MarkvanS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik klopt niet

E089D511-8CF8-4CDD-B16C-DF2FFF59E8CB.png

839EECFB-C1C6-4185-BDD2-4561FA25E0D6.png

 twee screenshots van hetzelfde moment uit de app. Eerste dag van de maand en bijna geen gebruik van de telefoon. Bijna 300 Mb verschil…

nul inzicht waaruitdit te verklaren is….

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MarkvanS 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Verklaring kan zijn dat je net op een moment zat waar Vodafone je laatste gebruik van internet (data gebruik). Dus dat na 10:25 uur een update is geweest van je data gebruik. Het kan zijn dat Vodafone een correctie heeft gemaakt aan je verbruik, daarom zit je nu minder dan de eerste update, omdat je minder hebt gebruikt. Waarom zo’n groot verschil, geen idee. Beter lager dan hoger, lijkt me. 

En je toestel gebruikt altijd data, zeker als je niet goed op je WiFi zit. Let daar wel op! Apps kunnen op de achtergrond gebruik maken van je data en dat kan soms snel gaan. 

Overigens, ik ben niet werkzaam bij Vodafone maar weet er wel veel van. Een medewerker van Vodafone kan niet inzien waarom het de eerste x 300mb was en daarna 9mb. Dit is uit privacy en mogen ze niet inzien en daarom ook niet te melden waarom! 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @MarkvanS 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Verklaring kan zijn dat je net op een moment zat waar Vodafone je laatste gebruik van internet (data gebruik). Dus dat na 10:25 uur een update is geweest van je data gebruik. Het kan zijn dat Vodafone een correctie heeft gemaakt aan je verbruik, daarom zit je nu minder dan de eerste update, omdat je minder hebt gebruikt. Waarom zo’n groot verschil, geen idee. Beter lager dan hoger, lijkt me. 

En je toestel gebruikt altijd data, zeker als je niet goed op je WiFi zit. Let daar wel op! Apps kunnen op de achtergrond gebruik maken van je data en dat kan soms snel gaan. 

Overigens, ik ben niet werkzaam bij Vodafone maar weet er wel veel van. Een medewerker van Vodafone kan niet inzien waarom het de eerste x 300mb was en daarna 9mb. Dit is uit privacy en mogen ze niet inzien en daarom ook niet te melden waarom! 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 226Posts
  • 37Oplossingen
  • 90Likes

Hi @MarkvanS,

 

We zijn inmiddels enige tijd verder, maar hebben recent meer meldingen gekregen over onverklaarbaar dataverbruik. Mocht je hier nog steeds last van hebben en is het nog steeds onverklaarbaar, dan verwijs ik je graag door naar dit topic. Zie ook de reactie van mijn collega Cecilia met de vraag om de gegevens per privébericht te sturen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic