Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

De vernieuwde Vodafone Smartpass



Update
De dienst SmartPass is niet meer beschikbaar
Heb je nog saldo staan?
Bel dan met de SmartPass-klantenservice via 043-329 1661.
In het voorjaar van 2014 introduceerden we Vodafone SmartPass. We lieten als eerste in Nederland iedereen ervaren wat het is om contactloos te betalen. Zo heb je altijd en overal controle over je uitgaven.

Jullie gaven ons uitgebreid feedback en deelden jullie ervaringen met ons. Daar hebben we naar geluisterd en SmartPass verbeterd.

Verbeteringen aan Vodafone SmartPass veilig overal betalen (contactloos & online)

  • Gemakkelijker inloggen: je kunt nu ook inloggen op de SmartPass app met je geregistreerde emailadres of telefoonnummer
  • Je kunt nu ook je SmartPass sticker en/of kaart activeren in de app
  • Direct toegang tot je “Online Visa kaart” in het hoofdmenu, zodat je deze kunt gebruiken voor aankopen op het internet of in je App-store
  • Verbeterde terugkoppeling in de App als een transactie niet gelukt is in verband met een te laag saldo
  • Verbeterde uitleg wat je kunt doen om je adres te laten controleren en zodoende ook geld te kunnen versturen en ruimere limieten te krijgen met je SmartPass
  • Gemakkelijkere registratie en communicatie mbt de kosten en voorwaarden
Meest gestelde vragen:
Wat is SmartPass?
Hoe veilig is SmartPass?
Wat kost het?
Hoe vraag ik een NFC-simkaart aan?
Waar kan ik de app downloaden?
Hoe kan ik mijn SmartPass opwaarderen?
Betalen op het internet of in je AppStore?
Wachtwoord vergeten of geblokkeerd?
Gebruikersnaam vergeten?
Werkt de app niet meer?
Werkt je SmartPass kaart of sticker niet?
Meer informatie vind je op onze website

Wat is SmartPass?
Met Vodafone SmartPass kun je gemakkelijk en snel betalen zonder betaalpas of pincode. Je hoeft alleen maar jouw mobiele telefoon bij de betaalterminal te houden, zo simpel is het. Je rekent op een eenvoudige manier kleine bedragen af en houdt zo meer tijd over voor leukere dingen. Via de Vodafone SmartPass app heb je altijd en direct jouw actuele overzicht bij de hand. Je kunt ook gemakkelijk geld overmaken naar andere SmartPass gebruikers.
Heb je een geschikt toestel met NFC functie en een NFC-simkaart dan kun je meteen beginnen met contactloos betalen. Je kunt op deze link controleren of jouw toestel deze functionaliteit biedt. Heb jij dit niet? Plak dan de SmartPass sticker achterop je toestel. Zo is ook voor jou contactloos betalen binnen handbereik. Je kunt nu overal betalen waar het contactloos betalen logo zichtbaar is. Is de winkelier nog niet klaar voor contactloze betalingen, dan kun je de Vodafone SmartPass kaart gebruiken voor de traditionele manier van afrekenen. Als laatste ontvang je een online Visa kaart om wereldwijd te kunnen betalen in webshops en appstores.

Hoe veilig is SmartPass?
Vodafone SmartPass is veilig dankzij de wereldwijde samenwerking tussen Vodafone en Visa. Raak jij je mobiel of SmartPass kwijt? Neem dan meteen contact op met de SmartPass klantenservice op 0900- 466 64 00 (45 cent per gesprek) om je SmartPass te blokkeren.

Wat kost het?
Het gebruik en registratie van de Wallet is gratis. Maak je ook gebruik van de SmartPass dan zijn hier wel kosten aan verbonden. De eerste 12 maanden in SmartPass gratis (zie onze website).

Hoe vraag ik een NFC-simkaart aan?
Is jouw telefoon geschikt voor betalen via de NFC-simkaart? Dan kun je gratis een NFC-simkaart aanvragen. Ga naar een Vodafone winkel of bel met onze klantenservice. Klik hier om je NFC-simkaart te activeren.

Waar kan ik de app downloaden?
De SmartPass app is beschikbaar voor Android en iOS.
Vodafone klanten met een abonnement, die 18 jaar of ouder zijn, kunnen zich direct registreren voor SmartPass via de app. De app voor iOS kun je hier downloaden, de app voor Android hier. Heb je een geschikt NFC toestel maar nog geen NFC-simkaart, klik dan hier. Wil je meer informatie over het product Vodafone SmartPass, klik dan hier.

Kan ik mijn SmartPass ook automatisch opwaarderen?
Vanaf april 2015 kun je ook automatisch opwaarderen met je creditcard. Heb je een creditcard, koppel deze dan aan je SmartPass account en stel 'automatisch opwaarderen' in zoals jij het wilt. Bijvoorbeeld automatisch €25 opwaarden zodra je saldo onder de €10 komt.

Betalen op het internet of in je AppStore?
Gebruik dan je Online Visa kaartgegevens vanuit de app.

Wachtwoord vergeten of geblokkeerd?
Klik hier om te resetten of bel de SmartPass klantenservice 0900-46 66 400 (0,45ct per gesprek) vanuit het buitenland: +31 43 329 1661

Gebruikersnaam vergeten?
Je kunt ook inloggen met je emailadres of mobiele-nummer (+316…)

Werkt de app niet meer?
Grote kans dat je een oude versie gebruikt, download de laatste versie.

Werkt je SmartPass kaart of sticker niet?
Log in op de webportal en controleer of je SmartPass kaart of sticker beide zijn geactiveerd.





Andere vraag? We zijn altijd bereikbaar.
Bekijk ook 'veelgestelde vragen' in de app of op de SmartPass webportal vodafonesmartpass.com/nl
• Email: klantenservice@vodafonesmartpass.com
• Telefoon: 0900-46 66 400 (0,45ct per gesprek) Buitenland: +31 43 329 1661
Openingstijden: Elke dag 07:00 - 24:00 bereikbaar voor vragen en 24/7 voor verlies of diefstal. Onze Nederlandse medewerkers worden in de avonduren en op drukke tijdstippen ondersteund door Engelse en Duitse collega's.


Klik hier voor de volledige Algemene Voorwaarden.


27 Reacties 27
YetAnotherAspie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Volgens de website is het mogelijk..
Is er een ETA bekend?
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
YetAnotherAspie, kun je me aangeven wat er volgens de website precies mogelijk zou moeten zijn?
jvkoch

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat vind ik dit slecht! Iemand de vraag stellen: "kun je me aangeven wat er volgens de website precies mogelijk zou moeten zijn?", terwijl er duidelijk op de volgende URL heeft gestaan (nu inmiddels verwijderd) dat PayPal gekoppeld kan worden aan je Wallet om contactloos te betalen: https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/smartlife/wallet/paypal/ (je wordt nu ge-redirect naar de shop van Vodafone (https://www.vodafone.nl/shop/))

Klanten die SmartPass gebruiken (o.a. mijzelf) kregen onlangs een mail dat Vodafone SmartPass ermee stopt en niemand (zowel Vodafone als PayPal) kan niemand helpen! Zeer slecht!

Is er nu werkelijk niemand die ons hiermee kan helpen, terwijl er door Vodafone zelf het bericht is geplaatst dat i.p.v. SmartPass, PayPal gekoppeld kan worden?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
jvkoch, Vodafone Wallet wordt inderdaad binnenkort vernieuwd. We werken hard aan nieuwe betaaldiensten zoals PayPal en de introductie van reizen met je OV. Houd je Wallet app goed in de gaten, nog dit jaar zullen er nieuwe diensten verschijnen.
geradts

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat Smartpass stopt, ik kon die vrijwel overal gebruiken, aangezien V-Pay werd gebruikt. Het alternatief dat nu geboden wordt heeft veel minder acceptatiepunten aangezien enkel Visa-punten worden geaccepteerd volgens de beschrijving van ICS-cards. Ook het voordeel van een pre-paid credit card gaat verloren. Maar ben benieuwd of er nog een beter alternatief wordt aangeboden.
jvkoch

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc-,

In oktober jl. is er aangegeven dat er in 2016 nieuwe diensten zouden verschijnen. Ik heb hier helemaal niets van gemerkt!
Is er al meer bekend?
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
De dienst SmartPass is niet meer beschikbaar.
Heb je nog saldo staan?
Bel dan met de SmartPass-klantenservice via 043-3291661.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic