jberends84

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Data verbruik iphone 5 met ios 7

Hallo. Ik heb sinds vorige week een iphone 5 met ios 7 erop. Ik heb mijn abonnement verlengd naar een Vodafone red. Hiervoor had ik een Samsung galaxy nexus. Nu is het zo dat ik met de Samsung de hele dag van alles kon doen via 3G zonder extreem veel data te verbruiken. Echter nu met de iphone 5 vliegt de data er doorheen. Eventjes 20 minuutjes simpele websites bekijken in safari en wat artikelen lezen in de Telegraaf app en er is zo weer 100MB doorheen. Dit is echt heel erg veel en ik vraag me dan ook af of jullie hier misschien een oplossing voor hebben?
132 Reacties 132
rayman76

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Marc,

Ik heb er al een datamanager opstaan, reset elke maand de tellers die standaard op de telefoon zitten.

Feit blijft wel en daar hebben los van mijzelf nog veel maar andere Vodafonegebruikers last van, dat Vodafoneabbonement tesamen met de Iphone5 wel erg veel data opslokt.

Ik doe precies hetzelfde als voorheen(toen had ik maar 700mb en nooit eroverheen) en dan durf je eigenlijk geen filmpje of Soundcloud meer te streamen zonder WIFI omdat je anders binnen de kortste tijd door je databundel heen bent.

Daar zitten de problemen voor veel gebruikers in. Onverklaarbare hoge dataverbuiken. Vind wel dat er vanuit Vodafone enige coulance zou moeten bestaan. Klanten gaan bij wisseling/verlenging van abonnement er niet vanuit dat je ineens 4 kaar zoveel dataverbuik hebt.

Omdat ik nooit een sms heb gehad dat ik over mijn MB`s heen was gegaan hebben ze wel 2 maanden deze kosten terugbetaald alleen daar zijn wel een heleboel telefoontjes en chatberichten over moeten gaan.

Dat is slecht en dan blijkt maar en dan spreek ik echt uit ervaring dat er vanuit klantvriendelijkheid, behulpzaamheid Vodafone nog echt heel veel te leren heeft ten opzichte van andere providers.

Rayman76

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Rayman, kun je een screenshot uploaden van het verbruik van bv vorige maand? ik neem aan dat die datamanager dat laat zien? Je telefoon meet onhafhankelijk van ons. Als we een voorbeeld hebben waar dit significant afwijkt van de rekening, dan kunnen we dat wellicht onderzoeken.

Ik moet erbij zeggen dat ik tot nu toe echter nog nooit een voorbeeld heb gezien van een verbruik in het toestel dat meer dan een paar MB afweek van wat op de factuur stond.
rayman76

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goedeavons,

ik gebruik de My data manager app.

deze laat alleen zien welke hoeveel mb je gebruikt en niet welke app.

kan wel screenshot maken van de standaardtelefoon mobieldata als je dat wil.

gr rayman76
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @rayman76 ,
Je iPhone biedt in combinatie met Ios7 ook de functie om per app te bekijken hoeveel data je gebruikt. Mischien biedt dat een ander beeld.
Gr Per
cweidner

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn vriend heeft inderdaad hetzelfde probleem met zijn iphone 5.
wij hebben gemerkt dat dit gebeurt sinds de recentste update van de ios.

zijn verbruik is vandaag op 0 gezet en heeft nu al weer 244.62 mb verbruikt! terwijl hij constant op wifi zit en dus bijna geen 3G gebruikt.

Vorige maand heeft hij 128€ moeten bij betalen bovenop zijn pakket waarin 2 GB inbegrepen zit.

volgens mij is er toch een groot probleem met iphone!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@cweidner Zie je dan ook welke app het heeft veroorzaakt? Misschien herkennen andere gebruikers dit dan.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @cweidner , heb je nog kunnen zien welke app het heeft veroorzaakt? Dit is namelijk erg nuttige informatie voor ons en andere gebruikers.
johnzwarts

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
hallo bij mij is het verschil 3117 mb

uitleg
verbruik op de iphone 4 staat 12-12-2015 512mb verstuurd en 6,1 gb ontvangen dus zeg 6,2gb verbruikt
op de vodafone site heb ik nog een tegoed van 683mb van mijn 10000mb dus 9317 volgens vodafone verbruikt
verbruik in de specificatie op de site staat daar op 8,4 gb dat is incl de 1 gb bundel want hij degint te tellen vanaf de eerste van de maand en niet pas als de 1gb bundel op is
dus 7,4 gb verbruikt van de 10gb bundel is 2600mb-683 = 1917 mb verschil

dit is alleen de laatste maanden aan de hand daarvoor zat er een verschil in van rond de 300mb

ik ga er ook werk van maken tenzij het via deze mail kan opgelost worden
dit wordt te gek kom de maand niet eens door met 11000mb !!!!


johnzwarts

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
dat kan alleen met ios 7.1.2
ik zit op 6.1.3

ga niet mijn iphone updaten voor vodafone
dan kunnen er geen prepaid kaarten meer in van de A.H als het tegoed weer op is
herstel als vodafone beweerd dat het tegoed weer op is
johnzwarts

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
daar staat niet je verbruik maar de gegevens die opgeslagen zijn op de iphone
dus verbruik is stukken hoger dan daar aangegeven wordt

aleen vanaf ios 7.1.2 kan je mischien het verbruik per app zien
horen julie toch te weten

johnzwarts

Gedreven Liefhebber
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
nee dat klop niet wat je zecht
t mobile verbruikt tot 2.5 x zo weinig mb's
of vodafone dus 2.5 x zoveel met dezelfde telefoon
is getest door vodafone medewerkers met kaart wissellen
dus probleem ligt echt bij vodafone ( al 2 jaar )
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic verplaatst naar archief.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic