MrGAmba

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik registratie en bijpassend prepaid/abbonnement

Voor een project aan de fontys hogeschool eindhoven zijn we bezig me het maken van een apparaat dat data verzamelt over vleermuizen. Deze data moet doorgestuurd worden naar een webserver waar deze data zichtbaar gemaakt kan worden.
 
Nu zijn we zo ver dat we met een GPRS module de data ook daadwerkelijk kunnen versturen en we dus naar een werkend prototype kunnen gaan. Voor dit prototype hebben we een simkaart nodig waarmee internet verkeer mogelijk is.
 
Aangezien de hoeveelheid data die per dag verstuurd gaat worden vrij klein is (30 - 500kb / dag)  lijkt ons een compleet abbonnement overbodig. Zijn er hiervoor andere mogelijkheden dan de standaard consumenten abbonnementen?
 
Verder vragen we ons af hoe het internet verbruik precies geregistreerd wordt. Gaat dit per byte die over de TCP socket connectie verstuurd wordt of worden alleen de HTML bytes verrekend?
 
Alvast bedankt.
4 Reacties 4
timdj

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Voor dat soort kleine hoeveelheden neem je toch gewoon ergens een prepaidkaartje? 
B_massamba1983

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
JAYDEN
B_massamba1983

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik wil wetenals mijn registratie goed is ?
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hey MrGAmba, allereerst welkom op het Vodafone forum. Dat klinkt als een leuk project!Ik kan je twee oplossingen aanbieden, afhankelijk van de duur van je project en je budget kun je dan beoordelen welke het beste bij jou past.1: Prepaid zonder BloX, je betaalt dan € 1,- per dag dat je verbinding maakt voor 100MB (per dag). Maak je in een maand 31 dagen verbinding, betaal je dus € 31,- aan tegoed. Het voordeel is dat als je project geen volledig jaar duurt, je niet vastzit aan een abonnement.2: Vodafone Scherp 1 jaar. Het goedkoopste abonnement kost € 7,45 per maand voor 110 belminuten. Als je daar een Internet Basis BloX bij neemt voor € 4,75 per maand, dan krijg je 100 MB data per maand. De maandkosten zijn dan dus lager dan bij de prepaid oplossing, maar je zit vast aan een abonnement van 12 maanden. Bij beide vormen wordt elke verbinding geregistreerd, ongeacht het type data dat je verstuurd. Op onze website vodafone.nl vind je meer informatie over beide oplossingen. Alvast heel veel succes met de uitvoer van je project!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic