Ik zie hier veel klachten staan over het data gebruik. Vandaar dit bericht, om samen met jullie naar de oorzaak te kijken. De meeste mensen wijzen direct met de vinger naar Vodafone. Uiteraard sluit ik dit niet uit, maar om deze aanname te doen is het belangrijk om bewijs te verkrijgen. Ook wil ik jullie helpen om zoveel mogelijk van je iphone te genieten, en niet bang voor een hoge data rekening hoeft te wezen.
Ik kan niet in jullie telefoons kijken, dus er moet input van af jullie kant komen. Daarom hoop ik dat jullie samen met mij de volgende stappen wilt doornemen:
- Installeer Onavo Count. Link
Als je de iPhone-app installeert moet je ook de installatie van een nieuw profiel accepteren. Vervolgens zie je… helemaal niets. De app heeft wat tijd nodig om data te verzamelen. Na een paar uur je iPhone te hebben gebruikt komen de eerste cijfers binnen. Daarom is het belangrijk dat we met ze allen over een maand de cijfers analyseren.
2. Installer Onavo Extend
LinkDe bedoeling van deze app is om er voor te zorgen dat de data verbuik van de iphone enorm omlaag gaat.
Nu is het de bedoeling dat we over een maand weer kijken:
- Hoeveel data geeft Onavo Count aan dat je hebt gebruikt.
- Hoeveel data geeft Vodafone aan dat je hebt gebruikt.
- Waaraan geeft Onavo Count aan dat het is verbruikt.