nieuwste Samsung S8 of Samsung S8+? Ook dan kun je gebruik maken van Vodafone Wallet.

    Meer informatie vind je op onze website.
    http://voda.fo/ne/v56ge


  • Oplossing

    Geaccepteerde oplossingen
    Sharon
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 3523Posts
    • 215Oplossingen
    • 439Likes

    We bieden Vodafone Wallet niet meer aan. Lees meer hierover: https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/vodafone-wallet-gaat-stoppen-293114

    Bekijk in context

    12 Reacties 12
    Wasdroger

    Ontdekker
    • 3Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Klopt het dat rooted-toestellen zijn uitgesloten van het gebruik van deze apps? 😞
    willemOldemans

    Gedreven Ontdekker
    • 5Posts
    • 0Oplossingen
    • 1Likes
    Gaat de wallet app ook ooit de Google Pixel telefoons ondersteunen?
    Anonymous
    Niet van toepassing
    helaas wel Wasdroger
    De telefoon moet bepaalde software erio hebben staan voor de ondersteuning. Of dit nog gaat komen, durf ik niet te zeggen
    Anonymous
    Niet van toepassing
    Op dit moment is daarover nog niks bekend, ik zal intern door zetten dat er ook animo is voor de wallet voor op de Pixel willemOldemans
    acethatch

    Ontdekker
    • 4Posts
    • 1Oplossingen
    • 0Likes
    Kon de 'bijlage' bij het artikel niet direct vinden.. Wel via Google..

    Alle toestellen die ondersteund worden:
    https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/assets/pdf/toestellen-nfc-betalen.pdf

    Dat je contactloos kan betalen wil blijkbaar niet zeggen dat de OV-chip kaart werkt 😞

    HTC10 😞

    willemOldemans

    Gedreven Ontdekker
    • 5Posts
    • 0Oplossingen
    • 1Likes
    als jullie nog beta testers zoeken houd ik me aanbevolen 😄
    pimrozendaal

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Strak plan! Geven jullie dan ook gelijk de Nexus toestellen door? Deze zijn erg geliefd, worden veel gebruikt en worden helaas niet ondersteund.
    soulmaster10

    Ontdekker
    • 4Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Gaat de app in de toekomst ook werken met de vingerafdruk in plaats van de pincode die nu als beveiliging kan instellen?
    SamsungExpert
    Super Expert
    Super Expert
    • 4686Posts
    • 439Oplossingen
    • 899Likes
    Hoi acethatch,

    Voor OV Chip Mobiel zul je gebruik moeten maken van een NFC+ simkaart. In vele toestellen is een NFC simkaart geplaatst. Ook zal dit tijdens de installatie duidelijk worden gemaakt of je toestel wel/niet geschikt is.

    Als de HTC 10 nog niet ondersteund wordt is dit even afwachten.

    soulmaster10, goede vraag! Voorlopig is het nog sterk dat Wallet gaat werken per code. Wellicht dat de toekomst een draai hieraan geeft ;-).

    Nog een fijne avond verder.
    Groet,
    LiRR

    Ontdekker
    • 1Posts
    • 0Oplossingen
    • 0Likes
    Ik lees hierboven iets over een sticker met nfc chip die ik zou kunnen gebruiken als ik geen nfc chip in mijn telefoon (moto g4 plus) heb. Maar wat voor sticker gaat het dan over? En kan ik dan de app wel downloaden, wat ik nu niet kan?
    Serkan B
    Oud Community Moderator topicstarter
    Oud Community Moderator
    • 4256Posts
    • 241Oplossingen
    • 733Likes
    LiRR, ik zie dat we je bericht over het hoofd hebben gezien. Wat betreft je vraag over de NFC sticker; dit was onderdeel van de SmartPass, maar deze dienst is inmiddels niet meer in gebruik.
    Sharon
    Oud Community Moderator
    Oud Community Moderator
    • 3523Posts
    • 215Oplossingen
    • 439Likes

    We bieden Vodafone Wallet niet meer aan. Lees meer hierover: https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/vodafone-wallet-gaat-stoppen-293114

    E-mail notificaties
    Aan Uit

    Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

    Uitgelicht topic