SdK

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datum nummer portering over 30 dagen, toezegging telefonisch binnen 5 dagen!

Beste,

Voordat ik de aanvraag deed voor een Sim-only abo met nummer portering werd mij verteld dat dit binnen 5 dagen geregeld zou zijn, ok. SIM besteld op zaterdag avond, dinsdag ochtend keurig binnen via koerier.

Aansluitdatum 07-10-2013 van nummer portering! Hoe kan dit? Kan dit versnelt worden? Heb namelijk niet voor niets bij vodafone een abo afgesloten.

Hoor het graag.

SdK
3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo SdK,

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Nummerbehoud-hoe-werkt-het/td-p/55326
In dit topic vind je alles over nummer-behoud en nummer-portering.
Ik vermoed dat jouw huidige telecom-provider jouw huidige nul-zes-nummer pas vrijgeeft op 7 Oktober 2013.
Maar dat zul je bij je huidige telecom-provider moeten navragen.
Ook zou het kunnen dat de 30-dagen-termijn voor nummer-overzetting is ingegaan op 7 September 2013.
30 dagen later is dan inderdaad: 7 Oktober 2013.
Zo werkt het bij alle telecom-providers.

Succes !

Netwerker
SdK
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Netwerker,

Dank voor je antwoord. Jammer dat de klantenservice bij het checken per telefoon aangaf als je vandaag besteld krijg je begin volgende week je sim toegestuurd en zal dit eind van de week gereed zijn.

Bij navraag oude provider is aangegeven je kunt per direct over, ook in het status overzicht van de portering zie ik dat het akkoord is gegeven door de provider, weliswaar op 7-10-13.

Jammer dat de communicatie bij Vodafone niet 100% helder is als je een navraag doet.

SdK
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey SdK,

Voor nummerbehoud kan bij de bestelling niet gecontroleerd worden wat de opzegtermijn is bij de oude provider of dat je direct mag uitporteren. Mijn collega's gaan er dan vanuit dat als je aangeeft dat je direct weg mag, dat dit klopt en hebben waarschijnlijk daarom gezegd dat je contract eerder in ging.

Ik raad je aan om nog eens bij de oude provider aan te geven dat het niet gelukt is om je oude abonnement eerder over te nemen en of ze in het systeem kunnen aangeven dat je eerder weg mag. Als je vervolgens met Vodafone contact opneemt kan er wellicht opnieuw een nummerbehoud aanvraag ingeschoten worden zodat je contract eerder kan ingaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic