Yaroon

Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Data verdelen Teambundel?

En dat voor een zakelijk abonnement met 5 gebruikers / red connect

Nu heb ik er al wat over gelezen maar toch….  toch nog even vragen,…

 

Onlangs is de Teambundel aangezet en zag dus mijn 5GB veranderen in een 25GB situatie, en dat voor de 4 andere gebruikers ook. 

Ik begrijp dat je niet zelf kan bepalen wie wat krijgt? Dit is dan niet goed gecommuniceerd door een medewerker, helaas. Je zit dus gewoonweg met 5 man in 25GB te graaien, en als er 1 te hard graait kan je daar weinig aan doen (enzij Red Together) Klopt dat?

Wanneer die 25GB op is zakt iedereen weg naar 64kpbs?

 

Bij Red Pro ga je inderdaad automatisch gebruik maken van de teambundel zodra je tegoed op is. Je kunt echter geen data toewijzen aan medegebruikers

 

Dit schreef een moderator in een ander topic.  Teambundel en Tegoed worden hier uit elkaar gehaald,..  waarom? Eenmaal de Teambundel geactiveerd is het tegoed toch de bundel? en de bundel je tegoed? Of kan je als beheerder toch die 5GB (of meer/minder) toewijzen?

 

Nu zal ik tzt verdubbeling data krijgen (hoe lang duurt zoiets? al een weekje moet ik wachten) en zal die 50GB mogelijk voldoende zijn, maar ik wil toch graag iets meer controle hebben over gebruikers en de bundel. Hoe ga ik dat met Red connect realiseren?  En mocht dat niet lukken, hoe deactiveer ik die groepsbundel en ga ik weer terug naar de oude situatie?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Dat is wel een tegenvaller, met name omdat ik het nog nadrukkelijk gevraagd had of het zelf bepalen wie hoeveel MBs krijgt mogelijk was. Niet iedereen in mijn groep is ondernemer/eigenaar/zakenpartner… dat dit persoon/deze personen dan vrij hun gang kunnen gaan met o.a. mijn tegoed is niet te bedoeling….  Nu kan je natuurlijk zeggen dat dit gecommuniceerd kan/moet worden naar desbetreffende gebruiker, maar het zou ook gewoon toegevoegd kunnen worden.   Gemiste kans van Vodafone. Ik zal dan ook deze groepsbundel tzt moeten uitzetten,.. 

 

Wat Ziggo betreft, de 3e Vodafone-medewerker die mij iets anders verteld. Jullie zitten niet echt op 1 lijn.  Heb al 2 dagen en een week aangehoord, nu is het 4 weken?   Ik zal wel zelf hierover bellen, telefonisch is wat sneller...

Beetje valse start met mijn 5 zakelijke aansluitingen,. had gehoopt dat mijn overgang van een compleet falende T-Mobile naar Vodafone het extreme amateurisme en geneuzel zou wegnemen. Inmiddels heb ik naast bovenstaande al ook al moeten bellen voor aansluitkosten op mn factuur welke mij verteld was dat deze er niet zou zijn. Weliswaar nu een creditnota ontvangen maar toch, als ik het niet zie en erover bel ben ik dit geld toch kwijt…..  en dit alles in 1 week tijd.  Wat voor verrassingen heeft Vodafone nog meer??

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Yaroon 
Wat je schrijft is helemaal waar. Dit is een particulieren Community van Vodafone, dus ik weet er zelf niet zoveel van. Maar op de website staat: 

  • U kunt er voor kiezen een bundel te delen met collega's die ook een Red Pro Connect abonnement hebben. Zo vangt u schommelingen in uw verbruik op.

En die laatste regels zegt het al, als je ene collega meer gebruik dan de ander, dan mag die jouw data gebruiken. En ja, gebruikt deze dan nu echt heel veel, dan zijn al die andere de klos. Tenminste, zo lees ik het. Ik ben niet thuis op de zakelijke markt, maar als ik het zo lees. 

En het meer krijgen van data moet gecontroleerd worden met Ziggo. Dit kan een wat langere tijd duren. Zorg in ieder geval wel dat de adressen juist zijn bij beide providers (tenminste zo gaat het particulieren). De data komt dan vanzelf! 

Gelukkig zijn er Vodafone Community medewerkers aanwezig om je verder te helpen en kunnen die nog meer uitleg geven. Succes en ik hoop dat je toch krijgt wat je wilt en zoekt. Fijn weekend alvast en als de medewerker het heeft gelezen dan zal deze je wel antwoord geven. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Bij onze zakelijke bundels is er voor gekozen om data te delen uit dezelfde soort abonnementen. Hierin kan niet een nummer gepauzeerd worden omdat hij te veel data verbruikt. Dit is bij Red Together (particulier abonnement) wel.

De groepsbundel kunnen wij verwijderen van de nummers (Dit mag alleen de contactpersoon aanvragen).

 

Betreft de extra's vanuit Ziggo: zodra het abonnement op exact hetzelfde adres en KvK staat als bij Ziggo, worden de extra's binnen 4 weken aangesloten. Ik kan (als je de contactpersoon bent) voor je kijken of de aanvraag al is geplaatst.

 

Kun je mij een privébericht sturen met de volgende gegevens: voor- en achternaam, bedrijfsnaam, adres, postcode, mobiel nummer en de laatste 4 cijfers van het bankrekeningnummer @Yaroon?

 

 

Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Dat is wel een tegenvaller, met name omdat ik het nog nadrukkelijk gevraagd had of het zelf bepalen wie hoeveel MBs krijgt mogelijk was. Niet iedereen in mijn groep is ondernemer/eigenaar/zakenpartner… dat dit persoon/deze personen dan vrij hun gang kunnen gaan met o.a. mijn tegoed is niet te bedoeling….  Nu kan je natuurlijk zeggen dat dit gecommuniceerd kan/moet worden naar desbetreffende gebruiker, maar het zou ook gewoon toegevoegd kunnen worden.   Gemiste kans van Vodafone. Ik zal dan ook deze groepsbundel tzt moeten uitzetten,.. 

 

Wat Ziggo betreft, de 3e Vodafone-medewerker die mij iets anders verteld. Jullie zitten niet echt op 1 lijn.  Heb al 2 dagen en een week aangehoord, nu is het 4 weken?   Ik zal wel zelf hierover bellen, telefonisch is wat sneller...

Beetje valse start met mijn 5 zakelijke aansluitingen,. had gehoopt dat mijn overgang van een compleet falende T-Mobile naar Vodafone het extreme amateurisme en geneuzel zou wegnemen. Inmiddels heb ik naast bovenstaande al ook al moeten bellen voor aansluitkosten op mn factuur welke mij verteld was dat deze er niet zou zijn. Weliswaar nu een creditnota ontvangen maar toch, als ik het niet zie en erover bel ben ik dit geld toch kwijt…..  en dit alles in 1 week tijd.  Wat voor verrassingen heeft Vodafone nog meer??

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Meestal wordt het sneller aangesloten en is dit al binnen een week geregeld. Ik kijk het graag voor je na. Je mag mij de bovenstaande gegevens sturen, dan pak ik het morgenvroeg voor je op @Yaroon

Je geeft aan dat je liever belt. Zijn de extra's aangesloten? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb helaas niks meer vernomen van je @Yaroon. Zijn de extra's voor je aangesloten? Mocht er geen reactie komen, dan zal ik het topic binnenkort sluiten.

Yaroon
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes

Je mag het sluiten.   De koppeling is reeds tot stand gekomen 🙂

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is fijn om te horen @Yaroon

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic