Stevie schreef:
De Nederlandse koffie en thee-keten Kaldi maakt al gebruik van Passbook en fashion outlet Rosada ook.
Paylogic heeft aangegeven ook gebruik ervan te gaan maken voor concert- en festivalkaarten.
Dus dat is wel ideaal....
Je krijgt dan bijvoorbeeld kortingsbonnen of tickets via de mail en door op een linkje in die mail te klikken wordt je ticket of bon automatisch toegevoegd aan Passbook.
In België worden je bioscoopkaartjes van Kinepolis ook bewaard in Passbook, zou wel handig zijn als een bioscoopketen hier in NL dat ook zou doen.
En er zijn nog wel meer bedrijven die hun interesse tonen, zoals Rabobank, Virgin Australië (handig als je op vakantie wilt gaan ;)) etc.....
Jullie nog anderen bedrijven gehoord? Of welke bedrijven zou jij graag zien dat gebruik gaan maken van deze nieuwe functie van iOS 6? Kan veel ruimte in je portemonnee schelen denk ik....en het aantal vergeten tickets/bonnetjes/kaarten etc verminderen, want je telefoon heb je toch (bijna) altijd bij je.
Hey dankjewel!
Hi Stevie,
Ik weet dat je eigenlijk helemaal geen tijd hebt, maar lees bijgaand stukje maar eens.
http://edition.cnn.com/2012/09/19/travel/mobile-airport-travel-apps/index.html?iref=allsearch
Empty pocket staat nog maar in de kinderschoenen. Heeft zoveel voordelen, maar in dit stukje staan ook
wat nadelen die volgens mij essentieel zijn.
Vooralsnog superhandig mbt tickets/bonnetjes/kaarten indd.
TheBroker schreef:
Hey Stevie,
Indd gisteren de phone geleverd gekregen.
Ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben om hier een lyrisch stukje te schrijven over de nieuwe iPhone, daar ben ik te nuchter voor.:D Ik gebruik al jaren diverse Apple producten. Het gebruiksgemak en design zijn top.
Qua uiterlijk : Groter scherm is "truly amazing" the best screen ever on iPhone om in Apple-termen te blijven.
Hij is lichter maar voelt wel goed aan, geen plastic feeliing. Enige "minpuntje" : De volumeknopjes zitten wat losser in het toestel.
Als je hem neerlegt hoor je ze trillen, beetje cheap soundje, maar goed. Design is naar mijn mening minder dan de 4s, die ziet er wat luxer en gelikter uit. De bijgeleverde earpods zijn perfect.
Wat de software betreft, ik gebruik al langer Apple, dus voor mij niet echt mega-veranderingen. Apple staat volgens mij tegenwoordig voor evolutie en niet meer zo zeer voor revolutie. Is ook moeilijk als je al "amazing devices" maakt. Haha
De Facebook integratie is top, Passbook is ook een potentieel succes, afhankelijk van het aantal bedrijven in NL wat mee gaat doen.
Ik denk dat Passbook meer een soort van tussenstap is naar het empty wallet principe.
Ja....Siri....ik gebruik tools pas als ze goed te gebruiken zijn, en dat is met Siri in NL nog lang niet zo. Opzich prima feature.
Facetime via 3G netwerk is een logische een noodzakelijk stap, prima dus.
Even los van de problemen met de maps applicatie, qua looks ziet maps er top uit. Kijk maar eens naar Manhattan in 3D.
Verder is de nieuwe iPhone oud vertrouwd Apple. Nog steeds de beste smartphone op de markt. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Groet,
Alex
Te nuchter? Ik vind dat je zojuist een een heel net stukje voor hier hebt geplaatst! Dit kan anderen echt wel helpen. Dus dankjewel!
De eerste gebruikerservaring is dus binnen 😄
hankiepankie schreef:Nee Hankie, geen Google maps app meer in iOS6. En die komt er voorlopig ook niet, Google laat Apple even lekker ploeteren met hun misser op maps gebied. Je kunt nog wel Google maps gebruiken via Safari, gewoon via de Google website.
Ok, thanks voor de info! Ben echt eens benieuwd, wilde deze week toch eens eindelijk de update doen naar iOS6.
Verder heb ik me nog niet echt verdiept in de software maar dat Passbook was voor mij het eerste dat eruit sprong. Zou ideaal zijn als ik niet meer alle kortingspasjes hoef mee te slepen in mijn portemonnee haha.
Je hoort wel echt zoveel slechte dingen over de maps app in iOS6. Centraal Station in Amsterdam zou bv niet eens weergegeven worden. Kun je Google Maps wel nog apart downloaden eigenlijk?
Gr.
MauriceD schreef:Nog geen ervaring mee, maar Apple zet wel een stap in de goede richting. Zie link.
Heey Hankiepankie,
Hier ben ik ook wel benieuwd naar of er al iemand ervaring mee heeft met deze App !
Groet - Kind regards,
Maurice
Moderator
Smartphone Crew - Forum NL
SeR schreef:
Hi TheBroker,
Ja inderdaad, dat is een van de websites die ik regelmatig in de gaten houd 😉
hankiepankie schreef:Hi Hankiepankie,
Ok, thanks voor de info! Ben echt eens benieuwd, wilde deze week toch eens eindelijk de update doen naar iOS6.
Verder heb ik me nog niet echt verdiept in de software maar dat Passbook was voor mij het eerste dat eruit sprong. Zou ideaal zijn als ik niet meer alle kortingspasjes hoef mee te slepen in mijn portemonnee haha.
Je hoort wel echt zoveel slechte dingen over de maps app in iOS6. Centraal Station in Amsterdam zou bv niet eens weergegeven worden. Kun je Google Maps wel nog apart downloaden eigenlijk?
Gr.
Tamara-h schreef:Tsja....ik denk dat het probleem in dit specifieke voorbeeld ligt aan het feit dat maps werd gebruikt door een meisje/vrouw.;):phankiepankie schreef:Hi Hankiepankie,
Gr.
Ik heb inderdaad ook heel veel slechte berichten gehoord over de Maps functie. Was laatst een wedstrijd voor Fernandes op Slam FM waarbij finalisten vanuit de studio zo snel mogelijk naar Schiphol moesten komen... 1 meisje vertrouwde blind op de maps functie en kwam uiteindelijk op de snelweg richting Breda...niet helemaal de bedoeling!
Wel zonde, want op het eerste gezicht vind ik de maps functie er supermooi uit zien! 🙂
TheBroker schreef:Hey hey, we houden het wel netjes hier he 😉Tamara-h schreef:Tsja....ik denk dat het probleem in dit specifieke voorbeeld ligt aan het feit dat maps werd gebruikt door een meisje/vrouw.;):phankiepankie schreef:Hi Hankiepankie,
Gr.
Ik heb inderdaad ook heel veel slechte berichten gehoord over de Maps functie. Was laatst een wedstrijd voor Fernandes op Slam FM waarbij finalisten vanuit de studio zo snel mogelijk naar Schiphol moesten komen... 1 meisje vertrouwde blind op de maps functie en kwam uiteindelijk op de snelweg richting Breda...niet helemaal de bedoeling!
Wel zonde, want op het eerste gezicht vind ik de maps functie er supermooi uit zien! 🙂
Stevie schreef:TheBroker schreef:Hey hey, we houden het wel netjes hier he 😉Tamara-h schreef:Tsja....ik denk dat het probleem in dit specifieke voorbeeld ligt aan het feit dat maps werd gebruikt door een meisje/vrouw.;):phankiepankie schreef:Hi Hankiepankie,
Gr.
Niet gaan lopen discrimineren.....
Ik ben ook community manager in een technische branche....en ook nog altijd een vrouwtje, dus technologie en vrouwen gaat best samen.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.