Beste,
Op 13 augustus lag ik op het strand,e n heb ik opeens ca 35 euro roaming buitenland kosten voor een paar MB!!! . Dat terwijl ik meer dan zat Bundel had voor heel Europa.
Hoe kan het dat je op het vaste land van NL buitelandse kosten gedeclareerd krijgt?
- Een langs varend schip zeker?
Ik denk dat Vodafone zijn klanten niet goed bediend, dat je niet kan verwachten dat iemand die gewoon in NL is, kan zeggen, dat hij hier zelf voor verantwoordelijk is. Ik reis veel binenneuropa, en heb roaming altijd aan staan, ik kan toch niet telkens alle instellingen veranderen? Als ik nu een boot op ging, OK, dat snap ik, maar ik zat gewoon op het strand.
Vodafone:
- Er is geen sms gestuurd overd ehoge kosten om me te waarschuwen. Dat gebeurt wel als je naar het buitenland gaat
- Er is geen blox of instellingmogelijk, die alle maritieme en lucht netwerken automatisch blokkeerd. Technisch kan dat prima. Waarom weigeren jullie om deze functionaliteit aan te bieden.
- Maritieme netwerken etc blijken ook niet te vallen onder de BLOX beperkt dataverkeer, waardoor je je kosten kan beperken.... Dat kon ik niet in de voorwaarden terug vinden. dus moet dat wel zo diep weggestopt zitten, dat je niet van een consument kan verwachten dat die dit weet. Die denkt veilig te zijn
- De blox beperkt data verkeer buitenland, heeft een minimum bedrag van 60 euro, oid, en een maximum vet boven de 1000. Dat is toch geen beperking meer? 60 E is voor mijn zoon niet te overzien. Waarom staat dat niet op 5 of 10 E ?
Dus Vodafone, zorg dat dit hiaat netjes aangepakt wordt. Ik weet dat dit weinig voor komt, maar de impact kan heel erg groot zijn voor mensen. Ik kom wel over die 30E heen, maar ik wil dit risico gewoon niet lopen, en jullie hebben de middelen om dit te voorkomen. Maak een BLOX, of een instelling en adresseer bovenstaande punten! Zeggen dat het in de voorwaarden staat, is toch echt te goedkoop. Al zou je ze gelezen hebben, dan nog is dit onmogelijk om paraat te hebben als normaal mens.
Groeten