jorritnijhuis

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Databundel van 6GB en toch nog niet genoeg

hallo,

ik heb een nieuw abbonoment bij vodafone afgesloten samen met de ziggo combinatie dubbele mb.
nou dat lijkt mooi. dat dacht ik ook, maar jammer genoeg niet zo want nu ben ik paar keer voor het einde vande maand door mij bundel heen.
en als ik het na zoek in de gegevens dan zie ik dat er s,nacht kort achter elkaar bijna 1 gb verbruikt is, en ik ben dan gewoon thuis en mijn telefoon maakt verbiding met het wifi netwerk.
dan wordt er verteld aan de telefoon ja als er geen goede wifi is dat dan de telefoon automatiche naar het 4g netwerk gaat.
oke dat kan ik ook nog een keer begrijpen dat het gebeurt maar niet twee keer binnen een paar dagen en niet twee maanden achter elkaar.

wie o wie kan me helpen
5 Reacties 5
Martinair

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Jorrit,

dit is mij ook vorige week gebeurd.
in de nacht was blijkbaar mijn ziggo modem niet verbonden aan mijn iPhone en heeft inmijn complete iCloud gesynchroniseerd. During The night dus. Ik lag gewoon te slapen.
Daar ging dus 9 GB aan data en € 18,- aan extra kosten.
Bij chatten met Vodafone: kreeg ik “fijn” te horen dat dit niet hun probleem is en dat ze geen coulance kunnen aanbieden. Belachelijk maar ze verwezen me vrolijk door naar Ziggo.
En die doen natuurlijk ook niks.

Maar er is een oplossing:
mocht je een iPhone hebben:
-1- zet Wifi assist uit,
-2- zet onder je Vodafone app je lage snelheid databundel aan bij databundel is op (want dit hebben ze bij Vodafone niet standaard aangezet, want ze willen liever dat je eerst in deze val stapt 😉
-3- verander je eventueel je Hotspot wachtwoord, mocht het perongeluk via je tablet gaan.

succes en hopelijk voorkom je zo de kosten die ik alvast wel mag betalen.





Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi ,
Wat vervelend allemaal zeg. Kan me goed voorstellen dat je daar flink de balen in hebt.
Eventueel zou je ook je iCloud Fotobibliotheek via 4G uit kunnen zetten: https://www.iculture.nl/tips/icloud-fotobibliotheek-4g/

Je kan ook mobiele datagebruik iCloud drive beperken via: https://www.iculture.nl/tips/mobiele-datagebruik-icloud-drive-beperken/

Daarnaast zou ik kijken wat je kan doen om eventueel de plek, waar je telefoon ligt, of je daar beter WiFi kan krijgen door middel van een Wifi Booster of iets. Dan weet je zeker dat je geen problemen meer hebt en kan je altijd overal fijn je toestel gebruiken. Ik geef nu wel iPhone informatie aan, maar misschien heb je wel een Android. Dan zou ik even op google zoeken hoe je voor deze diensten, want google heeft ook een backup instellingen erin zitten, uit kan zetten.

Het blijft toch iets wat lastig is en waar jij niet veel aan kan doen, maar Vodafone zelf ook niet. Wat je zelf kan doen is dus kijken of je betere Wifi kan krijgen waar je hem in de nacht plaatst. Succes in ieder geval, het is een vervelende leer maar dit zal je vast niet nog eens verkeerd gaan. Laat weten hoe je het hebt opgelost.
Martinair

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Jorrit,

Dank voor de tips.
De situatie is net wat complexer maar wilde het " simpel" houden.
De synchronisatie is via de hotspot van mijn iPhone gegaan door mijn iPad.
En dan werkt die instelling voor icloud synchronisatie (beprking stond aan om mijn iPhone) niet.
Daar ik vaker via mijn iPad via de hotspot op mijn telefoon werk, stond dit dus standaard aan als alternatief als er geen wifi internet connectie is.
Ook de wifi was op zich het probleem niet. Met 2 repeaters (aka boosters) en een settopbox van Ziggo en een extra snel modem als router, was het bereik niet het probleem 😉
Zeker daar de iPad ongeveer 1 meter van de settopbox lag (Horizon).
Maar de internet connectie was dus blijkbaar minder, dus ging mijn iPad vrolijk de net gemaakte 4k Drone movies even synchroniseren.
Ik hoop en verwacht nog steeds een reactie van Vodafone. We'll C.
Dank voor je tips, en keep up the good work.


Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
fijn voor de betere uitleg.
Natuurlijk hoop ik dat Vodafone iets voor je kan betekenen maar heb er een hard hoofd in. Gelukkig hoef ik die beslissing niet te nemen 😉

uiteraard kan je voor het naar bed gaan zorgen dat je hotspot uit is en dan zal dit niet weer gebeuren, denk ik.

Maar goed, we wachten met spanning af op het antwoord van Vodafone. Fijne dag en geniet nog even van het mooie weer.
jorritnijhuis
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Martinair,
Bedankt voor de oplossing, ik heb de optie uitgezet in de app dat op lage snelheid verder kunt internetten.
BVD
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic