Hey
@mipmar,
Wat jammer om te lezen dat je zoveel problemen hebt. Het is natuurlijk ook voor ons lastig om aan te geven waar je telefoon data aan verbruikt. Vanwege privacywetgeving kunnen we dit niet inzien. Het is niet dat we dit niet willen, maar niet mogen vanwege de wet. Zouden we ons hier niet aan houden dan begaan we hiermee een zware overtreding.
Wat betreft de naar rato berekening kan ik het volgende uitleggen. De eerste maand dat je een abonnementsvorm hebt krijg je alle bundels "naar rato". Dat houdt in dat je maar voor een deel van de maand betaalt en een gelijk deel van de bundels krijgt. Als je een onbeperkte bundel, bv voor bellen bij RED hebt maakt dat niets uit natuurlijk.
Heb je een beperkte bundel, bv wat betreft MB's, dan is het verstandig hier rekening mee te houden. Alleen de eerste maand heb je wat minder MB's. Het werkt het als volgt: stel je bestelt halverwege de maand. Dan betaal je de helft van je abonnementskosten en krijg je de helft van je MB's. De volgende maand heb je dan de volledige bundel. Je vorige bundel komt bij het omzetten te vervallen. Je hebt bij 1 GB naar verhouding 500 MB te verbruiken in het tweede deel van de maand.
Op het moment dat je nog geen 4G bereik hebt in je woonplaats kun je ook nog altijd kiezen voor andere abonnementen zonder 4G. Deze bieden we uiteraard nog aan, op http://vodafone.nl/4G kun je de voortgang van 4G volgen.
Je geeft aan dat je datatellers hebt geïnstalleerd. Met sommige is het mogelijk om te zien waar het dataverbruik vandaan komt. Kun je aangeven of je dit wel kunt zien?
Het klopt overigens dat de e-mailoptie is uitgeschakeld. Echter kun je een klacht wel nog altijd indienen via http://vodafone.nl/feedback. Via het Forum worden geen klachten inhoudelijk behandeld, we proberen je natuurlijk wel uitleg te geven zodat ook andere Forum gebruikers met deze uitleg geholpen kunnen worden.