Nicky123

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverkeer verbruik iPhone 4 veel te hoog

Ik heb sinds drie maanden een iPhone 4, met een abonnement SO Bel + SMS-2 80. Wel voordelig. Ik dacht dat ik al mijn instellingen zodanig had aangepast dat ik dataverkeer beperk tot het gebruiken van onze Wi-fi thuis. Dus 3G is uit, Mobile Data is uit, VPN is uit. Toch krijk ik iedere maand een rekening van rond de 50 euro met vele pagina's op de specificatie met dataverkeer verbruik, er staat steeds: live.vodafone.offnet
Als laatste mogelijkheid heb ik net Location Services uitgezet. Zou het hier aan gelegen hebben? Ik hoop dat iemand meer inzicht heeft dan ik, want ik doe kennelijk iets verkeerd, bijvoorbaat dank! 
4 Reacties 4
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey hey
 
Jaa dan gebruikt hij toch onbedoeld het 3g netwerk.. kan niet anders. Je wifi netwerk is van een andere provider en daar kan vodafone geen extra kosten voor tellen..
 
Ik zou je 3g eens voor de zekerheid laten blokkeren en dan kijken wat het doet met je kosten.
 
Groetjes
Kersenvlaai

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,

Ik heb afgelopen maand mijn abonnement bij jullie verlengt. Van Bel+SMS+WEB-2 van 29,50 euro per maand naar Red Essential C van 38,00 euro. Maar nou heb ik zojuist een rekening gekregen van 52,64? Op de rekening staat RED Essential C van 01-12-2013 t/m 31-12-2013 berekent voor 40,49 euro en ook nog eens RED Essential C van 13-11-2013 t/m 30-11-2013 voor 24,29 euro. Op de kosten van 13-11-2013 t/m 31-12-2013 is verder naar beneden nog 14,54 euro afgetrokken. Dit is overigens allemaal excl. btw dus ik snap niet goed waar deze rekening vandaan komt? Mijn klantnummer is: 362627843.
Ik hoor graag waar dit allemaal vandaan komt.
Kersenvlaai

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zal wel fijn zijn als jullie de vraag niet negeren Vodafone.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Kersenvlaai,

Allereerst welkom op het forum!

Na een wijziging/verlenging van je abonnement kan de eerstvolgende factuur een beetje verwarrend zijn. Dit heeft er mee te maken dat abonnementskosten vooruit betaalt worden en je daarnaast tijdens een nog lopende maand een wijziging hebt gedaan. Op de 2e factuur na de wijziging worden de kosten automatisch gecorrigeerd. Ik raad je in dit geval aan de factuur van de maand januari even af te wachten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic