bertri

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Datalimiet buitenland op 0 gezet en toch 60EU verbruik waarschuwing ontvangen via SMS?

Ik heb voordat wij naar Azie gingen de datalimiet op 0 gezet op de Vodafone site en zojuist gecontroleerd dat deze nog steeds op 0 staat. Echter ontvang ik toch een SMS met de waarschuwing dat het max van EU60,50 (incl) is bereikt. Hoe kan dat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bertri
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Er is nu duidelijkheid; Het blijkt dat de optie '0 EU' technisch gelijk behandeld wordt als 50 EU excl. Aangezien dat verwarrend is, zal de keuze verwijderd worden uit het menu.

Advies is dus: zet data uit buiten Europa als je echt geen extra kosten wil maken.

Ik ben blij dat het nu duidelijk is en ben tevens tevreden over de afhandeling

Bekijk in context

14 Reacties 14
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi bertri
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Onder het kopje producten -> abonnement -> datalimiet wijzingen heb je je ingestelde limiet aangepast naar 0,00 euro? Heb je daar binnen 3 werkdagen ook een mail en/of sms van ontvangen, dat dit is aangepast?

Normaal is het standaard 60,50 euro maar als er bij jou echt 0,00 euro staat, dan zal er iets fout in het systeem staan van Vodafone. Hoe heb je gekeken? Via My Vodafone via een browser of via je de app op je mobiel? Zou je eens kunnen kijken of het bij allebei hetzelfde is. Eerlijk te zijn had ik die 0,00 euro en al die andere hoge bedragen nog niet eerder gezien in dat lijstje. Dus ik verwacht een kleine storing bij Vodafone.

Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Deze kan je bellen, gratis vanuit het buitenland als je maar via je eigen Vodafone 06-nummer belt, op nummer +31 654.5001.00 van ma t/m vr 08.00 - 20.00 / za 08.00 - 18.00 uur (zondag gesloten). Of je gaat een gesprek aan via de chat, dat kan ook.

Succes en hoop dat het goed komt. Ik kan je daar jammer genoeg niet mee helpen.
Fijne tijd nog in Azië
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Wat is ondertussen de status bertri ? Heb je nog contact opgenomen met onze klantenservice?
bertri
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor jullie reacties.
Energieboy : Je ontvangt geen SMS als je de datalimiet wijzigt. Deze had ik op 1 september aangepast, dus ruim van tevoren.
Voor wat betreft 'chat'. Jouw link brengt me naar de algemene support pagina met mogelijkheden om naar dit forum te gaan, te bellen of te mailen. Ik zie nergens een optie voor een live chat.
Sharon : ik heb op 8 september een 'klacht' ingediend via My Vodafone (Incident: 190908-000002). Deze is nog in behandeling neem ik aan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi bertri
Dan was er op dat moment, toen jij op die pagina kwam, niemand aanwezig om je te woord te staan met chatten. Als er iemand van de chat aanwezig was geweest dan kreeg je een pop-up venter in beeld met daarin de mogelijkheid om te chatten. Dus het kan goed zijn dat toen jij keek, er niemand aanwezig was, of beschikbaar, voor chat. Kijk nog eens op een ander tijdstip.

Vreemd dat je geen bericht krijgt, volgens Vodafone hun eigen site krijg je, binnen 3 werkdagen, een bericht als je bedrag is aangepast. Dat hoeft geen sms te zijn, dit kan ook een mail zijn. Heb het nog niet gezien want ik heb het op 0,00 gezet en toen gelijk weer terug. Weet dus niet of ik wel een bericht krijg of niet.

Een klacht die je hebt ingediend op 8 september is zeker nog in behandeling. Volgens mij staat daar 10 werkdagen voor? Maar op deze vraag kan Sharon je zeker antwoord geven.
bertri
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb zojuist de helpdesk gebeld en verteld dat ik in Zuid-Korea zit, want chat is nog steeds niet zichtbaar. Vriendelijk meisje aan de lijn, maar niet echt in staat om dit deskundig op te pakken. Ten eerste kon ze wel zien dat de datalimiet op 0 staat, maar niet dat data geblokkeerd is/was (dit staat met vette letters op de betreffende pagina) en dus was volgens haar de data echt gebruikt, omdat dat niet tegengegaan kan worden, tegen de genoemde kosten. Anders gezegd: ze beweert dat nul toch 60,50 inhoudt...? Nadat ik zei dat in de lijst met mogelijkheden naast 0 (NUL) ook de befaamde EU 60,50 apart staat vermeld (en nog meer bedragen, tot ongelimiteerd) kwam als tweede naar voren dat ik direct had moeten bellen, omdat ze er dan wel, maar nu niets meer aan kan doen. Ik denk dat ze niet weet dat er 7 uur tijdverschil is, dus direct bellen kan niet eens (het gebeurde in Korea in de ochtend) en ik mag er vanuit gaan dat een geregistreerd ticket dezelfde status, of zelfs meer heeft als een chat of belletje.. Tenslotte stelt ze dat er geen melding te vinden is in het systeem, terwijl ik een mail van Vodafone heb met een incident nummer (Incident: 190908-000002). Dit nummer kan zij niet inzien beweert ze. Dus de helpdesk heeft geen toegang tot het registratiesysteem? Dat kan ik mij niet voorstellen, maar de verrassingen zijn de wereld nog niet uit. Ze zou een nieuwe klacht aanmaken met dit nummer er in genoemd.

Ben benieuwd...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Schande!
Zeker dat iemand van de klantenservice niet weet dat je ook voor 0,00 euro kan kiezen. Ik denk dat het goed is dat ook Sharon hier nog eens naar kijkt. Aangezien je tijdverschil hebt en ook nog eens moet bellen, dat is niet handig.

Heb Sharon nog even geroepen en hoop dat ze je sneller kan helpen met een antwoord. Al ben ik bang dat ze zal aangeven dat het al bij de afdeling ligt en dat het in behandeling is. Maar we zullen zien. Succes!
bertri
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Energieboy en Sharon :Dank jullie beiden.
Ik zit eigenlijk niet eens echt met het bedrag, maar wil dat dit in ieder geval voor toekomstige gevallen goed geregeld is. Dat kan inhouden dat besloten wordt dat NUL=60,50 en dan ben ik mijn geld 'kwijt', maar dan moet het wel heel duidelijk gemeld worden op de pagina zodat iedereen dit weet, of dat NUL=0 en dan het systeem aanpassen zodat er echt geen data verbruikt kan worden zonder expliciete toestemming.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi bertri

Het referentienummer 190908 geeft bij in ieder geval ook geen resultaten als casenummer. Ik vermoed dat je jouw klacht via een e-mail kenbaar hebt gemaakt en dat dit het e-mailreferentienummer is. Daar heeft inderdaad niet iedereen toegang tot.
Wat betreft je vraag over de datalimiet: deze kan niet op 0 gezet worden. De minimum limiet is 60,50 euro. Dus je kunt deze alleen nog "hoger" zetten. Als je werkelijk geen data wilt gebruiken in het buitenland zodat je niet voor onvoorziene kosten komt te staan, moet je de mobiele data functie op je telefoon uitschakelen.
bertri
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Sharon
Dank voor je toelichting, echter jouw statement 'je kunt de datalimiet niet op 0 zetten' komt niet overeen met de geboden mogelijkheden op https://www.vodafone.nl/my/producten/abonnement/datalimiet
Afdruk van de pagina:


Er staat heel duidelijk EU 0 en bovendien staat erboven een regel waarin staat dat het dataverbruik op EU 0 is gezet en datagebruik in het buitenland daardoor is geblokkeerd. Op dit moment wordt dit onderzocht (referentienummer 8974947). Ben nog steeds benieuwd wie (jij) of wat (de site) gelijk heeft en hoe dit afloopt.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik ben het wel met bertri eens hoor.
Het is heel vreemd en verwarrend dat als er 0,00 euro staat, bij mij ook, dat je er dan toch voor moet betalen en dat er dan andere mogelijkheden zijn om je data uit te zetten en geen kosten te maken. Snap Sharon ook met de melding dat je dan op je telefoon je roaming uit moet zetten, wat je vroeger ook al moest doen.

Dus is de 0,00 euro limiet echt een bedrieglijk stukje info waar Vodafone snel iets aan moet doen.
Nu ben ik Vodafone niet, maar een compensatie zou hier wel op z'n recht zijn.... Misschien helpt het Bertri :wink:
Zal wel niet, want Vodafone moet dit natuurlijk zelf beslissen, daar heb ik, jammer genoeg, ook niets over te zeggen :sunglasses:
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Ik begrijp de verwarring. Zou je me eens je mobiele nummer, geboortedatum, adres, en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer willen sturen in een privébericht? Dan kan ik het één en ander in je account nakijken en wellicht ook uitleggen waar mijn beweringen op gebaseerd zijn. bertri
bertri
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Er is nu duidelijkheid; Het blijkt dat de optie '0 EU' technisch gelijk behandeld wordt als 50 EU excl. Aangezien dat verwarrend is, zal de keuze verwijderd worden uit het menu.

Advies is dus: zet data uit buiten Europa als je echt geen extra kosten wil maken.

Ik ben blij dat het nu duidelijk is en ben tevens tevreden over de afhandeling
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat goed dat je het hier nog even schrijft bertri
Super bedankt! en ook bedankt dat je Vodafone erop heb gewezen 🙂
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Opgelost. Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic