gebruiker1313

Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Databundel op en geen internet

Afgezien dat het raar is, en raar blijf : Je koopt 6 appels en je eet er 4 op. Dat je de overgebleven 2 weer terug moet geven aan de groentenman.

Maargoed, duidelijk gevraagd in de winkel van vodafone : Kan ik blijven internetten als de databundel op is.
Ja was het antwoord.
Ik zei wat kan ik allemaal wel en wat kan ik niet ? Internetten kon ik, youtube moeilijk.
Kan ik mijn navigatie gebruiken ? Ja was het antwoord.Het laden duur alleen wat langer.
Kan ik nu.nl lezen ? Ja, het laden duur alleen wat langr
Internet pagina's dat het langer duur, prima dat begrijp ik.
Whatsappen geen probleem.

Nu ben ik over mijn internet bundel heen.
Nu.nl : Werkt niet.
Navigeren : Werkt niet. behalve na vele pogingen opnieuw laden en wat aantal keren verkeerd gereden.
internet pagina's geduld hebben. das een groot woord. Een koffie en een koekje erbij, dan is misschien geladen als alles genuttigd is.

Vodafone : HET IS SCHANDALIG !
Bij t-mobile zat ik zelfden boven 1 gb. (2 keer gehad in 5 jaar tijd)
En nu ben ik achter elkaar er net tegen aan of er overheen.
En doe echt niet veel op dat ding.
navigeren, nu.nl. Youtube raak ik niet eens aan.
filmpjes op nu.nl, ook niet.
icloud, heb ik ook niet.

Zeg dan gewoon eerlijk :We maken het u zo moeilijk mogelijk als uw internet bundel op is zodat u weer nieuwe bundel aanschaf. Voor een belachelijke hoge prijs, maar wij telecome mafia houden er nu eenmaal van om klanten te naaien.
10 Reacties 10
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt het volgende doen betreft het data verbruik:

Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel.
In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details
Hier kun je alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

Dit heeft er tevens mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld. Denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...
Vergeet niet, hoe nieuwer de telefoon is hoe meer data verbruikt wordt.
Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew.Zij kunnen u tevens helpen met het instellen van de telefoon en tevens tips and tricks mededelen.

De blox beperkt internet zorgt ervoor dat u niet buiten de bundel kunt gaan. Echter wordt het zo vertraagd dat het mogelijk is om te whatsappen etc. Betreft websites is de vraag hoe groot de website is etc. Daar zal het toestel langer voor nodig hebben om iets in te kunnen laden. Ik heb hem zelf er ook op staan. Als mijn data op is dan duurt het bij mij ongeveer een 3 minuten voordat de app van nu.nl is ingeladen, afhankelijk natuurlijk ook van het bereik.
gebruiker1313
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik denk dat de vraag te ingewikkeld voor je was.
Mag nu.nl met datablock niet meer laden ?
Moet ik google maps 10 keer opnieuw laten zoeken omdat er datablock op zit of niet ?


Want als de datablock inhoud dat dit niet meer kan, dan moeten jullie daar heel transparant over zijn. En niet doen alsof alles nog mogelijk is met de datablock.

Anonymous
Niet van toepassing
Vorige maand was mijn bundel ook op en heel af en toe laat hij een website in (ook afhankelijk van het bereik)
Moet ik er wel bij zeggen ik gebruik de app van nu.nl, niet de website. De app werd wel bijgewerkt
gebruiker1313
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Afgezien dat de link niet klopt.

Hierbij zeg ik (val in herhaling denk ik)
Nu.nl niet te laden.
google maps. na moeite en 10 keer proberen kon hij met moeite het adres vinden.

Dit heb ik vele dagen geprobeerd.
En ben door heel land heen gereden.
Dit kan niet door bereik zijn of apps die openstaan (gecheckt)

Nu.nl en google adres opvragen zijn echt minimale dingen, zelfde als google clean zelf.
vroeger belde je in met 56kb.

Dus ja het is gewoon ruk het internet na het bundel op is.
Beweer dan niet in de vodafone winkel dat je nog gewoon alles kan doen, je kan niks meer.
#telecommaffia
Anonymous
Niet van toepassing
De vorige link is inderdaad niet de juiste, mijn excuses.
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/blox/
Basvantartwijk

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad, en alles tegen belachelijk hoge prijzen dankzij een monopoly samen met een paar anderen. Verbruik op de een of andere manier bij vodafone ook meer tegoed qua internet dan bij andere providers zonder dat ik iets speciaals doe. Ben weg na dit abonnement
gebruiker1313
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En wat word er nu aan gedaan dat nu.nl niet laad. En google maps gewoon wel gaat werken?
Want dit is duidelijk een constatering dat de minimale snelheid expres lager word gezet om het aanzetten van extra mb bundel waardoor vodafone geld verdiend.

Daarbij is er bij de winkel niet eerlijk voorgelicht.

Wat gaan we daar aan doen?

Of willen jullie echt de strijd aangaan met mij? Dan zorg ik dat mijn bundel morgen op is, en ga ik langs de winkel en zal ik op forum de bevindingen neerzetten :).
Net zolang tot vodafone wel eerlijk gaat zijn.
Anonymous
Niet van toepassing
Je kunt of extra bloxen aansluiten of de blox beperkt internet eraf halen. Houd er dan wel rekening mee dat je kosten buiten de bundel gaat maken. Deze zijn voor je eigen rekening.
Betreft de blox beperkt internet had je de informatie over terug kunnen vinden op nu vodafone of de website. Het is dus logisch dat deze blox vertraagd. Echter is dit afhankelijk natuurlijk van je bereik hoe goed deze is.
Hij wordt dus niet expres nog een graadje lager gezet.

Nogmaals deze blox is niet bedoeld om te navigeren of grotere websites in te laden.

Anonymous
Niet van toepassing
Je zou contact kunnen opnemen met de klantenservice hierover om te zien of zij iets kunnen betekenen hierin. Echter de blox beperkt gaat hierdoor niet veranderen. Vanuit hier kan ik niet in de systemen vanwege de privacy van klanten en op het forum worden deze gegevens ook niet gedeeld.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic