shirley84

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data vliegt er doorheen

Goede morgen,

Graag jullie hulp of advies.

De afgelopen twee maanden is mijn opgevallen dat mijn mobiel data netwerk er doorheen vliegt.

Ik heb al meerdere keren in de gaten gehouden waar het aan zou kunnen liggen, maar ik kom er niet uit.

Zelf heb ik meerdere dingen al heel vaak uitgeschakeld of standaard uit staan.

Automatisch update - staat uit
Video's automatisch afspelen - staat uit
Verversen op achtergrond - staat uit

Twee Spelletjes mobiel data netwerk - staat uit
Video's kijken op mobiel netwerk - uit

Whatsapp en Facebook gebruik ik op mobiel data netwerk maar merendeels op WiFi.

Whatsapp video's en foto's automatisch uploaden staat alleen op WiFi.

Ik kan nog meer gaan opnoemen, maar dam word het een waslijst.

Vorig jaar heb ik dit ook al meegemaakt en heb ik een bedrag terug gekregen na onderzoek, echter was daar niet helemaal uit gekomen wat er aan de hand was, maar bleek ik iet de enige te zijn. Mensen konden een andere vorm van abonnement kiezen.

Dit was voor mijn mogelijk maar aangezien ik mijn abonnement kon verlengen tijdens verlenging een andere vorm gekozen van mijn abonnement. Ik heb nu een red essential F

Heeft iemand tips of wat kan ik doen.

7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey

De klantenservice kan niet zien waaraan de data is verbruikt alleen wanneer het verbruikt is. Waaraan het verbruikt is kunt u terug vinden in het toestel. Is het een iPhone dan raad ik aan om een aparte data teller app te installeren.
In my Vodafone kunt u ook tevens terug vinden wanneer u het verbruikt heeft: Overzicht – Klik op Bekijk de status van je abonnement, Blox en extra’s (onderaan) – Klik op Bekijk verbruiksdetails (rechts onderin)- Klik op Analyseer details
Hier kunt u alle datasessies, verstuurde smsjes en gebelde nummers terug vinden

Dit heeft er tevens mee te maken met hoe de telefoon is ingesteld. Denk hierbij aan updates van software, updates van apps, afsluiten van apps, slimme netwerk wissel, Apps beperken tot alleen Wi-Fi etc.
Meer informatie hier over vindt u bij ons op het forum zodat u het op uw gemak kunt doorlezen. http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven...

Mocht u meer informatie hierover willen kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice, afdeling Smartphone Crew.Zij kunnen u tevens helpen met het instellen van de telefoon en tevens tips and tricks mededelen.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
shirley84, hebben de tips van steven- geholpen om iets meer grip op je verbruik te krijgen?
shirley84
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee helaas niet, deze instellingen waren allemaal al van toepassing.

En op de Vodafone app kom ik niet verder dan mijn bundel, maar niet bij het analyseren van mijn verbruik!

Echter ik dit probleem een aantal maanden geleden ook had ondervonden met mijn vorige toestel en ander abonnement,
Ben ik nu van alles weer aan het na kijken, al denk ik niet dat ik verder kom.

Anonymous
Niet van toepassing
En als je inlogt op de website? Daar kun je namelijk wel de analyse opvragen.
shirley84
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ga gelijk even kijken ???? bedankt
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic