Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes

De vernieuwde Vodafone Smartpass



Update
De dienst SmartPass is niet meer beschikbaar
Heb je nog saldo staan?
Bel dan met de SmartPass-klantenservice via 043-329 1661.
In het voorjaar van 2014 introduceerden we Vodafone SmartPass. We lieten als eerste in Nederland iedereen ervaren wat het is om contactloos te betalen. Zo heb je altijd en overal controle over je uitgaven.

Jullie gaven ons uitgebreid feedback en deelden jullie ervaringen met ons. Daar hebben we naar geluisterd en SmartPass verbeterd.

Verbeteringen aan Vodafone SmartPass veilig overal betalen (contactloos & online)

  • Gemakkelijker inloggen: je kunt nu ook inloggen op de SmartPass app met je geregistreerde emailadres of telefoonnummer
  • Je kunt nu ook je SmartPass sticker en/of kaart activeren in de app
  • Direct toegang tot je “Online Visa kaart” in het hoofdmenu, zodat je deze kunt gebruiken voor aankopen op het internet of in je App-store
  • Verbeterde terugkoppeling in de App als een transactie niet gelukt is in verband met een te laag saldo
  • Verbeterde uitleg wat je kunt doen om je adres te laten controleren en zodoende ook geld te kunnen versturen en ruimere limieten te krijgen met je SmartPass
  • Gemakkelijkere registratie en communicatie mbt de kosten en voorwaarden
Meest gestelde vragen:
Wat is SmartPass?
Hoe veilig is SmartPass?
Wat kost het?
Hoe vraag ik een NFC-simkaart aan?
Waar kan ik de app downloaden?
Hoe kan ik mijn SmartPass opwaarderen?
Betalen op het internet of in je AppStore?
Wachtwoord vergeten of geblokkeerd?
Gebruikersnaam vergeten?
Werkt de app niet meer?
Werkt je SmartPass kaart of sticker niet?
Meer informatie vind je op onze website

Wat is SmartPass?
Met Vodafone SmartPass kun je gemakkelijk en snel betalen zonder betaalpas of pincode. Je hoeft alleen maar jouw mobiele telefoon bij de betaalterminal te houden, zo simpel is het. Je rekent op een eenvoudige manier kleine bedragen af en houdt zo meer tijd over voor leukere dingen. Via de Vodafone SmartPass app heb je altijd en direct jouw actuele overzicht bij de hand. Je kunt ook gemakkelijk geld overmaken naar andere SmartPass gebruikers.
Heb je een geschikt toestel met NFC functie en een NFC-simkaart dan kun je meteen beginnen met contactloos betalen. Je kunt op deze link controleren of jouw toestel deze functionaliteit biedt. Heb jij dit niet? Plak dan de SmartPass sticker achterop je toestel. Zo is ook voor jou contactloos betalen binnen handbereik. Je kunt nu overal betalen waar het contactloos betalen logo zichtbaar is. Is de winkelier nog niet klaar voor contactloze betalingen, dan kun je de Vodafone SmartPass kaart gebruiken voor de traditionele manier van afrekenen. Als laatste ontvang je een online Visa kaart om wereldwijd te kunnen betalen in webshops en appstores.

Hoe veilig is SmartPass?
Vodafone SmartPass is veilig dankzij de wereldwijde samenwerking tussen Vodafone en Visa. Raak jij je mobiel of SmartPass kwijt? Neem dan meteen contact op met de SmartPass klantenservice op 0900- 466 64 00 (45 cent per gesprek) om je SmartPass te blokkeren.

Wat kost het?
Het gebruik en registratie van de Wallet is gratis. Maak je ook gebruik van de SmartPass dan zijn hier wel kosten aan verbonden. De eerste 12 maanden in SmartPass gratis (zie onze website).

Hoe vraag ik een NFC-simkaart aan?
Is jouw telefoon geschikt voor betalen via de NFC-simkaart? Dan kun je gratis een NFC-simkaart aanvragen. Ga naar een Vodafone winkel of bel met onze klantenservice. Klik hier om je NFC-simkaart te activeren.

Waar kan ik de app downloaden?
De SmartPass app is beschikbaar voor Android en iOS.
Vodafone klanten met een abonnement, die 18 jaar of ouder zijn, kunnen zich direct registreren voor SmartPass via de app. De app voor iOS kun je hier downloaden, de app voor Android hier. Heb je een geschikt NFC toestel maar nog geen NFC-simkaart, klik dan hier. Wil je meer informatie over het product Vodafone SmartPass, klik dan hier.

Kan ik mijn SmartPass ook automatisch opwaarderen?
Vanaf april 2015 kun je ook automatisch opwaarderen met je creditcard. Heb je een creditcard, koppel deze dan aan je SmartPass account en stel 'automatisch opwaarderen' in zoals jij het wilt. Bijvoorbeeld automatisch €25 opwaarden zodra je saldo onder de €10 komt.

Betalen op het internet of in je AppStore?
Gebruik dan je Online Visa kaartgegevens vanuit de app.

Wachtwoord vergeten of geblokkeerd?
Klik hier om te resetten of bel de SmartPass klantenservice 0900-46 66 400 (0,45ct per gesprek) vanuit het buitenland: +31 43 329 1661

Gebruikersnaam vergeten?
Je kunt ook inloggen met je emailadres of mobiele-nummer (+316…)

Werkt de app niet meer?
Grote kans dat je een oude versie gebruikt, download de laatste versie.

Werkt je SmartPass kaart of sticker niet?
Log in op de webportal en controleer of je SmartPass kaart of sticker beide zijn geactiveerd.





Andere vraag? We zijn altijd bereikbaar.
Bekijk ook 'veelgestelde vragen' in de app of op de SmartPass webportal vodafonesmartpass.com/nl
• Email: klantenservice@vodafonesmartpass.com
• Telefoon: 0900-46 66 400 (0,45ct per gesprek) Buitenland: +31 43 329 1661
Openingstijden: Elke dag 07:00 - 24:00 bereikbaar voor vragen en 24/7 voor verlies of diefstal. Onze Nederlandse medewerkers worden in de avonduren en op drukke tijdstippen ondersteund door Engelse en Duitse collega's.


Klik hier voor de volledige Algemene Voorwaarden.


27 Reacties 27
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Ik snap de enthousiasme, maar waarom is dit bericht 4 keer geplaatst?
slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Leuk vodafone, Wallet werkte al niet. Door jullie VF branded toestellen. Afijn prima, ik gebruik smartpass met het pasje zelf.

Nu hebben jullie geupdate, en MOET je wallet gebruiken, werkt mijn SmartPass App niet meer, omdat ik geen branded toestel heb.

En nu??
Robertvl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook last van. Zojuist gebeld met de klantenservice die Duits bleek te spreken.
Gelukkig kon de man ook nog wat Engels.

Ik kon of de smartpass blijven gebruiken via de website (dus via de website opladen enzovoort, en de pas/sticker gebruiken voor betalingen), of een mail sturen dat ik mijn geld terug gestort wou naar me bank.

Hoop dat Vodafone ook nog voor een app komt voor rooted telefoon's. Als ze klantenkaarten en OV-chipkaarten op een rooted-toestel te tricky vinden, prima. Maar laat ons tenminste opwaarderen en geschiedenis inzien op onze gerootte toestellen...
WillemGrooters

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een van de vereisten van dit soort gadgets is beveiliging. En met de juiste kennis en een rooted telefoon kan je daar omheen. Het is dus te begrijpen dat er op dat punt beperkingen zijn.

DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Weet wel dat root tegenwoordig eenvoudig aan en uit te zetten is via SuperSU.
Erg handig voor als je apps draait die alleen met root werken, alsook apps die alleen zonder root werken.
slijkhuis

Gedreven Meedenker
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb nu eindelijk de Note 4 gehaald, in jullie Vodafone winkel, New Phone Every Year. Staat op het lijstje.

Start Wallet, gaat dit keer door met laden, wil de kaart gaan koppelen. Moet ik firmware update doen die er niet is... dit is toch echt niet te geloven.
Robertvl

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Via SuperSU krijg je het niet voor elkaar.
Met de hulp van de betaalde versie van xPrivancy is het wel gelukt om de app werkend te krijgen (door uit me hoofd SU te blokkeren in de smartpass app's).

Ik ga nog een NFC-Sim aanvragen en kijken of dit ook nog werkt met mijn gerootte ROM. Want ik heb nog steeds gewoon een vodafone-bootloader er op staan. Alleen recovery en ROM is veranderd. Ben benieuwd!
Majohejoan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer komt de app beschikbaar voor windows phone en dan met name de Lumia 930?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Majohejoan

Daar is op dit moment helaas nog niks over bekend..
ecurbus

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, volgens jullie reclame en posts hoor je te kunnen registeren via de app. Dit is niet waar. Ook doet de app weinig tot niks kom namelijk niet verder dan het inlogscherm, en ja ik heb de laatste versie want ik download hem net vers opnieuw.
Hoe valt dit op te lossen of houd het hele smartpass verhaal hier op ?

Met vriendelijke groet,

Bruce.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
ecurbus , het registreren voor Smartpass moet inderdaad via de app kunnen. Je geeft aan dat dit niet kan. Wat lukt er precies niet? Krijg je een bepaalde foutmelding of loop je ergens anders tegenaan? Welk merk en type toestel gebruik je?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
ecurbus , is het nog gelukt om Smartpass te registreren? Laat ons anders even weten wat er precies niet lukt.
ApZeAtHome

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goededag,

Ik ben in het bezit van een Samsung S7 Edge, met een NFC+ simkaart van Vodafone. Ik ben geregistreed bij SmartPass en heb zelf de pas ook al binnen. Ik heb de kaart geregistreerd en een saldo gestord. Nu blijft mijn Vodafone Wallet een koppeling zoeken zodra ik de app open. Dit duurd nu al bijna een week, kunt u mij vertellen hoe ik dit op kan lossen en mijn telefoon ook kan gebruiken met de NFC+?

Alles is up to date.. ook op de site https://vodafonesmartpass.com/log/nl/ staat bij MIJN PROFIEL / GEREGISTREERDE KAARTEN niets. terwijl er bij MIJN KAARTEN alledrie zijn geregistreerd?

Ik hoop op een bevredigend antwoord.

ApZeAtHome

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ooit eens
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ApZeAtHome , ik zie dat nog niemand heeft gereageerd. Ik weet helaas ook geen antwoord op je vraag. Is het inmiddels misschien nog gelukt? Anders kun je het beste met onze klantenservice contact opnemen.
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Even een vraagje, ik heb een Note 4 met een ncf simkaart en ik kan gewoon contactloos betalen. Echter omdat de laatste firmware update die ik vandaag binnen kreeg slechts de security update van juli heeft en samsung vandaag voor de unbranded, dus niet vodafone, een update heeft los gelaten met de security updates van augustus.. Vroeg ik me af.. Als ik mijn toestel flash met de unbranded firmware.. Kan ik dan nog steeds gebruik maken van Vodafone wallet of heb je daar echt een branded toestel voor nodig?
Anonymous
Niet van toepassing
Hiervoor heb je een branded toestel nodig
Zie voor meer informatie https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/smartlife/wallet/
roelkreuger

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan mijn PayPal account niet toevoegen bij de Vodafone Wallet. Volgens klantenservice van Vodafone Smartpass werkt dit nog niet. Wel vreemd aangezien er wel mee wordt geadverteerd dat dit mogelijk is.

Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@roelkreuger Momenteel wordt PayPal niet ondersteund in de Vodafone Wallet, we werken constant aan productverbeteringen en uitbreidingen. Ik raad je aan om onze website in de gaten te houden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic