George75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik

Mijn rekening in september 2016 was door overschrijding datalimiet ruim 100,00 € hoger dan normaal. Op de rekening wordt aangegeven dat ik d.d. 21/08 t/m 31/8 al exact 0.00 begin met dataverbruiken 24 uur lang. Dan slaap ik....Het is ook niet eerder voorgekomen, dergelijke overschrijding buiten datalimiet. Hoe is dit mogelijk? Ik heb me nergens aangemeld waar ik voor moet betalen of betaalde apps gedownload. Eerder heb ik via Vodafone hoge rekeningen moeten betalen voor dure sms-abonnementen waar ik me nooit voor heb aangemeld.
Wat overkomt me nu weer???!!
Met vriendelijke groet,
George Remst


5 Reacties 5
Gino_
Expert
Expert
  • 661Posts
  • 27Oplossingen
  • 2Likes

Hey

Je stelt een vraag over je mobiele dataverbruik op het Vodafone Thuis forum. Ik heb je topic daarom verplaatst naar ons forum over Vodafone Mobiel.
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes

De klantenservice kan niet zien waaraan de data is verbruikt alleen wanneer het verbruikt is. Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel. Helaas kunnen wij vanuit hier niet in de systemen om te controleren wanneer het heeft plaatsgevonden.

In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft in de lopende rekening: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details

Bij een andere rekening In my Vodafone kunt u terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op de desbetreffende rekening- dan details van de rekening - klik op toon details - klik op specifiacties
Vanuit hier kan u precies zien welke data sessie u heeft gehad en hoeveel data het heeft gekost.
Hier kun je alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

Dit heeft er tevens mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld. Denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew.Zij kunnen u tevens helpen met het instellen van de telefoon en tevens tips and tricks mededelen.
Het is natuurlijk nooit leuk als dit voorkomt, daarom raad ik dan ook aan om echt eens naar de instellingen van het toestel te kijken.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

George75 , heb je nog wat aan de tips van Steven- gehad?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

Geen nieuwe reactie. Topic wordt binnenkort gesloten.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes

Topic gesloten.
Gino_
Expert
Expert
  • 661Posts
  • 27Oplossingen
  • 2Likes

Hey

Je stelt een vraag over je mobiele dataverbruik op het Vodafone Thuis forum. Ik heb je topic daarom verplaatst naar ons forum over Vodafone Mobiel.
Nevets86
Expert
Expert
  • 5447Posts
  • 253Oplossingen
  • 785Likes

De klantenservice kan niet zien waaraan de data is verbruikt alleen wanneer het verbruikt is. Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel. Helaas kunnen wij vanuit hier niet in de systemen om te controleren wanneer het heeft plaatsgevonden.

In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft in de lopende rekening: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details

Bij een andere rekening In my Vodafone kunt u terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op de desbetreffende rekening- dan details van de rekening - klik op toon details - klik op specifiacties
Vanuit hier kan u precies zien welke data sessie u heeft gehad en hoeveel data het heeft gekost.
Hier kun je alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

Dit heeft er tevens mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld. Denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew.Zij kunnen u tevens helpen met het instellen van de telefoon en tevens tips and tricks mededelen.
Het is natuurlijk nooit leuk als dit voorkomt, daarom raad ik dan ook aan om echt eens naar de instellingen van het toestel te kijken.
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

George75 , heb je nog wat aan de tips van Steven- gehad?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes

Geen nieuwe reactie. Topic wordt binnenkort gesloten.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes

Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic