Hallo iedereen,
Je zult, als je het forum gebruikt, merken dat er verschillende gebruikersgroepen op het forum rondzwerven.
In totaal zijn er heel wat verschillende ranks, van beginner tot expert, maar de ranks zijn op hun beurt in te delen over 3 groepen:
- Passieve gebruikers - lezen veel berichten, maar nemen niet actief deel aan discussies door berichten te posten o.i.d. Deze gebruikers worden vaak geclassificeerd als "leden" in ons ranking systeem.
- Actieve gebruikers - zijn actief aanwezig op het forum door zelf veel te posten. Dit zijn de "adviseurs" die je op het forum ziet.
- Kwalitatieve gebruikers - lezen en posten veel informatie, ontvangen geregeld kudo's en dragen vaak oplossingen aan. Hier vallen onze "experts" onder.
Wat voor een gebruiker ben jij? Of wil je worden?Check het topic ranks voor meer informatie over de ranks die je op het forum kunt verdienen. Daarnaast hebben we natuurlijk ook nog 4 Vodafone groepen:
- Administrators - community manager Jochen.
- Moderators - het team van moderators die het forum in de gaten houden en het forum beheren.
- Smartphone Crew - onze smartphone experts die jou kunnen helpen met alle vragen over jouw smartphone!
- Marketeers - marketeers van nieuwe producten en diensten en die deze op het forum komen introduceren en uitleggen.
Behalve de moderators en smartphone crew die jou ondersteunen met al jouw vragen en problemen, is er nog een belangrijk groepje mensen die wij willen uitlichten; de top ranks van onze community, de community en topic experts!
Deze mensen helpen ons met het beheer van het forum, informatie up-to-date houden, vragen oplossen, discussies gaande houden, het forum opgeruimd houden volgens huisregels, oplossingen aan dragen, tips en trucs delen, het laatste nieuws over mobiele telefonie delen, ervaringen delen en nog veel meer. Onze experts zijn een
zeer gewaardeerde groep mensen! Daarom belonen wij hun ook graag met unlockables op het forum, maar ook offline beloningen.
Om onze experts in het zonnetje te zetten en hartelijk te bedanken voor al hun inzet op het forum, zullen we in dit topic extra aandacht schenken aan deze groep en hun ervaringen. Zij zullen hier voorgesteld worden, mede om ze te identificeren als onze topic of community experts voor nieuwe gebruikers die hulp zoeken.
Onze experts zijn te herkennen aan een badge naast hun naam:
- Community experts hebben een badge met CE erop.
- Topic experts zullen een badge krijgen die samenhangt met het merk/product waar zij als experts voor uitkomen, bijvoorbeeld een Apple-expert krijgt een badge van een appeltje etc.
Ook zullen zij dit aangeven in hun handtekening.
Ik ben benieuwd wie onze community experts zullen worden! Er zijn genoeg mensen op het forum die hun eigen tijd steken in het helpen van anderen, maar een community expert gaat nog verder...hij of zij steekt met kop en schouders boven anderen uit en is het zogenaamde kersje op de slagroom. Ik kan niet precies verklappen op welke criteria een community expert wordt beoordeeld, maar we zullen voornamelijk kijken naar consistentie, lange termijn hulp/advies naar andere forum gebruikers toe, en een positieve houding zowel richting Vodafone als het eForum.
Community en/of topic experts zullen vanaf nu hier bekend gemaakt worden. Dus hou dit topic goed in de gaten om erachter te komen wie op het forum jou het beste kan helpen!
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen het met mij eens is dat dit een goed begin is om onze top-gebruikers te identificeren en bekend te maken. Als jullie nog meer ideeën hebben, laat het mij weten!