kevinkusters

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik MyVodafone app wijkt gigantisch af

Vandaag is de nieuwe maand begonnen en betekend nieuw data tegoed, voor mij is dat 2GB. Elk begin van de maand reset ik de dataverbruikmeter op mijn iPhone, deze houdt al het verbruik bij via het providersnetwerk(dus geen wifi)

Volgens de MyVodafone app heb ik vandaag meer dan 300MB verbruikt!! Dat is echt onmogelijk en de meter op mijn iPhone geeft +- 85MB aan als verbruik.

Ik heb dit 2 maanden geleden ook gehad. Toen zou ik in 1 uur tijd 120MB hebben verbruikt terwijl ik op wifi zat, dacht het toen wel een fout was maar toch nog eens een blox van 1GB extra gepakt. Sinds deze maand staat deze Blox weer uit, lijkt wel of telkens dan het verbruik niet klopt.

Op internet lees ik hier veel klachten over bij Vodafone, het lijkt wel geldklopperij!! Hoe het er nu naar uitziet moet ik dus weer voor €10 extra 1GB blox erbij nemen.

Ik ben benieuwd naar jullie verklaring. En kom niet aan dat de iPhone het slecht meer want ik weer voor Apple en weet wel hoe het functioneert.

In afwachting van jullie, hopelijk fatsoenlijke en gepaste, reactie.

Kevin
2 Reacties 2
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
kevinkusters , de datateller van je telefoon geeft een goede indicatie van je gebruik, maar er is altijd een klein verschil met de datateller in de My Vodafone App. Dit kan komen doordat de teller op je telefoon niet 100% synchroon loopt met onze teller. Of doordat je telefoon data berekent in bits & bytes en wij in KB's. Daarnaast worden bij de meeste abonnementen de data afgerond (bij de meeste op 10 KB). Als je veel kleine datasessies hebt zorgt dit voor afrondingsverschillen. In het tarievenoverzicht kun je de afronding voor jouw abonnement nakijken. Wat ook nog heel belangrijk is bij het resetten van de datateller is dat je deze precies om middernacht reset. Sommige processen vinden soms 's nachts plaats zoals het updaten van de apps etc.

Onze datateller is leidend voor het maken van de rekening. Je kunt dus geen rechten ontlenen aan de datateller van je telefoon. Ik zal het topic daarom ook sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic