sunri

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dataverbruik

In oktober 2013 heb ik melding gemaakt van het feit dat ik door onverklaarbare redenen over mijn data bundel heen was gegaan. Ik heb toen der tijd nooit een waarschuwings SMS ontvangen maar de klantenservice van Vodafone gaf aan dat ze die wel verstuurd hadden. Uiteindelijk werd het een welles nietus gesprek en kwamen we geen steek verder. Ik heb het er toen maar bij gelaten omdat Vodafone haar handen in onschuld waste.

Ik ben niet iemand die elke keer zijn telefoonrekening bekijkt en laat het maandelijks automatisch afschrijven. Tot ik vorige week daar een kennis van mij er op gewezen werd dat er blijkbaar meerdere Vodafone klanten hetzelfde probleem als ik hebben. Onverklaarbaar databverbruik en het niet ontvangen van waarschuwings SMSjes als je er bijna overheen zit. Ik ben toen mijn rekeningen gaan bekijken vanaf oktober 2013 t/m nu en tot mijn grote verbazing zat ik er bijna elke maand overheen. Ik heb daarover ook nooit waarschuwings SMSjes gehad. Ik kreeg alleen SMSjes als ik in het buitenland zat en ik daar mijn daglimiet bijna of geheel had verbruikt.

Ik krijg dus geen waarschuwings SMSjes over het verbruik binnen Nederland maar wel als ik mijn dagverbuik heb verbruikt in het buitenland. Daarover heb ik van de week Vodafone gebeld maar die geven weer niet thuis. Het is weer hetzelfde welles nietus spelletje en op het einde van het gesprek kwam het er volgens de klantenserice op neer dat ik loog want de waarschuwings SMSjes waren toch echt verstuurd. Dat kan wel zo zijn maar ik heb ze nooit gehad.

Maar wat schetst mijn grote verbazing vanmorgen....... Ik krijg voor het eerst in een jaar tijd het volgende SMSje: "Je hebt tot einde kalendermaand minder dan 250MB over van je datategoed". Zou er dan toch iets niet helemaal goed zijn gegaan afgelopen jaar Vodafone? Waarom krijg ik nu opeens wel een SMSje? En wat ik ook vreemd vind is dat ik het SMSje deze ochtend binnen krijg. De desbetreffende telefoon is al 2 dagen het huis en dus het Wifi netwerk niet afgeweest.
1 Reactie 1
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @sunri,

Het is inderdaad vreemd dat je deze sms'jes eerder niet hebt ontvangen. Via het Forum kan ik je gegevens niet zien en je helaas niet verder helpen.

Je kunt het beste het formulier op deze website gebruiken. Een collega kan dan je datakosten onderzoeken en nagaan of er iets mis is gegaan.

Aangezien andere gebruikers je ook niet met deze vraag kunnen helpen zal ik dit topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic