Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

De vernieuwde Vodafone Wallet

http://voda.fo/ne/zw8dg

In maart introduceerden we “contactloos betalen met je telefoon”.
Als eerste in Nederland konden we iedereen laten ervaren wat het is om met je telefoon te betalen, de eerste stap richting de toekomst. We vroegen jullie toen wat jullie ervan vonden. Daarop kregen we veel reacties.

We luisterden naar jullie feedback en hebben de Vodafone Wallet én SmartPass verbeterd.

Verbeteringen aan Vodafone Walletmaak van je telefoon je portemonnee

  • De Wallet is nu eenvoudig te downloaden op alle Android telefoons via Google Play
  • Alle Android gebruikers kunnen hun klanten- en kortingskaarten opslaan
  • Contactloos betalen via de NFC-simkaart kan op veel meer telefoons (>28)
  • Is je Android telefoon nog niet geschikt? Dan kun je dmv de SmartPass sticker betalen
  • Het is duidelijker welke diensten wel of niet mogelijk zijn op jouw telefoon. Er komen steeds meer mogelijkheden
Voordelen Vodafone Wallet

  • Als eerste in Nederland contactloos betalen met je telefoon
  • Altijd al je pasjes bij de hand, Easy!
  • Volledige controle en inzicht via de Wallet app
  • Je kunt zelf je Wallet aan en uitzetten en beveiligen met een pincode, wel zo veilig
  • Ook betalen met je Wallet wanneer je batterij leeg is
  • Exclusief voor Vodafone klanten!
Veel gestelde vragen
Waar kan ik de app downloaden?
Hoe werkt betalen met je Wallet?
Wat krijg je?
Hoe kom ik aan een NFC-simkaart?
Kan ik gebruik maken van Vodafone Wallet?
Kan ik betalen via de NFC-simkaart?
Hoe is te zien of mijn telefoon een Vodafone versie is?
Meer informatie vind je op onze website

Waar kan ik de app downloaden?
Dat kan via Google Play

Hoe werkt betalen met je Wallet?
Betalen met je Wallet gaat gemakkelijk, veilig en snel. Je tikt met je telefoon of sticker tegen de contactloze betaalterminal en klaar! Zo eenvoudig is het. Onder de €25 is geen pincode nodig, voor hogere bedragen vul je je pincode in op de betaalautomaat.
De Wallet wordt steeds verder uitgebreid zodat je straks ook andere betaalkaarten, tickets en kortingsvouchers kunt toevoegen.
Je kunt ook al je klantenkaarten digitaal opslaan in de Vodafone Wallet. Zo heb je altijd al je pasjes bij de hand en loop je nooit meer een korting mis.

Wat krijg je?
Met de Wallet krijg je een veilige mobiele portemonnee waarin je diverse betaalkaarten zoals de SmartPass en klanten- en kortingskaarten kunt opslaan. Je hebt dan altijd al je pasjes bij de hand. In winkels kun je je klantenkaarten laten zien en direct contactloos betalen met je telefoon. In de toekomst kun je ook tickets en kortingsvouchers toevoegen aan je Wallet of reizen met het openbaar vervoer.

Hoe kom ik aan een NFC-simkaart?
Heb je nog geen NFC SIM kaart maar wel een telefoon die ‘betalen via de NFC-simkaart’ ondersteunt, dan kun je gratis een NFC-simkaart afhalen bij een Vodafone winkel of bestellen via de klantenservice.

Kan ik gebruik maken van Vodafone Wallet?
Vodafone Wallet is beschikbaar voor bijna alle Android telefoons (Android 2.3 en hoger). Tijdens de installatie wordt gekeken of jouw telefoon gecertificeerd is om te ‘betalen via de NFC-simkaart’. Is je telefoon (nog) niet geschikt, geen probleem, dan kun je betalen vanuit je Wallet via een sticker met NFC-chip. Download de Wallet app uit de Google Play store en ontdek de mogelijkheden.

Kan ik betalen via de NFC-simkaart?
Vanwege veiligheidsredenen kun je alleen betalen via de NFC-simkaart met telefoons die hiervoor gecertificeerd zijn. Op dit moment zijn alleen bepaalde software versies ondersteund. Kijk dus goed op de lijst op onze website of jouw versie ondersteund wordt en vraag in de winkel altijd om de Vodafone versie.
Als jouw telefoon ondersteund wordt kun je gratis een NFC-simkaart aanvragen via de klantenservice of ophalen in de Vodafone winkel en vervolgens de Wallet installeren.
Staat jouw telefoon er nog niet tussen, of heb jij een variant zonder de vereiste Vodafone software? Dan is het nog steeds mogelijk om de Wallet te installeren. Je kunt er in dat geval voor kiezen om contactloos te betalen via een sticker met NFC-chip.

Hoe is te zien of mijn telefoon een Vodafone versie is?
Als je bij het aanzetten of het uitzetten van je telefoon het Vodafone logo ziet dan heb je vrijwel zeker een Vodafone versie. Dit is echter niet altijd het geval.
In de Vodafone winkel kunnen ze de doos van je telefoon scannen en in het systeem zien of het een Vodafone (VF) versie is of een open market (Vanilla) versie.
Per merk kun je op de onderstaande manier vaststellen of jou telefoon de Vodafone versie is:
HTC: Ga naar Instellingen -> Info -> Software-informatie -> Softwarenummer. Deze code ziet er uit als A.B.C.D, indien C = 161 of 16x dan betreft het een Vodafone versie. Soms staat er ook VF op de doos.
LG: Ga naar Opties -> over de telefoon -> Software informatie -> Softwareversie. In het geval van een Vodafone versie staat er “VDF” of “204-04”.
Sony: Op telefoons met Vodafone versie zijn al diverse Vodafone Apps vooraf geïnstalleerd op de telefoon. Dit is echter geen 100% garantie dat het een VF-branded software is, de apps kunnen namelijk ook later geïnstalleerd zijn.
Samsung: Ga naar het belscherm, en toets de combinatie *#1234# in. Vervolgens krijg je de CSC code te zien. Als in deze code VF staat dan is het een Vodafone versie.

Foutmelding bij downloaden Wallet

Krijg je de melding in de Google Play Store dat je de Vodafone Wallet niet kan downloaden omdat de provider (wij dus) het niet zou ondersteunen? Met onderstaande stappen kun je dit oplossen:

Stap 1: Ga naar instellingen op het toestel.
Stap 2: Ga naar de sectie Apps/Applicatiebeheer (waar je alle geïnstalleerde applicaties kan vinden).
Stap 3: Scroll naar de app Google Play Store en tik op de app.
Stap 4: Hier zie je de opties Gegevens wissen en Cache Wissen.
Stap 5: Tik op Gegevens wissen, deze optie neemt gelijk het Cache wissen mee.
Stap 6: Zijn de gegevens gewist ga dan een menu terug. Hier zie je in de Google Play Store app de optie Verwijderen en Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 7: Tik op die optie Nu stoppen/Geforceerd stoppen.
Stap 8: Na bovengenoemde stap herstart je het toestel door dit uit en aan te zetten (hou de power knop enkele tellen vast tot de optie verschijnt het toestel uit te zetten).
Stap 9: Nadat het toestel herstart is open je de Google Play Store app. Accepteer in de app de voorwaarden en zoek naar de app Vodafone Wallet. Je kunt ook de Start app openen en de Wallet van hieruit installeren.
Stap 10: Tik op de app. De melding ‘’dit item is niet beschikbaar voor uw provider” zou niet meer zichtbaar moeten zijn. De app kan nu worden gedownload.

Deze procedure geldt ook als je de melding krijgt dat de OVCM app (de app van Translink die geïnstalleerd moet worden voor OV Chip Mobiel) niet gedownload kan worden.

Update 02-02-2018:


110 Reacties 110
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @foaske ,

Wat en mooi toestel heb je in bezit kijk eens even op de volgende pagina voor verdere instructies, https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/algemeen/toestellen_nfc_betalen.pdf
foaske

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja, dat heb ik vanmiddag ook gedaan. Dus niet. In de Vodafone winkel met kaartje van Wallet ernaar gevraagd. Was geen probleem. Aparte simkaart aanmelden en klaar. Dus niet
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb bij die link gekeken.
Er staat bij de note 4
*#1234# intoetsen
Dan moet VF in de CSC staan.

Dus niet staat een heel ander nummer.

Hoe kunnen we dan wallet wel gebruiken op de note 4 ???
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vergeten erbij te vermelden dat ik hiervoor de galaxy s4 had en wallet altijd kon gebruiken dus mijn simkaart moet goed zijn.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Anya1606

Op de site staat het volgende:

"Is de versie van je telefoon (nog) niet geschikt voor betalen via de NFC-simkaart? Geen probleem, registreer je in de Wallet om contactloos te betalen via de SmartPass sticker met NFC-chip."

Je hebt dus een SmartPass sticker nodig.
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op zo'n mooi toestel een sticker.
Ziet toch niet uit.
Op mijn vorige telefoon galaxy s4 werkte het prima.
foaske

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Was in de winkel, vroeg er speciaal om. Lijkt me toch vreemd dat men dan toestel krijgt waar het niet mee kan. Had daarvoor note 2 met apart kaartje (sticker).
Waarom op een toestel wel en andere niet. Bedoel daarmee de Note4. Willekeur?
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als het vodafone branded is gaat het wel en wij hebben een samsung branded toestel gekregen en daar kan het alleen met een sticker.
Als ik bij Vodafone een abonnement afsluit wil ik ook graag een vodafone branded note 4 .
Is niet leuk 😞
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Dit is toch echt de zoveelste verkrachting van jullie eigen service nu!
Ik heb op de G3 expres geen PIN code ingesteld om problemen met het inloggen te voorkomen.
Ik update de wallet app met goede hoop en BAM! PIN code slot!
Dus nu dien ik een PIN code in te voeren die ik nooit van mijn leven heb ingesteld.
En dus ben ik nu op beide telefoons niet meer welkom bij Vodafone Wallet.

Kortom: geweldig te weten dat Vodafone wederom geen rekening houdt met een grote groep mensen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Anya1606,

Er worden zowel Vanilla als Vodafone versies van de telefoons uitgeleverd. Wanneer je specifiek één van deze varianten wilt hebben kun je het beste terecht in een van onze winkels. In de winkel kan gekeken worden of het een Vanilla of Vodafone versie is zodra het doosje wordt gescand.
dirkdsb

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat een drama deze service!!!! van wallet ik wil mijn geld terug maar moet een 0900 bellen....hoe halen ze het in hun hoofd om bij een telefoon provider geld te vragen voor een klanten service
Ik heb 3x fout ingelogd in mijn wallet( waar kan je hier in hemelsnaam mee betalen?) en ze willen dat ik een 0900 bel.
Ik zal blij zijn als mijn abbo in april afloopt bij vodafoon na 15 jaar trouwe gebruiker stop ik ermee wat is de klantenservice achteruit gegaan bij vodafone

DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
De 0900 nummer is waarschijnlijk SmartPass die je bedoelt, daar gaat dan ook je geld terug verzoek naar.
Vodafone zelf is te bereiken via 1201, maar die ondersteunen wel de Wallet, maar SmartPass niet. (@_@。
slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi @Marc- ,

Waarom staat mijn Note 4 dan vol met Vodafone apps, Wallet, etc etc etc. Dus er is al door VF mee gerommelt van tevoren. afijn prima.

Smart Pass werkt wel. beweer je, nee die doet het niet. Open de app, die opent daarna gelijk de Wallet app, want ja, die moet je tenslotte gebruiken. vice-versa.

Ik heb dus nu een dienst, waarmee ik niet in de app kan. en een NFC sim, met een Toestel die ik in een vodafone winkel heb gekregen. Bij een provider die met draadloos betalen adverteerd en er uiteindelijk niks mee kan. Al heb ik de sticker, kan ik nog niet in de Smart Pass app.

Duidelijk.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Om in de SmartPass app te komen:
1. Start de Wallet.
2. Tik op "open kaart".

Dat is alles.
slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Werkt niet. Ik open Wallet.

Loading...

Setup Wallet (groen vinkje)

Add Card (drie puntjes)

Download Card app (drie puntjes)

1 knop om te drukken "Add Card"

dan krijg ik 2 opties ; Vodafone Smartpass (zwarte kaartje) en Loyalty Cards (2 rode kaartjes)

Doe ik Smartpass dan geeft ie aan dat ik Firmware moet updaten. (er is geen update). en zo blijft het in een loop. :@
ApStooker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het valt mij op dat Vodafone niet kan of durft te reageren. Zoveelste slechte service en duidelijk dat Vodafone niet bezig is hiermee. Gaat tijd worden om Tros Radar weer een item te laten maken want ook de data met 4G en de Note 4 klopt voor geen meter!
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
ApStooker schreef:
Het valt mij op dat Vodafone niet kan of durft te reageren. Zoveelste slechte service en duidelijk dat Vodafone niet bezig is hiermee. Gaat tijd worden om Tros Radar weer een item te laten maken want ook de data met 4G en de Note 4 klopt voor geen meter!
Het is ook vaak zo dat Vodafone gewoon geen antwoord weet.
Dat kun je gauw merken als 3 telefoonmedewerk(st)ers en 2 moderators elk met een totaal ander verhaal komt om precies dezelfde vraag.

Volgens de een kun je bijvoorbeeld 4G in heel Nederland gebruiken, volgens de ander alleen niet in het grensgebied en volgens nog een ander is 4G op nog veel meer plaatsen onbruikbaar.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @ApStooker
Je trekt niet helemaal de juiste conclusie.
Een forum is bedoeld zodat klanten elkaar (kunnen) helpen.
De moderators leiden de gesprekken in goede banen en zorgen dat alles in de juiste categorie staat.
Wil je als klant met Vodafone in contact komen om een specifieke case opgelost te krijgen, dan hebben we daar diverse andere kanalen voor.
We hebben een en ander ook in een topic beschreven. Ik stuur de link even mee.

Groeten, Per
ApStooker

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste @Per
Ik heb gereageerd op een uitleg van @Marc- inzake de vodafone wallet. Heb hier nooit een reactie op gekregen. Dat is waar het over gaat. Maar ik ga me er niet meer druk over maken, het is wat het is. Bedankt in iedergeval voor je hulp 🙂

Hieronder de conversatie :
@Marc- :Hoi @slijkhuis,

Wanneer er geen VF in de CSC staat heb je geen Vodafone versie van de Note 4. Je kunt dan (nog) niet de Wallet gebruiken. Je kunt uiteraard wel gebruik maken van Vodafone SmartPass.

mijn antwoord :
@ApStooker :
Beste Marc,
Wat je zegt klopt niet helemaal. De wallet App is wel te gebruiken op een Note 4 zonder de VF, alleen de koppeling van de NFC simkaart kan niet.
Het is grappig en tevens heel jammer dat dit hele NFC en smartpass systeem niet goed is ontwikkeld door Vodafone. Ik bedoel hiermee dat er dus nu al 2 verschillende versies zijn van de Note 4 en waarschijnlijk snel een 3de. Eerste versie is niet branded. 2de versie is branded maar zonder VF in de csc en de 3de versie zal het allemaal wel hebben. Jullie frustreren klanten enorm hiermee. Het zou verstandiger zijn om de Note 4 gewoon van de lijst af te halen want het werkt niet en er is ook nog geen Note4 met VF in de csc dus valse informatie. Tevens is de Rabobank bezig met NFC betalen en dat zal dus gaan zonder een VF in in csc. Jullie idee was goed en leuk maar helaas slecht uitgevoerd. Het enige wat Vodafone heeft bereikt met dit hele fiasco is dat er veel gedupeerde en gefrustreerde klanten zijn die bij een volgende abbo overstappen naar de concurent. Ook de afhandeling als je belt met Vodafone en de houding van medewerkers die maar zelfde riedeltje blijven zeggen van Note4 is geschikt hoor meneer maar hij moet wel branded zijn terwijl jullie nog niet eens een branded leveren is gewoon weg stom te noemen. Ook het verschil van de F of M versie van de Note 4 klopt niet. Zoals jullie melden zou een niet branded Note 4 ( SM-N910F ) wel werken ten opzichte van de SM-N910M. Ook dit klopt niet. Mijn Note 4 is trouwens geleverd door Vodafone.
jomipa

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Het werkt voor geen meter, heb zowel "branded" als "non branded" software op mijn Note4 geprobeerd. Kom nog steeds niet in "wallet" sinds ik 14 dagen geleden de NFC-SIM bij Vodafone heb gehaald (met oude sim kon ik "wallet" wel openen, maar met die sim kon je niet draadloos betalen). Krijg steeds melding "bij nieuwe sim moet wallet geupdate worden, duurt minder dan n minuut"
Op die minuut wacht ik nog steeds. Bij vodafone-winkel geweest, die kunnen je ook niet verder helpen maar hebben n "case" aangemaakt die ook al 8 dagen in behandeling is.
Enige positieve is dat je saldo niet minder wordt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic