FCZassendorp

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik Mobiel

Hallo,
 
Ik vroeg me even af of het mogelijk is om ergens mijn dataverbruik te zien?
Ik heb een LG GW300 Prepaid met Smartphone Blox (1GB).
 
Graag wil ik mijn dataverbruik weten ivm de aanschaf van een nieuwe telefoon zodat ik weet of ik met de databundel voor die telefoon (250MB) uit de voeten kan.
10 Reacties 10
riverman

Gedreven Liefhebber
  • 33Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hey FCZassendorp, als je *104# intoetst op je toestel en dan dit nummer "belt" krijg je de status van je Blox te zien. Zo kun je bijhouden hoeveel je toestel verbruikt. Hoop dat je hiermee geholpen bent! Grtz, R.
Brittjuhhh

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wilde op mijn blackberry ook graag weten hoeveel mijn dataverbruik is, maar als ik dat *104# bel staat er alleen : je blox staat aan.
verder niets, dus dan kan ik het nog steeds niet zien?
 
andere manieren?
 
SanderR

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo FCZassendorp,

Het wordt later mogelijk om dit via myvodafone te controleren, nu is dit helaas alleen mogelijk voor klanten met een nieuwe abo (afgesloten na 6 september). U kunt nu wel al op vodafone een webbundel zien maar helaas werkt deze nog niet. Als u toch echt het gebruik wilt zien zou ik u aanraden om een app te downloaden in de vorm van een datameter of upload download meter.

Met vriendelijke groet,

Sander
Vodafone Forum Team.
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@SanderR
 
Is er dan ondertussen een rekenregel die men kan gebruiken om voor de discrepantie tussen de vodafone datameter en de door jou genoemde apps te compenseren?   Als je de apps nu gebruikt en stopt bij een verbruik van bijvoorbeeld 990MB (Bij een 1GB bundel) dan krijg je alsnog een rekening omdat de vodafone teller data anders telt.  
BjornB

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Hmmr,

Ik spring even op deze vraag in,
Helaas is er geen "rekensom" los te laten op het verschil tussen "Data Tellende apps'" en daadwerkelijk verbruik.
Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat verschillende applicaties maar enkele vormen van data verbinding controleren, of bijvoorbeeld wel/niet een afronding toepassen.
Mijn advies is altijd een beetje speling te houden tussen door de Data teller aangegeven verbruik en het maximum van je bundel. Gebruik je dus een 1GB bundel dan stop bij bijvoorbeeld 900 op je Data Counter.

Met vriendelijke groet,
Bjorn
Vodafone Forum team
hmmr

Gedreven Meedenker
  • 37Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hallo Bjorn,
 
Is het dan mogelijk om op een adroid telefoon de waarden uit ifconfig te gebruiken? Deze geven in ieder geval weer wat je telefoon verzendt en ontvangt. Onafhankelijk van het gebruikte protocol,de gebruikte poort en onafhankelijk van de applicaties. Overhead die elders in het netwerk ontstaat wordt natuurlijk niet meegenomen, maar dat is ook niet iets wat ik 'verbruik' met mijn telefoon. Dan zit je alleen nog met de afronding van sessies, maar meer dan een paar honderd sessies zie ik meestal niet op mijn gespecificeerde rekening, dus die overhead zal maar een paar MB zijn.
 
hbruinsma

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een beetje raar dat het voor de gebruiker niet bij te houden is wat nou het door Vodafone gemeten verbruik is en er dus geen controle op kan uitoefenen. Het is nu maar afwachten wat er op je rekening komt. Ik heb nu twee maanden metingen bijgehouden waarbij de afwijking de eerste maand rond de 11% ligt en de tweede maand rond de 26% (!!).
 
Wat voor oplossing heeft Vodafone voor de klant?
Asselbergs

Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
My Vodafone Ireland is een APP die perfect weergeeft wat de status is van je verbruik, precies zoals je het wilt hebben:

  • Het aantal gebelde minuten en de hoeveelheid die nog resteert.
  • De hoeveelheid SMS en wat nog resteert
  • De hoeveelheid gebruikte MB's data en wat nog resteert.
  • Het aantal verlopen dagen en wat nog resteert
  • Een overzicht van de acht laatste maandtermijnbedragen
  • Een gedetailleerd gespecificeerd overzicht van de kosten buiten het tegoed, inclusief totaalbedrag. Buitengewoon handig!
  • Zelfs een kaartje met de dichtstbijzijnde Vodafone shops.
Dat laatste hoeft vor mij niet, gezien de lange wachttijden en de onbekwaamheid van de medewerkers in die winkels.
 
 
Bij Vodafone NL is het vrijwel onmogelijk om daar inzicht in je actuele kosten krijgen, het lijkt wel opzet!
Bij My Vodafone kan ik klikken wat ik wil, ik vind niets dat ook maar lijkt op wat die Ierse APP biedt.
 
Ik kan ook naar 1200 bellen, optie 1.
Probeer dat eens in het buitenland! Echt volledig waardeloos.
 
Wanneer krijgen wij de APP  My Vodafone Nederland????????
wtenwolde

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb op dit moment een Bel SMS Web 275 abonnement met een zorgeloos web extra. Helaas loopt mijn abonnement over enkele maanden af en moet ik naar een nieuw abonnement. Ik probeer mijn bel, sms en web gebruik van de afgelopen maanden inzichtelijk te maken, maar helaas biedt My Vodafone deze mogelijkheid niet. 
 
Het zou een fantastisch zijn als My Vodafone zou worden uitgebreid met deze functionaliteit.
 
Als ik *104# probeer te bellen, krijg ik de melding: Alleen voor prepaid. Heeft iemand nog een idee hoe ik mijn bel, sms, web verbruik kan achterhalen? Ik gebruik een Windows Phone 7 toestel en daar heb ik nog geen datateller voor gevonden.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey wtenwolde,

Als je mij in een pm je 06nummer geeft wil ik de rekeningen wel na kijken. Dan kan ik je preciese getallen geven! 😃

Groetjes,
Roy
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic