Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

De nieuwe iPhones!

Hallo allemaal


Welkom in het algemene iPhone topic van de Vodafone Community!

Ook dit jaar heeft Apple meerdere nieuwe toestellen gelanceerd: de iPhone Xs, iPhone Xs Max en een heel nieuw model de iPhone Xr. Via deze pagina wil ik jullie wegwijs maken met de verschillende topics waar jullie meer informatie kunnen vinden over de nieuwe iPhones, ervaringen kunnen delen en vragen kunnen stellen aan andere klanten óf Vodafone medewerkers.

hier.

hier.

Ik ben nieuw!
Allereerst welkom op de Vodafone Community! De Vodafone Community is er voor en door klanten. Hier kun je een antwoord vinden op je vraag, meepraten over onze producten & diensten of andere Community leden helpen met hun vragen.

Stel je vraag
Door middel van je My Vodafone of Facebook account kun je heel eenvoudig en snel een account aanmaken waarna je kunt deelnemen aan de Vodafone Community. Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust via dit topic.

77 Reacties 77
Gcult

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
best gek dat Vodafone bij onze zuiderburen wel de Esim ondersteund en hier niet... hoe kan dat ?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Best gek dat ze in China een trein hebben die 487KM/uur kan en wij nog niet in Nederland.
Hoe kan dat dan? De techniek is er toch, zou wel lekker zijn als het in Nederland ook zo snel ging 🙂
Gcult

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Dat zijn weer de bekende appels en peren...
een telefoonnetwerk is identiek .. en het is het zelfde bedrijf..
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Vodafone bij de zuiderburen ken ik geen eSIM.
Alleen Duitsland Vodafone heeft de eSIM - Op dit moment biedt de Duitse tak van de provider alleen de eSIM aan met de Samsung Gear S2, een smartwatch. Hierbij kun je kiezen uit Red + Data, Red + Allnet en DataGo.

Zijn meer de oosterburen en dat is hetzelfde bedrijf alleen valt het niet onder elkaar. Ieder land heeft z'n eigen directie en dergelijken en dan is maar de vraag wie als eerst is. We zullen gewoon moeten afwachten, komt vanzelf wel.

Een leuke website om op de hoogte te blijven: http://www.esim.nl
Gcult

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Maar verkopen ze dan daar de iWatch 4 4G zonder dat je er mee kan bellen? Op de site van Apple Duitsland staat dat Vodafone , O2 en Tmobile dit ondersteunen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Duitsland dan waarschijnlijk wel maar bij de zuiderburen niet. Na mijn weten, maar ik weet ook niet alles ??
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Hoi Allemaal,
Toch nog een vraag over die e-sim. Ik heb nu twee Vodafone sim kaarten met hetzelfde nummer en dat werkt toch ook gewoon. Waarom dan zo moeilijk doen over een (ogenschijnlijk) eenvoudig iets? En zeker als Vodafone Duitsland het al aanbied. Zo links en rechts hoor ik steeds vaker deze vraag en dus ook de behoefte ernaar. Waarom is dit nu zo moeilijk? Kan iemand van Vodafone me dat uitleggen?:smiley:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hi Ruud001
Het zal ook niet zo moeilijk zijn om het te kunnen doen maar waarschijnlijk, voordat de iPhone er mee kwam, nog geen animo voor was of zo. En waarom een ander land het wel kan aanbieden en Nederland niet, komt gewoon omdat we twee verschillende landen zijn en Vodafone daarin dan dus niet gelijk is.

Er zal toch ergens technisch iets zijn waardoor het nu op dit moment niet zo makkelijk is om uit te geven. Een extra Simkaart uitgeven is natuurlijk stukken makkelijker dan een eSIM, denk ik. We zullen daarop gewoon moeten wachten. Wat we met wel meer dingen moeten doen, jammer genoeg. Want ik wil ook al jaren Apple Pay gebruiken en dat kan in Nederland ook nog niet terwijl het in België wel kan. Ja, daar baal ik ook wel van 🙂
Ruud001

Raadgever
  • 887Posts
  • 1Oplossingen
  • 871Likes
Beste Energieboy
Bedankt voor je reactie op dit "klanten helpen klanten" forum. Het is mooi dat je zo snel een antwoord geeft op mijn vraag, maar eigenlijk ook niet. Want de vraag wordt niet beantwoord. Ik vraag het in dit geval aan iemand van Vodafone, of die mij kunnen uitleggen, waarom dit allemaal zo lang moet duren. Zij hebben toegang tot afdelingen (zoals bijvoorbeeld R&D) die hierop een antwoord zouden kunnen geven. Of ze dat willen is een tweede, maar jij als "klant" hebt dat niet. Vandaar nogmaals mijn vraag, kan iemand van Vodafone mij uitleggen, waarom dit zo lang moet duren?

Apple pay is iets totaal anders. Apple moet hiervoor afspraken maken (onderhandelen) met banken, bedrijven en telecomproviders. Zulke dingen kosten enorm veel tijd. En het is een kwestie, van prioriteiten stellen. Waar levert iets het meeste op. Dat is iets totaal anders als zelf een product uitbrengen of een dienst uitgeven. (Hoewel dit ook voor de e-sim kan gelden, maar dan voor 1 bedrijf, in dit geval Vodafone).
Dus ik ben benieuwd.:wink:
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wil ik toch even antwoord geven op deze regel:
Apple pay is iets totaal anders. Apple moet hiervoor afspraken maken (onderhandelen) met banken, bedrijven en telecomproviders.

Ook met de eSIM moet Apple afspraken maken (onderhandelen) met de providers om dit er doorheen te drukken. Het is leuk dat Apple hier mee komt maar als de providers dit niet willen ondersteunen heb je er niets aan. Daar zal Apple dan toch echt afspraken over moeten maken en Apple kennende zit er vast wel weer een addertje onder het gras om het te mogen gebruiken.

Maar goed, wat je zegt, ik ben ook maar een klant en zou het niet weten.
Vodafone wel en die zegt nog niets te weten over de eSIM en wanneer die komt weten ze ook nog niet. Lijkt me toch een duidelijk antwoord. Kan je natuurlijk wel verder willen vragen maar als Vodafone zegt het niet te weten dan weten ze vast ook niet wanneer het komt (tenminste, het personeel (klantenservice)). Misschien weet de directie het wel maar die zegt niets 😞

En ik ben net zoals jij elke keer weer benieuwd wanneer Vodafone met antwoord komt 🙂 😛
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zou jullie heel graag een ander antwoord willen geven. Maar zoals eerder al aangegeven is er niks bekend of dit in de nabije toekomst uitgerold gaat worden. Zodra ik meer weet, zal ik dit uiteraard hier bekend maken.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Ja hoor, hij is er: Dualsim iPhone met twee fysieke simkaarten


Voor mensen die graag 2 SIMkaarten willen gebruiken is dit een mogelijkheid 🙂
Kijk voor meer info: https://www.iculture.nl/reviews/iphone-fysieke-dualsim-review/
Patrick68

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het lijkt erop dat ook Vodafone de interesse in de esim een beetje wil verdoezelen.
Want inmiddels heb ik al 4 tabbladen open staan van gesloten esim topics die allemaal naar deze topic worden doorgestuurd. En eigenlijk gaat dit topic in zijn geheel niet over esim ontwikkeling dan wel status ervan.
Wat dus aangeeft dat ook Vodafone NL het zo lang mogelijk wil tegen gaan houden.
roelandp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
***
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
roelandp wat bedoel je met ***
roelandp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steven wrote:
roelandp wat bedoel je met ***


*wij
*willen
*esim
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Op dit moment wordt dit nog niet ondersteund roelandp. Wij hebben het intern aangekaart dat hier vraag naar is. Mocht de e-sim er komen, dan kun je dit teruglezen op onze website. Op dit moment is er niks bekend of de e-sim gaat komen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
***

*Steven
*Wilde
*Duidelijkheid

:stuck_out_tongue_winking_eye:
19Frank64

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
? Laten we het eens anders benaderen...?
ik neem aan dat ook Vodafone aan milieu wetgevingen wil en moet voldoen?
nou dan zou ik zeggen weg met die plastic sim kaart en hallo E-sim.
Alles in het kader van afbouwen plastic soup en verspilling van metalen is al reden genoeg om over te stappen naar de E-sim.
In zoveel landen is al gebleken dat de E-sim werkt dus het wiel hoeven jullie ook al niet uit te vinden!
Vodafone maak die stap en steek jullie kop boven maaiveld uit om de conculega telefoon providers voor te zijn.?
19Frank64

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
19Frank64 wrote:
? Laten we het eens anders benaderen...?
ik neem aan dat ook Vodafone aan milieu wetgevingen wil en moet voldoen?
nou dan zou ik zeggen weg met die plastic sim kaart en hallo E-sim.
Alles in het kader van afbouwen plastic soup en verspilling van metalen is al reden genoeg om over te stappen naar de E-sim.
In zoveel landen is al gebleken dat de E-sim werkt dus het wiel hoeven jullie ook al niet uit te vinden!
Vodafone maak die stap en steek jullie kop boven maaiveld uit om de conculega telefoon providers voor te zijn.?

https://www.vodafone.nl/midden-groot-bedrijf/artikel/ict-helpt-het-klimaat/
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic