Hoss

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geldt de verdubbeling van de data Vodafone/ziggo klant inmiddels wél in het buitenland?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als je goed leest zien je ook staat bij EU datalimiet wat de regels zijn voor het verdubbelen van je data en het gebruik daarvan in het de EU.

Dit stuk:
Ben je Ziggo-klant en heb je een Vodafone abonnement? Dan krijg je non-stop gratis extra's. Zoals elke maand Dubbele data. Bij Red abonnementen kun je een deel van die Dubbele data in de EU gebruiken.
Red abonnement
Een Red abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.
Red Together abonnement
Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.
Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
Red Pro Select abonnement
Een Red Pro Select abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.
Red Pro Elite abonnement
Een Red Elite abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 100 GB. Van die 100 GB kun je 25 GB in de EU gebruiken.
Voorbeeld: je hebt een Red abonnement met Dubbele data van 30 GB. Van die data heb je 15 GB verbruikt in Nederland. Je hebt nu nog 15 GB over die je in de EU mag gebruiken. Als je meer gebruikt dan het maximum brengen we kosten in rekening van € 0,01 per MB.


Mooier kan ik het toch niet maken met info 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Hoss
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Hierbij het antwoord op je vraag:
We spreken over redelijk verbruik wanneer je je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in de EU *. We kijken hierbij naar een periode van vier maanden. Heb je dus in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in Nederland dan in het buitenland? Dan kun je je abonnement gewoon blijven gebruiken in de EU.

Heb je in vier maanden tijd je abonnement meer gebruikt in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op. Je krijgt een sms waarin we je op de hoogte stellen van je verbruik in het buitenland. Je krijgt dan twee weken de tijd om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen.

Kun je niet aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland en pas je je internetverbruik niet aan? Dan brengen we een toeslag in rekening. Hieronder vind je de bedragen.


Voor meer info, lees deze pagina:
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/redelijk-gebruik.shtml
Hoss
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
energyboy, dat antwoord gaat over het primaire gebruik van je data in het buitenland. Als klant van Vodafone/Ziggo heb ik verdubbeling van data in het abonnement gekregen. Vorig jaar gold in het buitenland alleen de oorspronkelijke hoeveelheid. Concreet: ik heb 3 gb die verdubbeld is naar 6 gb. Bijna 3 gb opgemaakt en heb ik nu ( in Spanje) nog 3 gb over?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Als je goed leest zien je ook staat bij EU datalimiet wat de regels zijn voor het verdubbelen van je data en het gebruik daarvan in het de EU.

Dit stuk:
Ben je Ziggo-klant en heb je een Vodafone abonnement? Dan krijg je non-stop gratis extra's. Zoals elke maand Dubbele data. Bij Red abonnementen kun je een deel van die Dubbele data in de EU gebruiken.
Red abonnement
Een Red abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.
Red Together abonnement
Een Red Together abonnement heeft een standaard databundel van 40 GB. Wanneer je dit abonnement deelt met een Red Together Extra abonnement, verdubbelen we dit tot 80 GB. Ben je Ziggo-klant, dan verdubbelen we het zelfs tot 160 GB.
Ieder Red Together of Red Together Extra abonnement kan tot maximaal 20 GB in de EU gebruiken.
Red Pro Select abonnement
Een Red Pro Select abonnement heeft een standaard databundel van 15 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 30 GB. Van die 30 GB kun je 15 GB in de EU gebruiken.
Red Pro Elite abonnement
Een Red Elite abonnement heeft een standaard databundel van 50 GB. Als je Ziggo-klant bent verdubbelen we dit tot 100 GB. Van die 100 GB kun je 25 GB in de EU gebruiken.
Voorbeeld: je hebt een Red abonnement met Dubbele data van 30 GB. Van die data heb je 15 GB verbruikt in Nederland. Je hebt nu nog 15 GB over die je in de EU mag gebruiken. Als je meer gebruikt dan het maximum brengen we kosten in rekening van € 0,01 per MB.


Mooier kan ik het toch niet maken met info 🙂
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je hier nog vragen over Hoss?
Hoss
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jazeker en ik zal wel niet goed lezen...
ik begrijp dat de helft van mijn tegoed ( 3gb dus) in het buitenland geldig is, mits ik een band heb met Nederland enz. Ik kan echter op my Vodafone alleen mijn totale tegoed zien en niet het tegoed buitenland. Hoe houd ik dat dan in de gaten?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dit kun je instellen in je telefoon vanaf het moment dat je aankomt Hoss Door je verbruik te resetten op dat moment. Daarnaast kun je in My Vodafone je data specificeren.

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Was deze informatie duidelijk voor jou Hoss ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic