Kellybettonvil

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik

ik heb een abbonnement van 2GB en gebruik mijn 3g/4g nauwelijks omdat ik thuis en op school wifi gebruik en dan mijn 3g/4g uit heb staan. Ook heb ik in mijn instellingen alleen internet aan staan voor whatsapp voor noodzakelijke berichtjes. Dit zou dus moeten betekenen dat ik niet over mijn abbonnement kan gaan omdat ik bijna mijn data niet gebruik. Toch geeft de My Vodafone app aan dat ik nog maar 335 mb over heb van de 2gb. Hoe kan dit als ik alleen wifi gebruik en nauwelijks mijn data?
5 Reacties 5
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @Kellybettonvil
Op het koment dat je WIFI gebruikt en je "mobiele gegevens" hebt uitgeschakeld, is technisch gezien pertinent onmogelijk om internet te gebruiken.
- Hetgeen je doet op Wifi, zien wij niet, meten wij niet, verrekenen wij niet, factureren wij niet.
- Je toestel zal altijd de sterkste verbinding kiezen. Als ons netwerk sterker is dan de Wifi verbinding, dan kiest je telefoon ervoor om via 3G te downloaden. Dit kan voorkomen worden door echt mobiele gegevens uitt te schakelen (dus niet alleen Wifi activeren, dat is niet voldoende)
- Batterysavers zorgen er vaak voor dat Wifi wordt uitgeschakeld in de tand by stand. Als je dan je mobiele gegevens aan hebt staan, kunnen er downloads plaatsvinden.
- Als je in je telefoon kijkt, zie je recies welke app hoeveel data heeft verbruikt.

Groeten, Per
Hoefnix

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De metingen van Vodafone kloppen niet. Vandaag kreeg ik weer eens een sms dat ik op 75% van mijn bundel zit. Ik heb omdat ik Vodafone al geruime tijd niet vertrouw enkele apps die naast mijn standaard iPhone metingen ook zelf nog even meten. Maandelijks zit er ruim meer dan 100MB verschil tussen wat m'n iPhone ( en apps) zelf registreert en wat Vodafone zegt te 'meten'. Er wordt consistent voor iedere echt gebruikte 1MB door Vodafone 1,5 MB 'gemeten'. Tot nu toe heeft dit niet tot extra kosten geleid omdat ik maar met de 1,5 vermenigvuldigingsfactor rekening hou maar het voelt niet lekker !
rsjvanderlinden

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit ook 2 externe datacounters gedownload die beide zeggen 76% verbruikt. Ik bellen wat zegt vodafone tja meneer deze hebben win niet ontwikkeld !!! Uitgeluld ..... Zodra het abonnement erop zit ben ik weg mijn vrouw wordt Bij tmobile beter behandeld
rsjvanderlinden

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Win is app in mijn verhaal
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Jammer dat er verwarring is ontstaan over het dataverbruik en de registratie hiervan. Met betrekking tot de facturatie en interne registratie kan ik duidelijk zijn: onze systemen registreren dataverbruik aan de hand van de de netwerkmasten. Je toestel meet dit op een andere manier waardoor dit kan afwijken. Zo kan het voorkomen dat je toestel bepaalde handelingen niet of als minder verbruik telt terwijl er wel degelijk een bepaald volume aan data is verbruikt. Er waren onlangs wel problemen met de weergave van het tegoed en verbruik op My Vodafone en het verzenden van een datanotificatie-sms. Deze zijn grotendeels opgelost en dit heeft verder geen invloed op de registratie van het verbruik. Het is goed om extra apps of toestelinformatie ook in de gaten te houden maar beschouw deze informatie niet als leidend. Zoals aangegeven kan dit dus afwijken van het daadwerkelijk verbruik en kun je hierdoor onnodige kosten maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic