Arie-Jan

Gedreven Meedenker
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De nieuwe My Vodafone App is live!

Hallo, mijn naam is Arie-Jan en ik ben binnen Vodafone verantwoordelijk voor de My Vodafone App.

Op 10 februari hebben we onze volledig nieuwe My Vodafone App live gezet voor klanten met een Google Android of Apple iOS smartphone en/of tablet.
De nieuwe App draait volledig om jou en past zich aan op jouw persoonlijke situatie. Je krijgt bijvoorbeeld een extra waarschuwing vanuit de App zodra je databundel bijna op is, om je te behoeden voor ongewenste kosten.
Het nieuwe design is speels (hopelijk vinden jullie het leuk) en je kunt je eigen foto en naam toevoegen. Er is een 24/7 chatoptie beschikbaar, zodat je op ieder moment met je vragen terecht kunt bij een Vodafone medewerker. Natuurlijk kun je ook via de telefonische klantenservice, 24/7 Twitter en het forum onze hulp inroepen via deze app.

De afgelopen maanden hebben we dankzij een groep klanten al veel feedback ontvangen over deze App, de bèta test met klanten vanuit het Vodafone forum was super leuk en leerzaam. Veel feedback van onze testers hebben we direct verwerkt. Wij vinden deze App ontzettend belangrijk en willen jullie graag laten weten dat jullie zelf invloed kunnen uitoefenen op hoe deze App zich verder ontwikkelt. De komende maanden zullen er nog meer functionaliteiten worden toegevoegd, dus laat ons weten wat we volgens jullie nog moeten aanpakken!

Ik zal regelmatig op het forum te vinden zijn om jullie suggesties en vragen te bespreken. En natuurlijk om nieuwe ontwikkelingen met jullie te delen.

Heel veel plezier met het gebruiken van de nieuwe app en alvast bedankt voor jullie reacties!
216 Reacties 216
xahmol

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Heeft weinig met het toestel te maken, meer met de bespottelijke design keuze om icoontjes te moeten slepen ipv gewoon aan te klikken en daarna ook nog eens op een nodeloze animatie te moeten wachten puur om je data tegoed te zien.

Waarom nu gewoon niet een app waar je je resterende tegoed direct op je homescreen ziet zonder iets te hoeven doen. Is dat nu zo moeilijk te bedenken?

Ik snap echt niet wat nu de gedachte is geweest dat iemand dit design nuttig vond. Lijkt wel op zo'n volledig losgeslagen kunstacademie Flash project uit de begindagen dat nog volledige website UIs in Flash werden gemaakt.
Terry

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
@Arie-Jan Redelijk teleurstellende reactie. Jullie lanceren een nieuwe app en vragen daarbij om feedback. Prima.

Vervolgen geef je echter een standaardreactie met de strekking 'bedankt voor de feedback, misschien doen we er wat mee'. Er wordt totaal niet inhoudelijk in gegaan op wat de feedback daadwerkelijk is. Oftewel, jullie geven klanten de ruimte om te spreken, maar het is schijn, in feite wordt er helemaal niks mee gedaan.

Het feit dat je eigenlijk totaal niet leest blijkt wel uit het feit dat jij het hebt over 'functionaliteiten'. Hallo, de grootste klacht is niet de functionaliteit, de grootste klacht is dat de app zeer onhandig werkt, dat gaat om gebruiksvriendelijkheid, niet om functionaliteit. Daar rep je met geen woord over. Heb je de reacties eigenlijk wel gelezen?

Wat is dit voor minachting van de klant? Vragen om reacties en er vervolgens niet op in gaan, oftewel mensen voor Jan Doedel tijd en moeite laten steken in opbouwende kritiek? Zéér onfatsoenlijk.

Zeer teleurstellend van Vodafone. Zo ga je niet met klanten om die veel moeite steken in opbouwende feedback, waar je nota bene zelf om vraagt.
williamonline

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als Vodafone binnen enkele dagen haar statement niet aanpast dan verwijder ik de app!

Gebruik van mijn browser werkt namelijk sneller op mijn iPhone. De app heeft dan totaal geen toegevoegde waarde. Hierbij kan ik namelijk in drie stappen mijn tegoed bekijken.
1. de snelkoppeling openen
2. inloggen
3. scherm vergroten


My Vodafone voor iPhone zonder de verschrikkelijke app.

Instaleren
Open de Vodafone website op je iPhone en log in met je 06nummer en wachtwoord. Kies voor de optie om je wachtwoord te onthouden. Nadat je bent ingelogd kies je voor “Bekijk mijn gebruik”.
Klik op je iPhone in de browser op het “delen” icoon (iOs 7 – vierkantje met pijltje omhoog). Kies nu voor “Voeg toe aan beginscherm”.

Gebruiken
(1.) Klik op het icoon wat je zojuist op het begin scherm hebt gemaakt.
(2.) Als je browser is gesloten of de sessie is afgebroken dien je op de rode knop met de tekst "Nu inloggen" te klikken.
(3.) Waarnodig kan je pinchen (twee vingers het scherm aanraken, vervolgens de vingers uit elkaar bewegen) om het schermt te vergroten.
pinsulani

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Waardeloze app, traag met dat gesleep. En de lay-out dan. Is de designer van 360 weer tot leven gewekt? Vodafone, zorg er gewoon voor dat informatie snel en waar mogelijk volledig en up-to-date beschikbaar is en bekommer je niet om speelsheid en toeters en bellen. Dat heeft helemaal geen nut bij dit soort apps.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Getest en getimed op de Iphone 5S van mijn vriendin..

10,89 sec via de app
13,02 via de door jou genoemde manier (m.vodafone.nl/login)

🙂
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

De app ziet er stukken beter uit dan de vorige app van jullie zeker is er nu gekeken naar design en de chat waar iPhone gebruikers al gebruik van konden maken!

Top team Vodafone :).
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Voor de gebruikers die enige problemen hebben met de app. Probeer eens de app opnieuw te installeren hopelijk dat deze simpele stap wel werkt! Anders zul je nog even moeten wachten tot het MyVodafone app team klaar staat met en nieuwe update.
roaktwee

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Quote van Arie-jan: Wij vinden deze App ontzettend belangrijk en willen jullie graag laten weten dat jullie zelf invloed kunnen uitoefenen op hoe deze App zich verder ontwikkelt. Verder ontwikkelen is heel simpel. Zet de vorige versie terug, of geef klanten iig de keuze tussen "windows 7" en "windows 8". Dit is design gone wrong.
Terry

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Mobiele site is véél sneller hoor.

http://vimeo.com/86348153
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Reboot je toestel eens en voer het inlog proces ook uit. Dit is een vergelijking van niks...
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Ps. Rebooten omdat de mobiele pagina opgeslagen is in cache. Daar naast inloggen aangezien je dit via de app ook doet....
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@ABI @renes @williamonline @Gamespel @toverjoker

Ook hier problemen met de App.
De oude v2.8.0 kan gedownload worden via deze link.

- Alvorens installeren, de huidige My Vodafone app eerst even verwijderen.
- Hierna kun je deze versie installeren.
- Zet vervolgens even automatisch updaten uit (via de Play.Store op je Smartphone).
------
Werkt de link niet, zijn er problemen? Laat het even weten!
Waardeer je de bijdrage, dan is een kudo natuurlijk altijd leuk om te krijgen klik dan op het duimpje onder dit bericht.
toverjoker

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou nou wat een rot update spijt als haar op me hoofd en ik ben niet de enige die er zo over denkt. Gelukkig had ik een backup en heb de oude er weer op staan. Kort samen gevat deze update had er nooit moeten komen !
xahmol

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
@GerritS1976 Heb je alleen wat aan met een Android telefoon.... iPhone 5S hier.
williamonline

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hoi @GerritS1976


Bedankt voor je alternatief. Ik gebruik een iPhone dus je idee gaat niet op. Toch bedankt voor de moeite.

GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@xahmol @williamonline

Over iPhones weet ik helaas weinig. Weet ook niet of die apps zonder Appstore te installeren zijn en of deze ergens in een cache op het toestel wordt opgeslagen. Als dit n.l. mogelijk is, zouden iPhone gebruikers n.l. ook nog vrij eenvoudig terug kunnen stappen op de vorige versie.
rudiwells

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sorry guys, but you took an app that was simple, easy to use and turned it on its head.
Un-necessary draging of icons to a central position just to see a page, removal of a good icon and text based navigation menu just for the sake of trying to be hip and impressive. Not in any way have you acheived it, you've let the developers run riot and destroy perfectly good functionality.

You've ruined a good thing, and yes I know that people always complain when software changes, but it seems you've thrown away the end user experience rule book and did something that simply IS_NOT_GOOD or user friendly.

This app is not a game, I don't wnat to play with icons to get to where I need to - START APP > CLICK ICON/TEXT - that is how it should be.

Get a grip, bring back the original functionality which follows the standards of a good informational app. No one wants to learn an app just to get some simple information.

More importantly, PLEASE for the love of god pass this information on to the development team, and maybe have a serious chat with the people that designed the layout/functionality. I know I will NOT use the app in its current state, thankfully I can pull back the old version from the trash.
pinsulani

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Voor iOS moet je hopen dat de oude versie nog ergens in je iTunes op je PC, laptop of je Mac staat.
Zaadz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank @Arie-Jan voor nieuwe app, info en enthousiasme!

In de opmerkingen van velen kan ik me vinden, in de toonzetting niet. Is het nodig zo negatief en lomp te reageren?

Wat voor mij in de MV app het belangrijkste is, is snel en duidelijk overzicht van mijn gegevens, abo, tegoed, verbruik enz., zoals de oude app dat keurig deed. Daarbij hoeft ook van mij geen fancy layout: ik ben niet op zoek naar een Vodafone experience of animaties.

Keep it simple, back to the basics. Dat is mijn verlanglijstje voor een nieuwe versie. Succes!
xahmol

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Dat dacht ik al. Helaas dan, doe alle installs en updates OTA tegenwoordig, mijn iPhone heeft in geen tijden aan de PC gehangen.

Gelukkig is er idd de website nog, wat op de iPad zeker een prima alternatief is. Al mag die website ook wel eens een makeover krijgen, maar alsjeblieft niet door die eyecandy boven function designers van deze app.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic