Ramon D

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik

Hallo, 

 

Sinds paar dagen op vakantie in Frankrijk. Na vijf dagen al 6 GB gebruikt van bundel volgens Vodafone app terwijl Android aangeeft dat ik ongeveer 200 MB per dag gebruik. Alles staat uit qua updates. Data verbruik is 's nachts.

 

Hoe kan dit?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Ramon D, welkom hier!

We kunnen de specifieke details van je verbruik niet inzien in verband met privacy, alleen het verbruik per dag. Had je dat ook al bekeken bij “Verbruik analyseren” bij My Vodafone? Zoals @Energieboy kan er soms een kleine afwijking of vertraging in zitten, maar ik begrijp uit jouw bericht dat er echt hele grote verschillen te zien zijn in vergelijking met de verbruiksmeter op je toestel?

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Ramon D 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Data verbruik in het buitenland is altijd lastig omdat deze nooit direct van je data afgaat. Dit duurt altijd even en het kan zijn dat je deze wel hebt verbruikt maar dat je toestel dit niet heeft opgepakt?! Erg lastig is zoiets altijd met sluip data en zeker met mast naar mast in het buitenland kan ook anders zijn (veel data om te moeten communiceren). 

Beste wat je kan doen is wachten op iemand van Vodafone en die kan misschien met je mee kijken. Ben overigens voor buitenland data niet helemaal zeker, maar ze kunnen natuurlijk altijd voor je kijken. Vul bij je profielinstellingen alle gegevens in en dan kan iemand van Vodafone met je mee kijken. 

In ieder geval veel plezier in Frankrijk en gebruik zoveel mogelijk wifi. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @Ramon D, welkom hier!

We kunnen de specifieke details van je verbruik niet inzien in verband met privacy, alleen het verbruik per dag. Had je dat ook al bekeken bij “Verbruik analyseren” bij My Vodafone? Zoals @Energieboy kan er soms een kleine afwijking of vertraging in zitten, maar ik begrijp uit jouw bericht dat er echt hele grote verschillen te zien zijn in vergelijking met de verbruiksmeter op je toestel?

FelixB12345

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb iets soortgelijks; elke dag 50 -100 MB verbruik, vannacht van 13 op 14 augustus opeens 2,3 GB !
En ‘In verband met privacy’ mogen wij u als klant niet zeggen waar dat naartoe is gegaan . . ..

 

Aanvulling:

Het is MIJN verbruik, die IK betaal, dus wil/mag ik zien waarom vodafone mij dit laat betalen.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Hoi @FelixB12345 ,

 

Ik snap dat je wilt zien waar het verbruik vandaan komt, maar ook privacy speelt een rol.

 

Over het verbruik gedurende nacht, schakel Mobiele Gegevens uit. Zo voorkom je dat als de WiFi even zichzelf opnieuw start, processen op de achtergrond worden onderbroken, check ook even of je updates toestaat gedurende nacht (schakel indien nodig uit). Check ook even of je apps in de Play Store of App Store automatisch laat updaten en check ook via welk netwerk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic