sellh

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataroaming met Bel+sms+web smart abonnement

Ik ben een weekje in Oostenrijk
 
Mij is door de klantenservice van Vodafone voor vertrek min of meer gezworen dat ik met een Bel+sms+web smart abonnement binnen m'n nationale bundel kon blijven internetten. Er zouden beslist geen extra kosten bovenop komen.
Ik heb het 3 keer op een andere manier gevraagd, om elk misverstand uit te sluiten, maar tot 3 keer toe werd bevestigd... u kunt zonder problemen internetten in Oostenrijk, zoals u dat ook in Nederland doet, zolang u maar binnen uw nationale databundel blijft.
 
Overtuigd, heb ik na aankomst in Oostenrijk gegevensroaming in de Android-instellingen geactiveerd.
 
De eerste dag heb ik vrijwel de hele dag inderdaad zoals gewend kunnen internetten (enkele webpagina's, e-mail en Wordfeud, dus niet heel overdreven).
Maar 's avonds werd de gegevensverbinding verbroken met de melding: "De gegevensverbinding is verbroken, omdat je je....". Verder is de tekst niet te lezen.
 
Ik vermoed dat de verdere tekst zal zijn: "EU-datalimiet van 50 euro hebt bereikt".
 
Maar die bereik je toch niet als je verbruikte MB's uit je nationale databundel worden getapt?
 
Kan ik die blox met betrekking tot de EU-datalimiet veilig uitschakelen of loop ik dan toch een risico een torenhoge rekening van Vodafone te ontvangen?
 
Liggen er andere addertjes onder het gras?
2 Reacties 2
sellh
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels contact gehad met klantenservice. Daar werd bevestigd dat de EU datalimiet van 50 euro inderdaad het internet blokkeert.
 
Er werd me nogmaals gezworen dat op een smart abonnement echt alleen uit de nationale bundel wordt geput, dus daar vertrouw ik dan maar op, al vind ik het een beetje eigenaardig dat de boel dan toch geblokkeerd wordt "na verbruik van 50 euro".
 
Klantenservice heeft gezegd de datalimiet te hebben verwijderd, maar het werkt nog steeds niet.
Misschien heeft de wijziging even tijd nodig.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Selh,

Ik kan me voorstellen dat je dit een beetje eigenaardig vind.
Het is heel logisch, eigenlijk.

Vodafone hanteert 2 soorten datalimiet ( ik noem het gemakshalve even zo)

Dit is enerzijds de wettelijke verplichting van de EU ( na €50,- data verkeer moet de aansluiting geblokkeerd worden voor verdere kosten)

Anderszijds de EU limiet die Vodafone je aanbiedt.
Mocht ik iets vergeten zijn, mods en users vul me aan!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic